De staat luistert massaal GSM verkeer af.

Discussion in 'Diverse drugs gerelateerde forums' started by xawego, Dec 15, 2004.

1. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Je wil niet weten hoe groot het risico is met telefoontaps [​IMG] Daar is het screenen van zo'n forum als dit nog niets bij denk ik.

Het is sowieso eng om je door iemand die je niet kunt zien te laten verleiden...dan heb ik het niet alleen over zaakjes via dit forum...maar denk dan ook eens aan dates via internet...en vergeet vooral de pedofielen niet die zich tegenover kinderen voordoen als leeftijdgenoot.

2. FrankenChrist

FrankenChrist Iridium Member

Reputation Points:
    567
    from belgium
    Dit onderwerp gaat over GSM's (mobieltjes, hoe je ze ook noemt.) en of ze al dan niet afgeluisterd worden? Wat met SMS-berichten?

(In een omgekeerd Universum )zijn er 2 mensen die ik ken die XTC nemen, de ene al wat meer dan de andere. Van één van hen vermoed ik dat hij ook andere amfetamines gebruikt, en zoals je weet leiden die tot paranoia. Ze kennen mekaar niet, maar ze beweren alletwee dat de politie tekstberichten meeleest of gesprekken afluistert.

Wat kan hiervan waar zijn?Edited by: FrankenChrist

3. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,178
    117 y/o from The Netherlands
    Van de hele wereld is Nederland het land waar het hoogste percentage van de mensenafgeluisterd word. Voor meer info is het verouderde boek van Jansen & Jansen, getiteld "afluisteren" een echte aanrader. ff googlen en je bent er zo. Ook www.cryptophoon.nlis interresant. Edited by: Alfa

4. Amphetamientjes

Amphetamientjes Titanium Member

Reputation Points:
    218
    Klopt de nederlandse politie AIVD e.d. luisteren 10 keer vaker mee dan
    in Amerika (en die gasten zijn al behoorlijke freaks). Toch denk ik dat
    de kans nihil is dat ze een paar "gebruikers" of n8 apothekers op hun
    lijstje hebben staan. Ze houden zich liever bezig met het bestrijden
    van de bron. Fabriekjes en terrorisme is hot nattuurlijk.

5. Amphetamientjes

Reputation Points:
    218
    Oh, zie net dat je uit Belgie komt.....

6. duchy

duchy Gold Member

Reputation Points:
    15
    het afluisteren cq meelezen gebeurd alleen als daar aanleiding toe is en dan nog zijn er een aantal wegen te bewandelen voordater geluisterd of gelezen mag worden.

7. P4nic

P4nic Gold Member

Reputation Points:
    1
    Drugsdelicten mag er afgeluisterd worden en wees maar gerust dat de onderzoeksrechter dit rap zal toestaan.

SMS-berichten worden daadwerkelijk opgeslagen in een database en dit gedurende de laatste 2jaar. Is geen fabeltje, ken een persoon die deels veroordeeld geweest is voor fraude adh van de berichten die hij de laatste jaar verstuurd had.

8. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Geloof me...alle telefoongesprekken en sms'jes worden getapt en bewaard. Met dat tappen wil het nog niet zeggen dat je dan ook gelijk afgeluisterd word, nee, gemiddeld werd de nederlander in het jaar 2004 ca 5x per week afgeluisterd. En wat dat je van het internetverkeer? Kun je wel denken dat je veilig achter een proxy zit he...maar je eigen provider weet wanneer je online gaat en verdorie alles word gewoon getapt. Op straat kunnen ze zelfs nog mbv spionagesatellieten je hoofdharen inzoomen als ze willen [​IMG]

Het verbaast me dan ook helemaal niets dat over 2 of 3 generaties elk mens een chip onder z'n arm geplaatst krijgt om je gang van zaken te controleren. En denk nu maar niet van...ah is dat niet ver gezocht? Ik kijk er niet raar van op...toen de allereerste soorten belastingen ingevoerd werden dachten de mensen dat ook...en toch moesten ze opeens belasting betalen.

9. Amphetamientjes

Reputation Points:
    218
    Iedere Nederlander, werd 5 x per week afgeluisterd????

Snap ik ook waarom slechts 1/3 van de politie op straat is en de rest achter het bureau zit!! [​IMG]
    Nee maar serieus dat zou op zo'n 50 miljoen telefoontjes per week uit
    komen die ze afluisteren. Of snap ik het nou niet goed meer? (kan ook
    hoor) Maar 50 milj. per week daar hebben ze de man/vrouw-kracht niet
    voor. Ik geloof wel dat ze alles opslaan ja. Heb ik bij Peter R de
    Vries [​IMG] eens gezien dat alle mobile providers verplicht zijn om (toen der tijd 2003) alle gegevens minstens 1 jaar te bewaren.

10. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Het is niet zo dat ze een doorsnee gezin gaan af zitten luisteren he...ik praat over het gemiddelde. Afluisteren doen ze dus niet bij een willekeurig iemand, ze kunnen hun tijd beter besteden aan terrorisme, drugs en criminele circuit en ze hoeven heus niet te weten wat voor gesprekken je met je oma voert. Het aantal afgeluisterde gesprekken komt dus neer op een gemiddelde van 5 gesprekken per week per nederlander. Nogmaals...afluisteren gaat niet steekproefgewijs naar willekeurige mensen...het is dus tuig wat getapt word.

