Een Slavin? Hoe Kan Dat!

Discussion in 'Nieuws over drugs' started by Alfa, Feb 17, 2006.

1. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,178
    117 y/o from The Netherlands
    EEN SLAVIN? HOE KAN DAT!
    ROTTERDAM - Niemand in de buurt wist dat achter de rode garagedeur een groot verdriet schuilging.
    De garagedeur bevindt zich in de Rosenveldtstraat in Rotterdam-Bospolder. Bijna drie jaar lang werd hier een 28-jarige Rotterdamse als slavin vastgehouden door een 59-jarige Marokkaan. Zijn dochter wist van niets: ,,Het dringt nog steeds niet tot mij door. Ik weet niet wat ik moet geloven.''
    Op de garagedeur prijkt een plakkaat van het hennepteam, dat door puur toeval de 28-jarige vrouw bevrijdde die de hennepkwekerij moest onderhouden. Het buurpand rechts is dichtgemetseld, links vertelt een jong meisje dat ze hier pas vier weken woont.
    Na aanbellen bij het bewuste huis steekt een jonge vrouw haar hoofd uit het raam. Nooit had zij vermoed dat haar vader een vrouw gevangen hield in de garage onder zijn huis. Zij wist zelfs niets van de hennepkwekerij. ,,Ik snap er niets van. We gingen in de zomer gewoon zes weken naar Marokko. Hoe kan dat nu?''
    Toen de alleen wonende vader werd gearresteerd, was zijn dochter bij hem op bezoek. ,,Hij zei niets,'' aldus de dochter. ,,Ik heb daarna ook niet met hem kunnen spreken. De politie wil niets vertellen. Graag wil ik met die vrouw praten, om te weten wat er echt is gebeurd.''
    Ze kende het 28-jarige slachtoffer. Ook haar vader was een kennis van de vrouw, al voor haar verdwijning. Maar wat hun relatie was? Daarover doet de dochter vaag. ,,Toen ze als vermist was opgegeven, heeft de politie wel met ons gepraat.''
    Twee maanden na haar verdwijning in mei 2003 belde het 28-jarige slachtoffer de eerste keer met haar ouders in Rotterdam. Niet wetend dat de man bij haar was en zij niets durfde te vertellen, trokken de ouders de aangifte van vermissing na dit telefoongesprek in. ,,En dan is het geen politiezaak meer,'' aldus politie en justitie.