alcoholverslaving en naltrexon

Discussion in 'Diverse drugs' started by silent, May 26, 2006.

1. silent

silent Newbie

Reputation Points:
    6
    53 y/o
    Alcoholverslaving en naltrexon
    Na bijna een jaar abstinent van alles, voornamelijk alcohol is SWIM toch weer flink gaan drinken, en ook wat coke gaan gebruiken.Hij slikt nu een zucht remmer, Naltrexon, en drink al weer 4 dagen niet, het middel helpt mij mezelf thuis op te sluiten en niet naar de kroeg te gaan, maar mijn god ik wordt er ook weer supervaag van, haast high, ongecontroleerd, vooral vaag!! Kan daar niets over vinden, over deze bijverschijnselen, had het vorig jaar ook, en ben er toen daarom mee gestopt. grrrrrrrrrrr

Last edited by a moderator: Sep 30, 2006
  2. Ruud

Ruud Gold Member

Reputation Points:
    400
    35 y/o from The Netherlands
    Zelf heb ik geen ervaring met dit middel maar er zijn ongetwijfeld mensen hier die dat wel hebben;).

Voor moelijkheden of een luisterend oor omtrend je verslaving zit je hier ook goed hoor. Groeten Ruud.

3. radiance29

radiance29 Silver Member

Reputation Points:
    24
    naltrexone is een selectieve mu & K opioid antagonist.

na het binden tot deze receptoren, wordt de werking van opiaten (morphine, etc...) ongedaan gemaakt.

in personen die onder invloed zijn van opiaten, na inname van naltrexone, wordt de werking ervan zeer snel afgebroken en treden ontwenningsverschijnselen op.

het is dus belangrijk om tijdens een naltrexone behandeling geen opiaten in te nemen (morphine, heroine, codeine, etc...), of een naltrexone behandeling te starten tijdens een gewenning aan opiaten.

De reden waarom naltrexone wordt gebruikt in alcohol ontwenning is omdat de intoxicatie van alcohol een indirecte cascade (dopamine -> endorphines) van in het lichaam voorkomende opiaten veroorzaken, welke deel van de verslaving uitmaken.

Gedurende een naltrexone behandeling worden deze gedeeltelijk geblockeerd en als gevolg verminderd de zucht naar alcohol, evenals het euphorisch effect na drinken.

Als een neveneffect worden dus ook endorphines geblockeerd die normaal vrijkomen als 'beloning' na inspanning (sport) en sexuele climax.

Het meest voorkomende neveneffect is dat tijdens de naltrexone behandeling de patient moeite heeft om plezier te beleven in deze situaties.

endorphines zijn ook belangrijk in het regelen van de ervaring van pijn, dus is het mogelijk dat hoofdpijn, spierpijn etc in volle kracht ervaren wordt.
    Dit kan verholpen worden met een niet opiaat / langdurende pijnstiller zoals meloxicam of diclofenac.

groeten,
    terrence

PS: sorry voor het slechte nederlands, ik heb al lang geen nederlands meer gelezen/geschreven. :)

1. 5/5,
      Zeer informatieve post, bedankt voor het plaatsen!
      Apr 13, 2008
  4. Psych0naut

Psych0naut Platinum Member

Reputation Points:
    2,229
    from The Netherlands
    Je Nederlands is anders nog heel erg goed, en je post is erg informatief wat sowieso altijd wordt gewaardeerd, bedankt voor 't posten :)