flash backs van Paddo's

Discussion in 'Paddo's' started by cenmass, Oct 9, 2004.

1. cenmass

cenmass Newbie

Reputation Points:
    0
    Ik heb in mijn leven ongeveer 20x padoos gegeten waarvan de laatste twee keer het heftigst waren. Tussen die twee keer zaten twee maanden en na de laatste keer heb ik nog een klein restje gegeten. Nu is het alleen zo dat sinds ik dat laatste restje gegeten heb ik last heb van lichte vertekening van het beeld. Als ik langer dan een paar seconden naar de muur, de letters in een boek of bijv. het tapijt kijk begint de boel te bewegen net als de kleine dingen die je ziet wanneer een trip begint. Het vervelende is alleen dat dit dus constant aanwezig lijkt te zijn en dat ik er ook mee in m'n hoofd rondloop. Erg desorienterend allemaal, zowel visueel als metaal. Ik heb begrepen dat als dit onder de noemer flash backs valt het na een paar maanden meestal weer weg gaat (zoiets moet slijten). Kan het ook zijn dat dit blijvend is? Ik zou bij deze dus wat meer info willen onder andere ter geruststelling. Ik denk niet dat het heel ernstig is, maar toch...

2. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Geen idee hoe dat precies zit.
    Ze zeggen van lsd wel eens dat dat in je beenmerg gaat zitten ofzo, dat die rommel iets van 12 jaar in je bloed zit. Lijkt me aan een kant een fabeltje, maar kan het aan de andere kant wel weer een beeje geloven. Ik heb zelf wel eens flashbacks gehad als mijn adrenaline een enorme kick krijgt, ik weet niet of dit door de lsd of paddo's komt, het kan bij mij ook leipigheid zijn van adrenaline. Ik ken meer mensen met dit probleem, dus ben niet de enigste. Heb nooit vaak getript van deze troep, kan het denk ik op 1 hand tellen, maar ik weet wel dat vanaf mijn 1e keer dat ik getript heb regelmatig flashbacks heb als m'n adrenaline begint te stromen of als ik een trekje van een jointje neem. Deze flashbacks zijn van korte duur (30 seconden tot paar minuten), en zijn niet erg heftig, maar komen wel altijd ongelegen en daar kun je best angstig van worden.
    Ook heb ik regelmatig dat als ik aan het praten ben zo ineens midden in de zin gewoon niet meer weet waar ik het over had, het is dan opeens zwart en leeg tussen m'n oren. Dit gebeurt echt heel veel na xtc gebruik, maar het overkomt me ook erg vaak als ik 100% nuchter en clean ben, alsof ik vervroegt dement aan het worden ben. Nu hoorde ik eens iemand zeggen dat dat door xtc en lsd komt, ja zal best, kan me voostellen dat er dan veel hersencellen afsterven, maar ik heb het echt heel erg vaak, en dat terwijl ik haast geen shit meer gebruik.

3. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,178
    117 y/o from The Netherlands
    Cenmass: In principe is dit niet blijvend. Je zal zien dat het regelmatig nemen van hoog gedoseerde vitaminepreparaten en het goed zorgen voor je lichaam (goed voer en genoeg slaap)helpt. Verder kan je ermee gaan spelen door het op te roepen en het daarna weer weg te laten gaan. In het begin kan dit wat moeilijk zijn, maar als je het eenmaal door hebt, dan gaat het steeds makkelijker en kan je het effect ook weg laten gaan als het opkomt. Ik kon het op een gegeven moment tegenhouden voordat het opkwam en niet lang daarna verdween het. De truc zit hem waarschijnlijk hierin dat je lichaam de stoffen die de trip veroorzaken zelf aan leert maken. Bij LSD is dit een geacepteerde theorie waar aanwijzingen voor zijn gevonden. In situaties waarin er een zelfde element(geur, geluid, etc)aanwezig is als in een trip, word de flashback getriggerd.

Xawego: het effect dat alles zwart word tussen je oren, zou inderdaad goed van XTC kunnen komen. Heb je het rapport over de langetermijn effecten van XTC gelezen?

4. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Ja, heb't rapport gelezen, maar moet toegeven dat het me veel moeite heeft gekost om te lezen. Heb sinds'n paar jaar echt last van concentratieproblemen, ik heb er dagelijks last van als ik bijvoorbeeld in de tv-gids iets lees over een film wat op tv komt, ik wel lees maar de inhoud gewoon niet meekrijg, moet soms een stukje van maar 5 regeltjes wel 3 keer lezen. Dit had ik vroeger niet, het is echt van de laatste jaren dat ik me bijna niet kan concentreren. Denk dat het bij mij idd komt door m'n ruige verleden haha. Toen ik zwanger werd ben ik onmiddelijk gestopt met alles. Nadat ik te vroeg bevallen was kreeg ik een hormoonprobleem. Werd zomaar depressief zonder een reden en hele lichaam was van slag. Hormoonkuurtje hielp niets, toen kreeg ik seroxat van de huisarts. Daar ben ik een paar weken echt vaag van geweest, maar ben na een half jaar gestopt met seroxat omdat ik gewoon overal in slaap viel en niet meer wakker kon blijven. Een paar maanden na de bevalling ben ik weer een beetje xtc gaan gebruiken op feestjes, gebruik nu bijna geen xtc meer, alleen als ik naar'n feest ga of oppas heb, en dat kan ik echt merken. Voel me fitter dan de tijden dat ik veel gebruikte, maar nog steeds erg vergeetachtig en concentratieproblemen.

Ik las veel herkenning in dat stuk over langetermijn effecten van xtc, een weet haast wel zeker dat dit probleem bij mij niet van ouderdom komt. Las ook dat stukje over dat chocola een soort zelfmedicatie is voor serotonine tekort....nou, ik ben echt verslaafd aan chocola.

Alfa, die theorie waar je't over had klinkt erg interessant. Een vriendin van mij had vorige week een boek over lsd bij de bibliotheek gehaald, ze vertelde over de wetenschapper die lsd uit had gevonden. Die teste het eerst op spinnen, spinnen gingen rare web maken, en bij hogere dosering gingen ze helemaal geen web meer maken. Later ging die wetenschapper zelf testen en zijn ervaringen (en ook van andere mensen) staan in dat boek beschreven. Ik wil nog effe navragen hoe dat boek heet want dat lijkt me interessant (zal me wel veel moeite gaan kosten om te lezen haha maar whatever).

5. Alfa

Reputation Points:
    14,178
    Xawego: ik kan je ginkgo extract aanbevelen om je geheugen en concentratie te verbeteren. Vooral het product smart ginkgo (kan je bij de smartshop halen) is goed. Neem ik regelmatig.

6. noky

noky Silver Member

Reputation Points:
    19
    from The Netherlands
    Het schijnt ook zo te zijn dat mensen die paddo's gebruiken met een psychotische aanleg een enorme psychische schade kan ontstaan.Tripmiddelen kunnen een psychose oproepen en panieksituaties veroorzaken. En een angstige ervaring kan lang na-ijlen. Het optreden van genoemde flashbacks, waar sommige gebruikers last van hebben, kan dit nog eens versterken.En het schijnt door blowen opgewekt te kunnen worden.
    En met lsd is er een sterk vermoeden dat LSD blijvende veranderingen in de hersenen aanbrengt.

7. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Thanx Alfa, ik ga dat zeker proberen.

Ik heb ooit gehoord dat de werking van lsd 12 jaar actief in je bloed blijft, weet niet of dit waar is. Ooit vertelde iemand dat lsd in je beenmerg gaat zitten, daardoor kun je flashbacks krijgen. Weet echt niet of dit zo is. Ik heb dus zelf paar keer 'n korte flashback gehad na 'n trekje van een jointje en als m'n adrenaline een enorme push krijgt (bijvoorbeeld op de kermis). Een kennis vertelde dat hij ooit een flashback kreeg in de cel nadat hij voor iets opgepakt was.
    Maar dat je met flasbacks spelen kunt (zoals Alfa net beschreef) lijkt me interessant, daar ga ik meer over opzoeken.

