COKE IN HAAR VLIEGER

Discussion in 'Nieuws over drugs' started by Alfa, May 5, 2005.

1. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,178
    117 y/o from The Netherlands
    COKE IN HAAR VLIEGER

Het Franse ChemTox laboratorium heeft sporen van cocaone aangetroffen in het haar van de Nederlandse ondernemer Erik de Vlieger, die zich begin dit jaar terugtrok uit zijn imperium, de IMCA Group.

In een onderzoeksrapport schrijft forensisch toxicoloog dr. Pascal Kintz, di Europese autoriteit op het gebied van onderzoek naar sporen van drugs dat De Vlieger wil cocaone heeft gebruikt. Volgens Kintz gedurende de laatste zes maanden zelfs iin of twee keer. Overigens is het bezit van cocaone strafbaar, maar het gebruik zelf niet.

De Vlieger ontkent met klem dat hij ooit coke heeft gesnoven en heeft nu zijn advocaat contact laten opnemen met het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Rijswijk voor het laten uitvoeren van een contra-expertise, om zijn gelijk aan te tonen. De voormalig IMCA-topman, die zijn imperium het afgelopen halfjaar in hoog tempo ineen zag storten, heeft het onderzoek zelf uitgelokt. In een interview in het aprilnummer van het zakenblad Quote zei hij: "Een lul van een journalist had opgeschreven dat ik in mijn stamcafi Gruter coke gebruik! Ik, coke gebruiken?! Heb je een laboratorium? Dan knip ik nu een stuk van mijn haar af. Bij de wortel, waar is een schaar?" Erik de Vlieger leek erg zeker van zijn zaak en Quote stuurde de pluk haar op naar het Franse onderzoeksinstituut.