Hoe het 'reputatiesysteem' te gebruiken?

Discussion in 'Over Drugs-Forum' started by Ctraltdel, Feb 5, 2006.

1. Ctraltdel

Ctraltdel Newbie

Reputation Points:
    21
    Het lijkt erop dat een aantal leden nog niet weten hoe het 'reputatiesysteem' werkt. Het is niet zo moeilijk en het wordt een belangrijke manier om leden te onderscheiden die een kwalitatief goede rol spelen.

Als je een post bekijkt, zie je rechtsbovenaan een icoon van een weegschaal (in donkerblauwe balk, tussen de # en verkeersbordje). Om een post te waarderen klik je op dit weegschaalicoon. Er wordt een nieuw scherm geopend. In dat nieuwe scherm kun je aangeven of je de post positief danwel negatief beoordeelt. Je kunt je waardering ook motiveren middels een toelichting. Vul dit ook in want alle waarderingen worden door de moderators bekeken. Misbruik van deze functie kan voor een permanente ban zorgen. Als je alles hebt ingevuld klik je op de knop 'Toevoegen aan reputatie'.

Als je klaar bent, kun je iemand reputatie nakijken door op het blokjesicoon te wijzen met de muis. Dit icoon verschijnt onder het aantal berichten. Als meerdere leden een waardering hebben ingevuld zul je hier een tekst aantreffen.De waardering speelt een belangrijke rol bij voortijdige upgrades naar bijvoorbeeld Goldmember, het kan er ook toe bijdragen dat sommige leden moeten wachten.

We hopen dat dit systeem de kwaliteit van de berichten verhoogt en ervoor zorgt dat leden eerst goed de zoekfunctie gebruiken voordat ze een bericht plaatsen. Hoe sneller we allemaal dit systeem gebruiken, hoe sneller het een nuttige toevoeging is. Stuur a.u.b. een pm als je nog vragen hebt hierover.

Hieronder vind je de huidige 'reputation titles'. Deze lijst wordt nog verbeterd.
    • User is infamous around these parts
    • User can only hope to improve
    • User has a little shameless behaviour in the past
    • User is an unknown quantity at this point
    • User is on a distinguished road
    • User will become famous soon enough
    • User has a spectacular aura about
    • User is a jewel in the rough
    • User is just really nice User is a glorious beacon of light
    • User is a name known to all
    • User is a splendid one to behold
    • User has much to be proud of
    • User has a brilliant future
    • User has a reputation beyond repute

Last edited by a moderator: Oct 22, 2006
  2. Ctraltdel

Ctraltdel Newbie

Reputation Points:
    21
    Reputatiesysteem en verandering Membership

Om van de status Newbie naar de status Silver member te gaan is het nodig om een goed reputatieniveau te hebben. Silver members kunnen in meer forums posten dan Newbies. Een Newbie kan zelf geen beoordeling geven. Je hebt als Newbie 5 positieve beoordelingen nodig om Silver member te worden.

Het reputatieniveau kun je snel verhogen door goede vragen te stellen of waardevolle informatie te posten. Het posten van onzin of het posten van berichten die tegen de regels zijn, zorgt ervoor dat je negatieve beoordelingen krijgt van andere leden. Dit zorgt ervoor dat je minder snel Silver member zult worden. Ook kun je bij veel negatieve beoordelingen (van leden met een hogere status) van Silver member weer Newbie worden. Dit gebeurt bij 15 negatieve beoordelingen. Als het blokje bij je naam rood wordt, zit je dicht bij een degradatie tot Newbie.

Om Gold member te worden is het ook nodig dat je zelf beoordelingen geeft aan anderen.

Het toevoegen van nieuwsvideo's zorgt voor een snelle verhoging van het reputatieniveau.

Alle opmerkingen bij beoordelingen worden bewaard en kunnen, als dit nodig is, worden voorgelegd aan het lid dat gedegradeerd wordt. Op deze manier wordt duidelijk wat er verbeterd kan worden.

3. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Ik zal m'n best hier eens beter doen..........ik wil ook punten :)

4. Amphetamientjes

Amphetamientjes Titanium Member

Reputation Points:
    218
    Goedenavond,
    Zojuist zag ik dan mijn signature aangepast is.
    Onder de gebruikelijk en door mij zelf gekozen tekst: lekkere drugs, is niet vies.

stond opeens ook nog: vergeet niet mijn post te beoordelen.

Is dit geautomatiseerd toegevoegd? Heeft een modderator dit gedaan of heeft misschien iemand mijn profiel gekraakt?

Dit laatste lijkt me sterk maar ik schrok er toch wel een beetje van. . . .

5. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,298
    117 y/o from The Netherlands
    Om gold member te worden, moet je aan een aantal criteria voldoen. Bij diegenen die aan de meeste criteria voldoen, maar geen goede beoordelingen hebben gekregen, heb ik deze oproep aan je signature toegevoegd.

6. Amphetamientjes

Amphetamientjes Titanium Member

Reputation Points:
    218
    O.K. Alfa das duidelijk :) bedankt voor de uitleg, ik heb de oproep weer geplaatst.

7. Ruud

Ruud Gold Member

Reputation Points:
    400
    35 y/o from The Netherlands
    Hoeveel reputatiepunten ben je eigenlijk nodig om gold member te worden en moeten deze ook nog van een aantal verschillende personen zijn?

8. Alfa

Reputation Points:
    14,298
    Bij het geven van beoordelingen is het niet de bedoeling dat je je naam neerzet. Beoordelingen waar de naam van de beoordeler bij staat worden gewist.

9. Equality

Equality

Reputation Points:
    182
    39 y/o
    Beetje jammer dat dat ook met terugwerkende kracht gebeurt aangezien je deze regel net in gebruik neemt.

10. mrPartypictures

mrPartypictures Gold Member

Reputation Points:
    87
    from The Netherlands
    @ Alfa: bedoel je soms misschien dat het vanaf NU een nieuwe regel is, en dat bestaande beoordelingen behouden blijven en dat alleen NIEUWE beoordelingen met een naam erbij gewist worden??

11. Alfa

Reputation Points:
    14,298
    Beoordelingen met naam erbij werden altijd al gewist, om misbruik te voorkomen. Dit topic is een vertaling van: How to use the reputation system Helaas heb ik mijn opmerkingen hierover nog niet eerder in het huidige topic geplaatst. Mijn excuses aan degenen die hier last van hebben ondervonden.

12. Equality

Equality

Reputation Points:
    182
    39 y/o
    Persoonlijk vind ik dat reputatiepunten zonder uitleg ook gewist mogen worden, dat gaat ook nergens over.

13. Alfa

Reputation Points:
    14,298
    Daar kan ik je geen ongelijk in geven. Een lid leert niets van een beoordeling zonder uitleg. Vaak wis ik die ook (afhankelijk van de inhoud van het beoordeelde bericht)

14. FrankenChrist

FrankenChrist Iridium Member

Reputation Points:
    567
    from belgium
    Ik zou kunnen zweren dat ik hier een vraag gesteld had over de gekleurde blokjes in het user CP, bij latest reputation received. Ik vroeg wat de blauwe (grijze?) en rode blokjes waren.

15. Alfa

Reputation Points:
    14,298
    Een rood blokje is een negatieve beoordeling. Een zwart/grijs blokje is een beoordeling zonder invloed. Deze komt van iemand die nog niet genoeg reputatie heeft om mee te kunnen laten wegen.

16. FrankenChrist

FrankenChrist Iridium Member

Reputation Points:
    567
    from belgium
    Pff. Degene die me zonder commentaar één rode rating gegeven heeft is blijkbaar te dom voor mijn humor. Ach ja t was de inspiratie van het moment. Misschien wel een beetje off topic geef ik toe.

Nevermind.

Edit:

VVV Dat zet alles dan in perspectief. Bedankt dat je even gekeken hebt. VVV

Last edited: May 22, 2006
  17. Alfa

Reputation Points:
    14,298
    Dezelfde persoon heeft je meerdere positieve ratings gegeven, dus ik zou het in dat perspectief zien. En negatieve ratings zijn altijd zwakker dan positieve van dezelfde persoon.

18. Ruud

Ruud Gold Member

Reputation Points:
    400
    Waarom staat er ineens newbie onder mijn naam? Is dit een teken dat ik ga degraderen tot newbie? Zo ja, waarom is dat?

19. Psych0naut

Psych0naut Platinum Member

Reputation Points:
    2,229
    from The Netherlands
    En waarom staat er Silver member en Newbie onder mijn naam?
    Ik heb nog niet genoeg reputatie punten om silver te worden.

20. Ruud

Ruud Gold Member

Reputation Points:
    400
    Aangezien ik als newbie niet meer kan editten: In het Engelse forum las ik dat als je een totaal van 15 negatieve beoordelingen krijgt je degradeerd tot newbie, hoe kan dat dan dat ik gedegradeerd ben tot newbie terwijl ik 'slechts' 3 negatieve beoordelingen gekregen heb(en ook nog eens van posts voordat dit reputatiesysteem bestond)?

Een beetje vreemd allemaal. Om eerlijk te zijn ligt het een en ander me ook een beetje zwaar op de maag want ik vind persoonlijk dat ik me toch goed inzet voor het forum en vind dit een beetje stank voor dank.