Een blackout van wiet?

Discussion in 'Wiet & Hash' started by blackout, Dec 22, 2005.

1. blackout

blackout Newbie

Reputation Points:
    0
    Kun je out gaan van weed?

Ik heb vroeger nooit echt intensief gerookt of geblowd.
    Nu ben ik iets van twee weken bezig.
    En de ene keer wordt ik gewoon goed stoned.
    Maar ik heb nu ook al twee keer gehad dat ik van het een op het andere
    moment niets meer kan horen of zien en zak vervolgens door mijn benen.
    Naar mijn gevoel kom ik dan 4 sec later bij.
    Terwijl ik minstens een minuut ben weg geweest.

Heeft iemand hier zoon ervaring gehad?

Of iemand anders out zien gaan?

Ik wil weten hoe dit kan, wat gebeurd er met me?
    Kan zoiets echt alleen door weed komen?
    Of kan het ook door stres?
    Misschien komt het door de combinatie met zware shag en geen eten?
    Of omdat we buiten liepen tijdens het blowen wordt het anders opgenomen?

Last edited by a moderator: Sep 10, 2017
  2. triptonaut

triptonaut Titanium Member

Reputation Points:
    128
    from belgium
    Euhm, ik ben in mijn hele leven al twee keer zo'n situatie tegengekomen als jij nu vertelt. De eerste keer had het niets met marijuana te maken, de tweede keer had ik net geblowed.

Kan het zijn dat je redelijk groot bent ?

Bij mij is het daarom dus, ik ben te groot en de bloeddruk is te laag geloof ik, en dan krijgen je hersens even niet genoeg bloed meer dat ze in stand-by slagen. Maar meestal als zoiets opkomt dat voel je toch, het beste is dan met je benen omhoog te gaan liggen (of als het maar licht is, even te gaan zitten).

Ik weet natuurlijk niet of dit jouw probleem is, het kan ook gewoon iets anders zijn.

3. SirSnoresAlot

SirSnoresAlot Newbie

Reputation Points:
    0
    32 y/o
    Ik heb eens in een pijpje absolut vodka gedaan 40% alcohol
    & daar ben ik toch wel 2 uurtjes black-out geweest

4. Ctraltdel

Ctraltdel Newbie

Reputation Points:
    21
    Wat wil je hiermee zeggen? Wat bedoel je precies? Je hebt bij je wiet vodka gedaan? Of gaat dit alleen over vodka? (dan ben je een tikkeltje off-topic bezig.

5. blackout

blackout Newbie

Reputation Points:
    0
    re:blackout

bedankt voor je reactie triponaut,
    Erg groot ben ik niet, dus daar zal het niet aan liggen.

Ik heb mijn antwoord waarschijnlijk gevonden op een ander forum:

Dan nu het belangrijkste, een overdosis oftewel een OD.
    Wat moet je nou doen als jij of iemand anders een OD heeft en hoe herken je het?
    Nou een OD herken je aan de kleur van iemands huid. Iemand die een OD heeft die ziet er heel bleek of zelfs groen uit. Hoe herken je het nou bij jezelf en wat voor vragen kan je aan iemand stellen om zeker te weten dat die persoon een OD heeft. Vraag jezelf (of die persoon) eens af of je oren heel erg ruisen. Ziet alles zwart voor je ogen en ziet alles er heel vaag uit. Heb je het gevoel alsof je moet overgeven. Draait alles als een gek om je heen? Kloppen deze symptomen dan heb je te maken met een OD.

Wat kan je er nou tegen doen?
    Niet echt heel veel. Mijn ervaring is dat het helpt om gewoon te gaan liggen met een deken over je heen (als het mogelijk is) en gewoon in slaap te vallen en 3 uur later wakker te worden. Een OD is na 1 à 2 uur uitgewerkt end an heb je er dus ook geen last meer van. Als dit niet mogelijk is zorg dan dat die persoon veel te eten en te drinken krijgt. GEEN ALCOHOL! Zorg dat die persoon niet alleen blijft. Grote kans dat je je bewustzijn verliest en dan is het niet handig als die persoon alleen is.

Nog 1 ding. Combineer alcohol en wiet nooit! Wiet versterkt de effecten van alcohol. Op die manier heb je dus een veel grotere kans op overgeven, blackout, draaien, etc. 1 à 2 biertjes kunnen vaak nog wel maar meer moet je zeker niet doen!

http://cannabis-forum.sabikeli.nl/viewtopic.php?t=1419

Erg misselijk was ik niet, maar wel erg wit. En draaien had ik ook soort van. Niet echt dronkendraaierig. Het was alsof je spieren alleen volledig konden strekken of onstpannen, wat niet erg handig is als je wilt bewegen of je evenwicht probeerd te houden.

Die laatste alinea van de gestolen tekts is voor sirsnoresalot.
    Al denk ik dat hij bedoelt dat hij vodka in zijn waterpijp heeft gedaan en niet geblowd en gedronken.

Last edited by a moderator: Sep 10, 2017
  6. duchy

duchy Gold Member

Reputation Points:
    15
    nou ken iemand die 2 wiet gebruikt heeft, 1e x gerookt waarna hij vervolgens zeker 2 uur boven de pot heeft gehangen om daarna als een blok in slaap te vallen.
    de 2e x een klein stukje spacecake heeft gegeten, na een half uur zich helemaal leeg heeft gekotst en daarna tegen de vlakte is gegaan voor ca 2-5 min. en vervolgens weer als een blok in slaap gevallen.
    voor hem geen blow en spacecake meer.....
    hoe kan dit? allergie? who knows.....