Tijdje terug was trouwens op tv dat justitie gesprekken tussen een advocaat en z'n client hadden getapt en dit tegen hun wilden gebruiken, dat had nooit mogen gebeuren, daar gaat justitie snoeihard mee op hun bek.

Ik hoorde ooit via via dat iemand op het buro zat voor verhoor en justitie een dikke encyclopedie vol aan telefoonnummers, gesprekken en sms onder die gast z'n neus legde...sja...hoe lul je je daar uit [​IMG] Edited by: xawego

11. mr pronstar

mr pronstar Newbie

Reputation Points:
    0
    ach al je smsjes worden gelogged bij je provider dus de inhoud van je smsjes kunnen ze zo achterhalen als ze moeite doen

12. duchy

duchy Gold Member

Reputation Points:
    15
    de meeste tab's gebeuren door steekwoorden zoals drugs ,moord ,mes ,kill en noem maar op teminste dat is wat ik heb gehoord [​IMG]

13. Amphetamientjes

Reputation Points:
    218
    Wat Dutchy verteld heb ik ook wel eens gehoord ja, maar als je anemy of
    the states hebt gezien (Will Smith in de hft.rol) weet je ook waar dat
    vandaan komt. Vraag me af of je automatisch afgetabt gaat worden als je
    100 keer over de telefoon zecht bom bom bom of speed of iets
    dergelijks. Neemt niet weg dat je beter kunt voorkomen natuurlijk door
    niet te veel te lullen natuurlijk.

14. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Voiceherkenning misschien? Ze gaan je heus niet gelijk tappen als je bijvoorbeeld (sex [​IMG]) bom ofzo zou zeggen. Als je bekend bent bij justitie of aivd dan heb je 'n grote kans op taps ja...

15. Amphetamientjes

Reputation Points:
    218
    Haha nee idd.

16. weedfreak

weedfreak Silver Member

Reputation Points:
    25
    from The Netherlands
    Enemy of the states is echt één grote fantasiefilm. Op je hoofdharen inzoomen met een satelliet? Bullshit. Ik weet niet of je kan herinneren hoe Amerika aantoonde dat Irak gebouwen had waar massavernietigingswapens gemaakt werden? Die satellietfoto's die ze toen lieten zien, dat is het beste wat nu mogelijk is. En dan alleen als het helder weer is.

En volgens mij halen jullie een aantal dingen door elkaar. Ten eerste heeft de VS het spionagesysteem Echelon, dat inderdaad werelwijd telefoon-, fax-, en emailverkeer aftapt en analyseert. De EU doet er echter niet aan mee, sterker nog er bestond tot 9-11 veel weerstand in Europa tegen dit afluistersysteem.

Daarnaast tapt de Nederlandse politie ook telefoons af. Dit mogen ze echter alleen doen als er een indicatie is van strafbare feiten. De gemiddelde Nederlander wordt dus helemaal niet afgeluisterd. Volgens dit artikel http://www.bof.nl/nieuws/030515.htmlwas het aantal telefoontaps in 1998 10.000. Dat is echt niet in 5 jaar50 miljoen per week geworden. En in België zijn die aantallen dus nog kleiner.

17. duchy

duchy Gold Member

Reputation Points:
    15
    een vage bekende werd al een jaar lang getabt en gefilmd (ook op vacantie) voor dat z,n fabriekje werd ontmanteld

18. weedfreak

weedfreak Silver Member

Reputation Points:
    25
    from The Netherlands
    dan was het vast geen koekfabriekje [​IMG]

19. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Nou ja...dat van die haren was dan een beetje overdreven he [​IMG] Ik bedoel er maar mee te zeggen dat je minder privacy hebt dan je denkt.

Weedfreak zegt dat EU er niet aan mee doet...dus wel he...nederland tenminste wel. Ik weet dat de overheid dat net zo goed verbergt als hun ongewassen voeten.

Denk je nou werkelijk dat ze het aantal taps eerlijk bekend zullen maken? Geloof je echt wat de overheid ons wijs probeert te maken? Hmmz...toch maar effe je op video opgenomen aflevering sesamstraat kijken [​IMG]

Alle telecommunicatie-verkeer word bewaart. Degenen die bekend zijn bij justitie en aivd enz hebben een automatische tap op hun stem/telefoon staan...als je al die gesprekken optelt kom je gemiddeld op 5x per week, eerlijk gezegt maakt het me geen flaus ous of je het nou wel of niet gelooft.

SWIM heeft hele gevoelige documenten ingezien die niet voor zijn ogen bestemd waren...ik weet dat SWIM daar niet over liegt, en durf daar m'n 11 ([​IMG]) vingers wel voor in het vuur te steken.

20. weedfreak

weedfreak Silver Member

Reputation Points:
    25
    from The Netherlands

Tsja ik zie hiereen hoopparanoïa, de overheid die dingen verbergt, ons dingen wijs maakt, al het telecommunicatieverkeer dat bewaard wordt? Beetje onzin allemaal.Als je iets van bewijs voor deze beweringen hebt, graag want ik geloof er niks van. (enkom niet met SWIM aanzetten, wie the fuck is SWIM??)