Coke verslaving

Discussion in 'Cocaïne' started by walend, Oct 20, 2006.

1. walend

walend Newbie

Reputation Points:
    0
    35 y/o from belgium
    SWIM kent een meisje dat verslaafd is aan cocaïne... hoe vecht je die verslaving het best aan??

Ze kan wel 'moeilijk weliswaar' een werkweek zonder coke, maar eenmaal het weekend word slaan de stoppen door, kennen jullie forum gebruikers geen goede manier om haar gedachten van die coke af te houden, want volgens mij is het gewoon het constante gedacht van "ik heb dat nodig, ik wil een lijn" dat overwonnen moet worden.

... en het meisje is zoveel leuker als ze niet gesnoven heeft...

2. Psych0naut

Psych0naut Platinum Member

Reputation Points:
    2,229
    from The Netherlands
    SWIM denkt dat het beste is om hulp te vragen bij een instelling die hier veel ervaring mee heeft, zoals bijvoorbeeld het Trimbos instituut.
    Jellinek heeft nog een pagina met goede info hoe je er het beste over kan praten met een kennis/bekende.

3. PushIt

PushIt Newbie

Reputation Points:
    0
    Ik denk niet dat je haar er van kan overtuigen om te minderen laat staan stoppen.

ik denk dat coke samen met alcohol een van de meest verslavende middelen is....
    Het spijtige is dat coke een heel sterke opmars kent kwa populariteit Zeker ik de grootsteden en dan noem ik vooral Antwerpen.

Neem je Xtc ben je een junk, doe je coke ben je cool.... coke is het uitgaan in antwerpen minder en minder leuk aan het maken.

Wat al zeker een heel goede zet zou zijn is er proberen ervoor te zorger dat ze er zelf niet meer aan kan geraken. veel mensen kopen van iemand die ze kennen die op zijn beurt een dealer kent... als ze rechstreeks koopt is het lastiger dan dat iemand dat "meebrengt" voor haar.

als ze er niet meer of veel moeilijker aan geraakt gaat ze ook beseffen hoe afhankelijk ze er van is geworden.... doordat ze zo gefrustreert raakt dat ze er niet onmiddelijk bij kan.

hoop dat je er wat aan hebt.........
    succes ermee

keep us up 2 date

4. walend

walend Newbie

Reputation Points:
    0
    35 y/o from belgium
    ja dank je, ze is er trouwens in geslaagt serieus t eminderen hoor, maar heb al ergens gelezen, dat een coke verslaving wel jaren kan duren om ze te overwinnen....

En met wat je zei dat coke enorm populair aan het worden is daar geef ik je ook volkomen gelijk in, heb maar 1 raad, blijf eraf

5. PushIt

PushIt Newbie

Reputation Points:
    0
    Moet eerlijk bekenen dat ik er ook wel even mee bezig geweest ben.
    Vind van mezelf dat ik alles goed onder controle heb en goed nee kan zeggen.

Alleen bij coke moest ik zelf bekken dat je echt sterk moet zijn.

Aan 1 regel heb ik me wel altijd gehouden en dat maakt het al veel veiliger....

Ik deed het alleen bij het uitgaan in het weekend en dan meestal maar 1 avondje. In het dagelijks leven gebruiken is bullshit. vind ik ..

Ook uit Antwerpen miss ?

see ya

6. Free Spirit

Free Spirit Newbie

Reputation Points:
    341
    SWIM waagt het te betwijfelen. It's all in the mind. Als je wilt stoppen is dat eenvoudig genoeg. Punt is dat sommigen het niet echt willen, ze zeggen het soms wel om een beetje mee te praten met de critici, maar als je het echt wilt moet je het gewoon doen. Je voelt je misschien een paar dagen wat slapjes, maar dat is het dan ook.

Verander wat van gewoontes, ga niet naar dezelfde uitgaansgelegenheden, maar ga bijvoorbeeld in plaats daarvan lekker eten, naar de sauna, een strandwandeling maken, een beetje sporten of wat dan ook. Een beetje op de gezonde toer gaan is soms heel nuttig, je gedachten zijn dan met heel andere dingen bezig. Een verandering van omgeving kan ook zeer behulpzaam zijn, bijvoorbeeld een vakantie naar een natuurrijke streek waar je niet eens aan drugs dénkt, laat staan dat je er kunt scoren.

