en alweer GHB

Discussion in 'GHB' started by boy 4-ever stic, Feb 13, 2004.

1. boy 4-ever stic

boy 4-ever stic Newbie

Reputation Points:
    0
    ik zie verschillende vragen staan over GHB.

hoe wordt het gemaakt?

hoe kom je eraan?

nergens de vraag: hoe gevaarlijk is dat spul?

en gevaarlijk is die troep!!!!

ik kan het weten: 2 jaar geleden stierf mijn zoon Boy aan een combinatie van speed en GHB

alles over deze drug, de gevaren, en ook goede informatie over andere drugs, en over wat wij daarna allemaal gedaan hebben kun je leze op onze web-site www.boy4ever.nl

2. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,298
    117 y/o from The Netherlands
    Ik heb jullie site bekeken en vindt dat jullie insteek in principe goed is: waarschuwend zonder blind tegen drugs te zijn. Toch vind ik dat er veel info over drugs en met name GHB op jullie site ontbreekt. Gaan jullie dat nog uitbreidden? Ik denk dat als jullie enkel de negatieve kanten van GHB belichten, dat jullie een groot deel van jullie doelgroep afschrikken.

Zelf vindt ik GHB een drug waar je erg voorzichtig mee moet wezen, omdat het in allerlei verschillende doseringen word verspreid. Vaak in dezelfde afgevulde buisjes en zonder de dosering erop. Ik wil dan ook altijd weten hoeveel erin zit. De XTC test service (www.drugs-test.nl) kan hierbij helpen.

3. Alfa

Reputation Points:
    14,298
    Jammer dat je even een bericht plaatst, zonder te checken of iemand reageerd.

4. boy 4-ever stic

boy 4-ever stic Newbie

Reputation Points:
    0
    je schrijft dat we te veel negatieve dingen over drugs schrijven?

natuurlijk zijn mijn ervaringen alleen maar negatief!!!!

toch weet ik: jongeren nemen geen drugs omdat ze gevaarlijk zijn maar omdat ze een goed gevoel geven. daarvoor sluit ik mijn ogen echt niet.

maar hierover zul je op onze site niet erg veel vinden.... ik denk dat, dat de jeugd ook wel zo weet. en vooral de beginnende jeugd gaat vaak uit over wat hun verteld wordt door andere jeugd en dat is bijna altijd positief.

daarom denk ik dat het belangrijk is ook de negatieve kant van drugs te weten.

niet verbieden of gebieden maar waarschuwen voor de gevaren die er bij drugsgebruik, maar vooral bij drugsmisbruik kunnen zijn

groetjes wil

5. P4nic

P4nic Gold Member

Reputation Points:
    1
    GHB is dus totaal onschadelijk mits een verantwoord gebruik ervan d.w.z zeker niet mengen met grote hoeveelheden alcohol of andere downers.

GHB werd vroeger gebruikt bij zwangere vrouwen omwille van zijn spierverslappende werking om ze de bevalling makkelijker te laten verlopen, ook werd het een tijdje gebruikt als narcosemiddel, dus schadelijk is het echt niet, er zijn al tientallen onderzoeken gedaan naar het middel GHB en geen enkel onderzoek komt tot de conclusie dat het schadelijk is voor het lichaam.

Integendeel het heeft eerder een gezonde functie, helpt tegen de ziekte van Parkinson of Alzheimer weet het niet precies, ook zorgt de GHB voor een natuurlijke grens tussen de hersenen en de rest van het lichaam zodat schadelijke stoffen niet in de hersenen geraken, verder zorgt het ervoor dat de spieren beter ontwikkelen.

Mocht men GHB terug in de handel brengen dan zouden middelen zoals Prozac,Valium en al die andere rotzooi totaal niet meer nodig zijn. De enige reden waarom men dit niet doet is het is spotgoedkoop om te maken dus heeft men er amper winst aan --> niet nuttig voor de farmaceutische industrie.

6. spongebob

spongebob Newbie

Reputation Points:
    0
    Ik gebruik al 3 jaar ghb in de housescene. Heb al veel mensen zien overdrijven met ghb. Maar nog nooit iemand weten overlijden. Ik wil niemand naar het hoofd stoten, maar je moet het al erg bont maken eer je er schade van oploopt.

7. smartbee

smartbee Gold Member

Reputation Points:
    2
    58 y/o from The Netherlands
    Vergif is vergif, maar vergif is geen vergif, mits in de juiste dosering toegedient en op een verantwoorde manier gebruikt. Kijk eens naar onze vele geneesmiddelen.

Ik denk dat een site als voor de jongen Boy, mensen te angstig maakt, het bouwt een stigma op, beter zou het zijn als men 'wat dan ook gebruikt' het te vertellen aan de personen waar je mee bent, zodat deze duidelijk gerichte aktie kunnen ondernemen als zoiets misgaat.