8. Alfa

Reputation Points:
    14,178
    Noky: volgens de onderzoeken die daar naar gedaan zijn, moet de psychose al aanwezig zijn. Al dan niet onderhuids. Tripmiddelen kunnen een latente psychose aanwakkeren, niet veroorzaken. De vraag is dan of die psychose zonder dat tripmiddel wel of niet naar de oppervlakte was gekomen. De combinatie van blowen met tripmiddelen en de relatie tot flashbacks word volgens mij onderschat. Rook maar eens een blowtjes vlak na een trip. Dan zit je er zo weer in. Probeer dit enkele dagen na een LSD trip en je bent zo weer aan het trippen.

lsd blijft geen 12 jaar in je bloed en gaat ook niet in je beenmerg zitten. Dat lsd blijvende veranderingen aanbrengt lijkt mij logisch. Denkpatronen worden aangelegd d.m.v. het steeds opnieuw succesvol volgen van een bepaalde handelwijze (denken of doen). Hoe vaker of intenser die route gevolgd word des te vaster het denkpatroon of gewoonte word.In een trip word alles versterkt, intenser. Soms lijkt het wel alsof je een heel leven meemaakt in één tripervaring. Zoals elke ervaring invloed heeft op je denkpatronen, zo hebben tripervaringen in een grotere mate dan normale ervaringen invloed op je denkpatronen en dus op je hersenwerkingen.

9. noky

noky Silver Member

Reputation Points:
    19
    from The Netherlands
    ALFA: dus Tripmiddelen kunnen alleen latente psychose aanwakkeren.Maar op het moment dat er al een latente psychose aanwezig is Zal je daar eerder/langer last van blijven houden.(zo hebben tripervaringen in een grotere mate dan normale ervaringen invloed op je denkpatronen en dus op je hersenwerkingen.)Waardoor iemand sneller in dat patroon terug valt,en wat ik gelezen heb blijvende schade aanrichten.Maar is er dan echt iets kapot of kan je er met een goeie hulp weer bovenop komen.(gewoon interesse)
    Maar je zal normaal idd niet in een blijvende psychose terecht komen van 1x trippen.
    Maar waar zal het aan liggen dat blowen dat opwekt.

Maar die ginkgo lijkt me ook wel wat,zo hoor je nog eens wat he&nbs p;&nbs p; groete noky

10. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Ik heb gisteravond zo'n potje smart ginkgo besteld, ben benieuwd of ik er echt baat bij zal hebben.

Ben al lang blij dat lsd niet 12 jaar actief blijft...dat het iets verandert ja...de schade valt mee vind ik...ben al lang blij dat ik niet *tig persoonlijkheden heb en elke dag zo megaveel kleuren zie [​IMG]

Hebben jullie die topic gelezen over benieuwd hoe je hersenen er uit zien? Lijkt mij wel wat...misschien dat we er daamee achterkomen tot hoever wij onze hersenen om zeep hebben geholpen.

11. Icecool

Icecool Silver Member

Reputation Points:
    107
    Mijn vriendin heeft net een flashback gehad, ze had GHB gehad, en alcohol en voelde zich helemaal niet lekker.
    En ineens kreeg ze een paniek aanval, net als met paddo's tijdje geleden.
    Ik zag vandaag in een lege auto toen ik er langskeek in een snelle blik zag ik dat er een neger in die auto zat.
    Een heel onguur persoon, ik kijk snel nog even om, en toen was er niemand in de auto, en dit heb ik met nog 2 auto's gehad onderweg na huis [​IMG]

12. venom

venom Newbie

Reputation Points:
    33
    lsd is wss de meest onderzochte stof van alle drugs
    dat er nog fabeltjes de ronde doen zoals dat het in je ruggenmerg blijft zitten is dus onzin. LSD begint pas te werken na +- 30 mins en het is dan al lang je hersenen uit, en klaar om als afvalstoffen uitgepist te worden.
    En qua flashbacks, dat onstaat meestal niet zomaar, ofwel door een traumatische gebeurtenis ofwel zit je zelf met onderdrukte shizofrenie of psychose die zo getriggerd worden door de lsd.

