Criteria om Gold member te worden

Discussion in 'Over Drugs-Forum' started by Ctraltdel, Dec 23, 2005.

1. Ctraltdel

Ctraltdel Newbie

Reputation Points:
    21
    Criteria om Gold member te worden

Hieronder vind je criteria waaraan voldaan moet worden om de status 'Gold member' te krijgen en uitleg hiervan.

Basisregels:
    1. Leden zijn minimaal 60 dagen lid (2 maanden).
    2. Leden hebben 150 of meer kwalitatieve berichten.
    3. Leden hebben voornamelijk informatieve berichten.
    4. Leden kennen en volgen de regels.
    5. Leden gebruiken het reputatie systeem.

>>> Verlate toekenning Gold membership:
    Als je de regels hebt overtreden en hiervoor een waarschuwing hebt gekregen van een moderator, wordt de omzetting naar Gold member uitgesteld. Het uitstel is afhankelijk van de aard van de overtreding en het aantal waarschuwingen. Je moet je Gold membership verdienen.

Met alle moderators wordt overlegd en het lid wordt voorgedragen voor Gold member als er geen verdere problemen blijken.

>>> Berichten die niet meetellen in aantal berichten:
    - berichten die tegen de regels van het forum zijn
    - "ik ook" berichten
    - "ik heb dat geprobeerd en het is fantastisch!" berichten
    - "ik zou willen dat ik wat had" berichten
    - "kijk eens op www.website.com voor info" berichten
    - one-liners

Dit zijn voorbeelden van berichten die inhoudelijk onvoldoende kwaliteit toevoegen.

>>> Berichten die kwalitatief iets toevoegen en je Gold member kunnen maken:

1) Bericht over je ervaring met een drug:

Maak de beschrijving het liefst zo compleet mogelijk door informatie te geven over de soort drug, de hoeveelheid die je nam, de setting (situatie en omgeving), de tijd waarop het begon te werken, de tijd waarin de effecten merkbaar waren, de bij-effecten, de na-effecten, een conclusie en waardering van de ervaring. Het hoeft geen paginalang verslag te zijn maar een samenvatting is heel waardevol.

2) Bericht over een drug (los van een persoonlijke ervaring):

Over benodigd materialen, over processen en procedures, over samenstelling, trouble-shooting, over verbouwen, over regelgeving, etc.

Als je het idee hebt dat je meer dan 150 informatieve berichten hebt geplaatst, meer dan 2 maanden lid bent en dat we je vergeten zijn, stuur je een PM naar ctraltdel. Een PM naar een andere moderator vertraagt het proces.

Denk eraan dat het schenden van de regels het proces vertraagt. Iedere overtreding zorgt ervoor dat je 50 extra berichten moet plaatsen voordat Gold membership overwogen wordt.

De 150 berichten/2 maanden lidmaatschap geldt voor leden die op of na 15 maart 2005 lid zijn geworden.

Last edited by a moderator: Jan 30, 2006
  2. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,298
    117 y/o from The Netherlands
    Voorkeursbehandeling voor Gold Membership.
    Alhoewel doneren geen effect heeft op de beslissing of je wel of geen gold member kan worden, helpt het wel om jhe lidmaatschapstatus eerder beoordeeld te krijgen. Ik loop behoorlijk achter op Gold lidmaatschap reviews (Ik moet elk bericht, ontvangen reputatiebeoordeling, gegeven reputatiebeoordeling, waarschuwingen, etc. een lid heeft bekijken, het is dus een behoorlijke taak.
    Je kan hier meer vinden over doneren: Donateur worden van drugs-forum.

Last edited: Apr 30, 2017