Bovendien meen ik te hebben gelezen dat deze Boy bovendien een zeer hoge concentratie amphetamine in het lichaam, een zelfs dodelijke concentratie!! Dit is geen aanval op wie dan ook, of een verwijt, maar zou deze jongen aan zijn 'vrienden' hebben verteld wat hij gebruikte, dan zou hij hopelijk nog in leven zijn.

Ik praat niet recht wat krom is, maar een goede informatie van of over bepaalde produkten, en naar andere personen kan dus duidelijk levensreddend zijn!!!!!!!

Drugs zullen nooit meer uit te bannen zijn, maar ik ben van mening dat drugs een verlenfstuk van plezier moeten zijn, en nooit schade mogen toebrengen, en hier is de gebruiker de eerste verantwoordelijke!!!

8. P4nic

P4nic Gold Member

Reputation Points:
    1
    GHB is absoluut GEEN vergif, verdiep je er maar eens in en je zult zien dat het de enige "drug" is die geen schade toebrengt aan het lichaam.

9. Alfa

Reputation Points:
    14,298
    Alles is giftig. Zelfs water. Het is de dosering die uitmaakt of de stof gevaarlijk is.

10. P4nic

P4nic Gold Member

Reputation Points:
    1
    Jah ok dit is ook wel waar, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel ?

GHB is mits geen overdreven dosering absoluut niet schadelijk voor het lichaam, want het is een lichaamseigenstof.

11. P!MPJU!C3

P!MPJU!C3 Newbie

Reputation Points:
    17
    Ik denk dat zon boy4ever site niet egt veel gaat helpen. Miss dat kinderen uit groep 8 daar hun info vandaan halen voor hun werkstuk maar meer ook niet.

ZOn site als dit vind ik veel beter. Je moet realistisch zyn. Zommige mensen zullen gewoon drugs gebruiken en je kunt ze beter vertellen waar ze op moeten letten en wat zuh zeker niejt moeten doen dan tuh zeggen drugs is slegt en begin er niejt aan want als zuh eenmaal drugs hebben gebruikt dan hebben ze aan zon site tog nix meer.

Hier komt er af en toe een ex junk langs en verteld zun verhaal. Zo kunnen mede gebruikers leren van andermans fouten en ook zelf hun verhaal kwyt over wat zuh van drugs vinden en wat zuh in de toekomst willen met drugs.

12. L-bubbel

L-bubbel Newbie

Reputation Points:
    0
    boy 4 ever.. is te begrijpen, maar de anderen hier ook..
    ieder zijn mening, en ik zou ook alleen de negatieve kanten ervan wille laten zien als je zoiets hebt megemaakt
    maar idd, alles is ongezond en als je het kan doseren en je betaalt je niet arm, en amuseert je, waarom dan ookniet?

13. Psych0naut

Psych0naut Platinum Member

Reputation Points:
    2,229
    from The Netherlands
    SWIM heeft de goede en slechte kanten van GHB meegemaakt, en daar is hij heel eerlijk in. Iedereen heeft recht op de werkelijkheid, en de ware feiten. Een van my beste vrienden is op het randje na niet overleden na een dubbele dosis GHB te nemen, nadat hij al eerder redelijk wat alcohol gedronken had. Het is overigens een duidelijke regel waar men zich strikt aan moet houden bij GHB gebruik, NOOIT mengen met alcohol of andere downers, my vriend had dit dus wel gedaan. Ook moet men altijd geduldig zijn met doseren, en niet als het na 15 minuten nog niet werkt, nog een dosis nemen, want dan is er een grote kans dat men teveel neemt, my vriend had dit dus ook gedaan.

SWIM heeft veelvuldig GHB gebruikt ter vervanging van alcohol, en hij vond het een wonderlijke vervanging. I am veel vrolijker en gezelliger na GHB dan na alcohol, en hij heeft de volgende dag temminste geen kater na GHB gebruik. Ook beschadigd hij er zijn hersenen en lever niet mee, wat hij ook erg fijn vind. Voor I am het de perfecte vervanging, maar helaas is het grote probleem van GHB dat het op ieder individu een volkomen andere en onvoorspelbare uitwerking heeft. SWIM heeft mensen in slaap zien vallen van de helft van zijn dosis, en SWIM heeft mensen ruim het dubbele van zijn dosis zien nemen, en gewicht was daarbij geen factor. SWIM heeft bij mensen gezien die nog meer alcohol konden verdragen nadat ze een flinke dosis GHB/GBL op hadden, dan wanneer ze dat niet hadden, maar SWIM heeft ook mensen gezien die normaal goed tegen GHB konden, maar met een biertje erbij al comateus raakten.

SWIM wil hiermee duidelijk maken dat verantwoord gebruik van GHB volkomen schadeloos is, en zelfs voordelig kan zijn. Maar hij wil ook nog eens streng benadrukken dan GHB een drug is die moet worden gerespecteerd, en de regels wat betreft het gebruik ervan, goed nageleefd moeten worden. Ga er altijd zorgvuldig mee om, en het word beloond.