7. FrankenChrist

FrankenChrist Iridium Member

Reputation Points:
    567
    from belgium
    Dat heet in het jargon een "white-out".
    Ga even liggen, rustig diep ademhalen, neem wat suiker derbij. Neem dan wat buitenlucht en je beweeg je ledematen.

8. duchy

duchy Gold Member

Reputation Points:
    15
    nou die buitenlucht zorgde ervoor dat ik het hele terras schoon kon spuiten en die muur stond toen ook nog in de weg..... :)
    dat liggen ging het beste snurk, snurk, snurk.....

9. FrankenChrist

FrankenChrist Iridium Member

Reputation Points:
    567
    from belgium
    Of in omgekeerde volgorde natuurlijk.

10. tripllesquare

tripllesquare Newbie

Reputation Points:
    0
    33 y/o
    nee dat is als je een lege maag hebt ( dus niet gegeten ) of als je nerveus bent ( onder druk van bv: ouders staat ) k heb t al 1 x gehad ma k heb t er na nooit meer gehad ( was de 1e keer ) dusja en das al 1.5 jaar ofzo gelede

11. chAos

chAos Silver Member

Reputation Points:
    205
    33 y/o from belgium
    Volgens mij beschrijf je hier gewoon het gevoel van een bloeddrukval, dat kan wel lijken alsof You flauwvalt (of You kan ook echt flauwvallen). Swim heeft dit ook al wel gehad, maar nooit van weed alleen.

12. smowkah

smowkah Newbie

Reputation Points:
    0
    from The Netherlands
    I am al eens out gegaan, midden in de shop.
    Het was warm weer, te weinig gegeten, coctails van wiet en hash.
    Op een gegeven moment voel ik tintelingen in mn hoofd.
    Van mn vrienden hoorde ik dat mn ogen weg draaiden en ik lag gestrekt op de grond te shaken.
    Dat was wel effe schrikken toen ik mn ogen opendeed en naar het plafond keek.
    Ik kon me ook absoluut niets meer herinneren dan dat ik die tintelingen in mn hoofd kreeg en wakker werd naar het plafond starend.
    (ik moet een flinke smak met mn hoofd tegen de grond hebben gemaakt)

13. Schwanzkopf

Schwanzkopf Newbie

Reputation Points:
    0
    from The Netherlands
    I had het 3 uur geleden. Hij had 3 biertjes op en redelijk wat (niet bijzonder veel) wiet gerookt. Op een gegeven moment, werd het zwart voor z'n ogen en geluid om hem heen begon helemaal te suizen. Toen verloor swim z'n bewustzijn. Toen swim weer bijkwam, leek het geluid van de bar verschrikkelijk hard, en dacht hij dat hij oortjes in had en probeerde die uit te doen (swim heeft niet eens een mp3-speler of wat dan ook..). Toen gelijk naar buiten gegaan, dronk daar wat cola en ging het wel weer beter.
    Toen werd swim verteld dat hij met z'n nek helemaal naar achter was gaan buigen, en opeens z'n benen heel hard strekte, en zo 10 seconde lang stijf als een plank bleef liggen met wegrollende ogen.
    Het blijft swim verassen hoe dit opeens zo kwam. Swim heeft de hele zomervakantie bijna iedere dag wel een joint gerookt, en veel gedronken, en er is niks mis gegaan. Of zou het daar juist door komen? Te veel geblowd voor een langere periode?

14. Mereill

Mereill Newbie

Reputation Points:
    0
    from The Netherlands
    Ik heb een theorie bedacht en die gaat precies over wat ik je nu ga vertellen:
    - Er is namelijk een theorie in de wereld dat je door blowen meer geheugenverlies zou hebben.
    Ik denk dat ik zelf een theorie heb op de kwestie; namelijk als je bijvoorbeeld een avond veel blowt merk je dat je meer informatie oppakt en zelf ook intelligentere opmerkingen maakt. (net zoals dit berichtje voor jou ook zo’n intelligenetere opmerking is….)
    Logisch is dan dat je de volgende dag alle energie op hebt door het blowen, ter compensatie dus. Het werkt net als een dip die je van XTC kunt hebben, je moet je energie weer opladen.

Dus… omdat je die betreffende dag je energie weer nodig moet opladen ben je wat minder helder.. en een bak koffie helpt geen drol! En als mensen je dan ook nog moeilijke vragen stellen – en jij hebt iets wat lijkt op een kater- dan denk je alleen maar: “hou je bek, ik wil slapen!” … En dan komen ze aangerent hoor: “Ja, door blowen krijg je meer geheugenverlies!! Kijk maar naar zijn niet-intelligente antwoorden!!”

Pure bullshit dus.
    Ik schreef dit toen ik super-super-super stoned was… Hihihi

Last edited by a moderator: Apr 30, 2017
  15. blowface

blowface Newbie

Reputation Points:
    0
    from The Netherlands
    Nog een theorie.....

SWIM ging eens naar een ongelooflijk vet hardcorefeestje toe, (met de nodige hulpmiddelen) 's morgens vroeg terug hele dag niet meer geslapen. 's avonds naar de shop. Dikke joint roken, en toen ging SWIM vertellen over het feestje. Het praten ging nog wel maar wist na 2 woorden niet meer waarover hij het had.
    Hij was echt zwaar naar de kl*te....

Maar klopt wel dat je soms geweldige ingevingen hebt na het blowen.

SWIM heeft wereldproblemen opgelost in gedachten die zo voor de handliggend waren maar 2 tellen later was hij ze weer vergeten.