@cenmass: ik denk niet dat het een flashback is, omdat het zolang duurt, ik denk eerder aan hppd. Veel kan ik je er niet over zeggen omdat men hier nog niet lang onderzoek op aan het doen is.Tis in dit geval wel belangrijk dat je geen enkele hallucinogene drugs meer zou doen, omdat deze storing elke keer erger wordt [​IMG]
    moest je verder interesse hierin hebben raad ik je zeker aan deze link te checken. http://www.erowid.org/psychoactives/health/hppd/hppd.shtml

13. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106

Had't besteld bij een online smartshop, maar kreeg net een mailtje dat smart gingko sinds kort verboden is [​IMG]

14. Gijs_b

Gijs_b Silver Member

Reputation Points:
    0
    Lsd maakt niets kapot in je hersenen... door dingen die je meemaakt kun je anders over bepaalde dingen denken(hoeft niet slecht te zijn). Een drugspsychose verschilt van een "normale" psychose. Drugspsychoses zijn vaak kort(enkele maanden) en zeer sterk.. Het gaat fout als de psychiater het als een "normale" psychose ziet en medicijnen ter onderdrukking gaat voorschrijven. een drugspsychose gaat meestal over en komt niet terug. Een "normale" psychose komt vrijwel nooit alleen...

15. pounder

pounder Newbie

Reputation Points:
    3
    Ik heb een hele vervelende flashbak gehad ook door lsd gebruik( tenminste daar ga ik vanuit...) Ik heb in mijn verleden denk ik 10 zegels gehad en ben er al ruim 5 jaar vanaf gebleven. Ookheb ik in mijn heftige feest periode misschien wel 1000 pillen gehad soms wel 20 in een weekend.

Ik ben voor mijn werk naar irak geweest afgelopen jaar(ben nog militair) ik ben daar in een gevaarlijke situatie terecht gekomen en inderdaad wat xawego zegt toen mijnadrenaline peil steigde kreeg ik een heftige flachback. Mijn gezichtsbeeld werd als een soort wervelwind voor mijn ogen weg getrokken en was dan ploteseling weer terug erg beangtigend allemaal. heb toen ook mezelf gezworen om nooit meer lsd te pakken ben er doodsbang voor geworden. Ook heb ik als ik een blow gerookt heb en een stukje door het huis loop om drinken of wat dan ook te pakken, en lijkt lijkt of ik in een film loop erg raar maar zodra ik weeer ga zitten is alles goed. Een ding weet ik zeker en dat is klote, mijn hersenen zijn verrot. Consetratie problemen snel opgefokt problemen met lezen leren schrijven noem maar op.

Ik wil regelmatig op een forum een berichtje typen en weet dan precies wat ik wil schrijven maar krijg niks op mijn scherm dat is klote.

16. Gijs_b

Gijs_b Silver Member

Reputation Points:
    0
    ja in zo'n geval is het natuurlijk slechts speculeren naar de oorzaak ervan. Flashbacks kunnen op elk moment komen. Meestal na het net wakker worden, als je een blowtje hebt gerookt of na je wat alcohol genuttigd hebt. stuff like that... Ik heb nog nooit gehoord dat iemand na 5 jaar nog 'ns een flashback van lsd krijgt. Wel tot 1 tot 1,5 jaar erna. Maar de hersenen zijn nog zo'n onbekend terein. Het zou kunnen natuurlijk. Die 20 pillen in een weekend lijken me ook niet al te goed voor je arme hersentjes.

17. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Ik heb wel eens gehoord dat flashbacks tot wel na 5 jaar terug kunnen keren...tenminste als de verhalen waar zijn. En dan is het nog de vraag of lsd daar nou daadwerkelijk echt de oorzaak van is.

Toch wel handig die edit-knop...haha...zie de schrijffouten meestal pas nadat ik het gepost heb [​IMG] Edited by: xawego

18. Gijs_b

Gijs_b Silver Member

Reputation Points:
    0
    tja die edit knop heb ik niet... zul je wel goldmember voor moeten zijn?

maar 2 the point: weet je toevallig nog of die persoon dan 'aanleg', om het zo maar te noemen, had voor psychoses? Ik bedoel... kwam de eerste flashback na 5 jaar?

19. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    De persoon de ik ken is een vrij helder en nuchter persoon die met beide voeten op aarde staat...schijnt dat hij in de cel een flashback heeft gehad. Op de manier waarop hij dat beschreef kwam het geloofwaardig over. De verhalen van nog een paar anderen heb ik m'n twijfels eerijk gezegt...die zwammen wel vaker wat uit hun nek.