Als je in hetzelfde kringetje blijft ronddraaien is het moeilijker om ergens vanaf te blijven terwijl je vrienden er gewoon mee doorgaan. Het kàn wel, maar je moet sterk in je schoenen staan: peer-pressure kan oneindig veel 'verslavender' zijn dan cocaine!

Soms is het beter met jezelf af te spreken om te minderen, of een tijdje niet te gebruiken dan te zeggen 'ik doe het nóóit meer' (en waarom zou je ook). ;)

SWIM heeft na de eerste 'kennismakingsperiode' (die vrij heftig was) járen niet gebruikt, en daarna een periode weer wel, soms weken niet, dan weer een tijdje wel, maanden niet... etc. Zonder problemen. Het kan dus echt wel.

Ga je over crack (base) praten dan wordt het een héél ander verhaal. Da's een stuk moeilijker om vanaf te komen, dus SWIM raadt iedereen aan om daar vanaf te blijven. Het feit dat de junks die je op straat zien allemaal verslaafd zijn aan heroïne en/of crack zegt genoeg. SWIM heeft er nooit een coke zien snuiven...

Goed te horen dat dit meisje zelf al sterk aan het minderen is, dan lijkt het gelukkig allemaal wel mee te vallen. :)

Af en toe eens 'uit je dak gaan' moet kunnen, zolang het niet dagelijks gebeurt óf iets dwangmatigs krijgt is er niets aan de hand. Is dat wel het geval dan is een (langere) periode van abstinentie aan te raden. Men moet dit echter zelf inzien en ook willen. 'Met onwillige honden is het slecht hazen vangen' luidt een heel oud gezegde...

Tenslotte - dat gaat hier totaal niet op volgens de berichten - maar bedenk dat er mensen zijn die continu aan van alles en nog wat verslaafd zijn, van gokken tot alcohol, cocaine en/of pillen. Bij hen gaat niet meer om het middel maar ligt het aan de persoonlijkheid van die mensen. De ervaring leert dat deze categorie mensen vrijwel niet te helpen is door een goedwillende particulier. Bovendien loop je het risico er zelf aan onderdoor te gaan, want ze zuigen je leeg. Die mensen kunnen alléén geholpen worden door opname in een professionele instelling - met een boel geluk. Ga daar dus niet zelf aan beginnen, want je redt het niet, al ben je nog zo gemotiveerd... Het enige wat je dan kunt doen is professionele hulp voor hen zoeken en het beste er van hopen.

7. walend

walend Newbie

Reputation Points:
    0
    35 y/o from belgium
    dank je, dit is een post waar men wat aan heeft, het lukt aardig trouwens

8. Free Spirit

Free Spirit Newbie

Reputation Points:
    341
    Blij te horen dat het goed gaat met haar. :)

Overigens mág je altijd op het weegschaaltje (rechtsboven elk bericht) klikken als je een post goed of hulpvaardig vindt. Zie 'hoe het reputatiesysteem werkt' ;)

Tenslotte is het misschien handig om even te melden dat het wellicht een goed idee is om wat extra vitaminen te nemen tijdens en na periodes van gebruik.

SWIM mixt per dag één Vitamine C met één Multivitamine bruistablet in een glas. De ervaring leert dat dit sneller en beter werkt. (Je kunt die gewoon bij drogisten als Etos of Kruidvat halen).

Eventueel kan men bij het stoppen met Cocaïne ook nog wat L-Tyrosine (bron1) (bron2) gebruiken. Dit is ook het hoofdbestanddeel van de zgn. After-C tabletten van de smartshop. Die kun je ook nemen als het voor 'n keertje is, maar waarschijnlijk ben je op den duur voordeliger uit als je apart Vitamine Bruis (C + Multi) en L-Tyrosine bij de drogist of vitaminstore koopt. Het is goed voor méér dingen dan alleen als een steuntje in de rug bij het stoppen met coke. Als je meer wilt weten kun je achter de links een hoop informatie vinden (Deels Nederlands, deels Engels).

Succes!

HTH

Last edited by a moderator: Sep 9, 2017