Drugs en de Pil

Discussion in 'Diverse drugs' started by Icecool, Jun 27, 2005.

1. Icecool

Icecool Silver Member

Reputation Points:
    107
    Ik vraag mij eigenlijk af of drugs invloed kunnen hebben op de werking van de pil.

Weet iemand hier misschien meer over?

Ik ben vooral op zoek naar invloeden van amphetamine en hallicunerende middelen.

2. Josh

Josh Newbie

Reputation Points:
    5
    Zal wel in de bijsluiter staan als het zo is?

3. Icecool

Icecool Silver Member

Reputation Points:
    107
    Mijn vriendin gebuikt niet DE pil in pilvorm, maar in injectie, daar zit geen bijsluiter bij... dat is gewoon een doosje wat je bij de huisarts afgeeft en die injecteert het dan...

Vandaar dat ik het mij afvraag, vind het niet zo fijn als ze dadelijk ineens zwanger is terwijl ze toch de pil gebruikt.

4. Amphetamientjes

Amphetamientjes Titanium Member

Reputation Points:
    218
    Ik denk juist niet dat er voor de gevaren van drugs word gewaarschuwd in een bijsluiter.

Ik heb het nog nooit ergens gelezen, over combinaties met alcohol wel
    maar echt niet over xtc of coke of zoiets. Logisch ook eigenlijk want
    als fabrikant ga je er gewoon niet vanuit de de "normale" mens drugs
    gebruikt. Toch?

ik bedoel zie je het al voor je?

pas op: bij geregeld gebruik van amphetamine minimaal 3 uur wachten alvorens in te nemen......

misschien dat de huisarts hier feitelijke informatie over heeft, vind het wel een goeie vraag btw.

5. Soapkikker

Soapkikker Newbie

Reputation Points:
    0
    Of de werking van de prikpil verminderd word door drugs weet ik niet ik weet wel dat de combi van de prikpil met drugs je wel gevoeliger maakt voor psychoses en fobieen.
    Dit omdat er bij de prikpil een heel groot aantal hormonen in een keer binnen komen als je vlak daarvoor of vlak erna drugs gebruikt heb je zo'n 30% extra kans op een angstfobie of psychose.

6. noky

noky Silver Member

Reputation Points:
    19
    from The Netherlands
    Wat ik gelezen heb is dat er geen interactie tussen de anticonceptiepil en amfetamine.Oestrogeen wordt in de lever afgebroken om vervolgens uitgescheiden te worden via de nieren. Stoffen die de werking van de lever versnellen kunnen de betrouwbaarheid van de pil verminderen en tot ongewenste zwangerschappen leiden.
    Cannabis versnelt echter niet de werking van de lever, maar vermindert die juist.)Maar volgens mij is er weinig bekend over middelen die het zouden versnellen.]
    Alcohol/Cocaïne/Heroïne/XTC/Speed/GHB zouden dit zeker niet doen.

7. Icecool

Icecool Silver Member

Reputation Points:
    107
    Nee de meeste stoffen tasten alleen de lever aan, niet versnellen.
    Daar zijn medicijnen voor.

8. noky

noky Silver Member

Reputation Points:
    19
    from The Netherlands
    Als het de werking van je lever niet versneld dan hoef je je volgens mij geen zorgen te maken aangezien het daar wordt afgebroken.Maar dit is alleen voor als je het neemt voor je de pil heb genomen.
    Maar dit is wat ik ergens had gelezen er zijn mischien wel veel meer andere redenen die de werking zullen verstoren.

9. robertone

robertone

Reputation Points:
    418
    Swii kan gewoon bij de Apotheek een bijsluiter vragen, ook van medicijnen die Swii niet gebruikt. Wat dat betreft leveren ze goede informatie service.

10. duchy

duchy Gold Member

Reputation Points:
    15
    nou ik heb wat voor je gevonden over de prik pil
    voor de "definitieve" betrouwbaarheid moet je op naam van fabrikant zoeken.
    over wisselwerking met drugs kan ik weinig tot niets vinden daar zul je zelf ook wel achter gekomen zijn.
    wat ik wel overal lees is dat de prikpil veiliger is in combi met wat anders dan de gewone pil.

Zeer betrouwbaar;

Je hoeft maar 1 keer per 3 maanden aan je anticonceptie te denken;

Constante hormoondosering;

De betrouwbaarheid wordt niet beïnvloed als je hebt
    overgegeven of diarree hebt en ook niet door het gebruik van leverenzym inducerende medicijnen of zogenaamde breed-spectrum antibiotica (penicilline en tetracycline);