dexamphetamine+cacao

Discussion in 'Speed' started by george, Aug 21, 2005.

1. george

george Newbie

Reputation Points:
    3
    Weet iemand of je bij dex.a. cacao of chocolade mag gebruiken? (met het oog op de gezondheid vraag ik of de combinatie toegestaan is)
    Ik heb nl ooit eens gelezen dat er in cacao MAO zit? of dat cacao Mono Amine Oxydase remmende eigenschappen zou bezitten?!?
    Ik weet van dex dat er gewaarschuwd wordt om er geen fenelzine, tranylcypromine, en moclobemide (dat zijn MAO-remmende medicijnen) bij te gebruiken, omdat je dan o.a. een gevaarlijk hoge bloeddruk kan krijgen.
    Nou is cacao natuurlijk geen medicijn in de ''dokterstaal'' betekenis van het woord, maar ALS het mao of mao-remmende eigenschappen heeft is de combinatie met dex misschien ook wel gevaarlijk?
    Weet iemand hier meer van?
    (De combinatie van dexamphetamine met -VEEL- cacao is namelijk HEERLIJK!)

2. xpr´k

xpr´k Newbie

Reputation Points:
    42
    tja ik kan hier niet met zekerheid op antwoorden maar je zegt zelf na VEEL cacao. Ik denk dat je dus idd het extra gevoel krijgt van de wisselwerking tussen je drugs en de MAO eigenschappen van cacao.

Je hebt dus van beiden genoeg in je lichaam dat ze elkaar beinvloeden, als ze dan zeggen dat het schadelijk is dan vermoed ik dat het in dit geval zo ook is.

Maar dit is slechts speculatie van mijn kant...

3. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,288
    117 y/o from The Netherlands
    Je hebt een onderwerp aangeboord, die het begrip MAO-remmer erg verwarrend kan maken. MAO-remmers gaan de Oxidering van bepaalde neurotransmitters(MonoAmines(MA) tegen. In normale taal: Het enzym MAO(Mono-Amino-Oxidase)zorgt ervoor dat van belangrijke stoffen, zoals bv: adrenaline, dopamine en serotonine nafgebroken word om overschotten(lees giftige hoeveelheden) tegen te gaan. Bij inname van een MAO-remmer gebeurd dit niet, of in mindere mate. Stimulerende middelen mag je daarom niet combineren met MAO-remmers. Deze worden dan namelijk niet afgebroken, met als resultaat allerleivervelende dingen zoals overstimulering, hoofdpijn, braken en nog veel meer onzin. Tot zo ver is het nog relatief eenvoudig. Maar veel stoffen zijn behalve stimulant, ook een of zware lichte MAO-remmer. Bijvoorbeeld MDMA. Chocolade bevat stimulanten zoals Beta-phenethylamine,theophyline en anandamide. Chocolade is licht MAO-remmend. Niet zwaar genoeg om rekening mee te houden. De medicijnen die je noemt werken met name omdat ze een potente MAO-remmer zijn. 4-MTA(werd vroeger in de Smartshops verkocht)is een XTC-achtig middel wat behalve een sterke stimulant, tevens een redelijk sterke MAO-remmer is. Bij het innemen van een te hoge dosering kan daarbij het serotonine syndroom ontstaan: Ook MDMA werkt op serotonine. Bij 4-MTA word de vrijgelaten serotonine te langzaam afgebroken. Bij hoge doseringen kan die hoeveelheid serotonine giftig worden. Bij de inname van heel veel chocolade, kan je hoofdpijn krijgen. Ik vermoed dat dit komt door de combinatie van MAO-remmende eigenschappen met stimulanten in chocolade. Om een lang verhaal kort te maken: over het algemeen hoef je geen rekening te houden met de MAO-remmende eigenschappen van chocolade. Als je sterk MAO-remmende stoffen hebt ingenomen zoals bepaalde anti-depresiva of yohimbe kruid, dan moet je wel rekening houden met chocolade, maar ALLEEN OM DE STIMULERENDE WERKING VAN CHOCOLADE.