Kratom

Discussion in 'Kruiden & cactus' started by HandyMan81, Jan 27, 2006.

1. HandyMan81

HandyMan81 Titanium Member

Reputation Points:
    446
    from The Netherlands
    Kratom, ook wel Mitragyna Speciosa genoemd, is een boom die voorkomt in sommige delen van het zuid oosten zuidoost Azie. Het heeft een lange geschiedenis. Het heeft een lange geschiedenis wat betreft deze plaats vanwege zijn stimulerende en verdovende effecten. Kratom blijkt populair te zijn onder de oudere mannen in tailand en maleisie, waar het vaak gekauwd word om fysieke arbeid te verichtten. De werkende klasse blijkt kratom voor vooral dezelfde reden te gebruiken zoals dat amerikanen koffie gebruiken. Het is een beetje een steunpilaar geworden voor diegenen die zwaar lichamelijk werk moeten doen. Kratom is illegaal verklaard, maar Kratom word nog steeds wereldwijd verspreid, aangezien Kratom bomen in die regio groeien.
    Alhoewel Kratom gebruik populair is in sommige delen van zuid-oost Azie, is er toch nog een heleboel niet bekend over Kratom. Onderzoek is er gedaan, maar er is nog een hoop te doen. Het meeste wat op internet te vinden is blijkt te leiden naar een beperkte vorm van onderzoek en tekst. Een deel van het onderzoek heeft geen doel en is het nodig om meer onderzoek te doen om de resultaten te bevestigen. In het bijzonder, is er geen duidelijk antwoord aan de bij-effecten van herhaaldelijk gebruik van Kratom.

Alkaloïde.

Er zijn ongeveer 25 Alkaloiden die zijn geindetificeerd in deze bepaald soort boom, waaronder Mitragynine en 7-HydroHydroxyMitragynine. Mitragynine is de Alkaloide die verantwoordelijk word gehouden voor het grootste deel van het verdovende effect, maar het is nog steeds niet bekent wat de andere Alkaloiden voor een invloed hebben op mensen. Voor 7-HydroHydroxyMitragynine is er een bijzondere interesse omdat deze te kennen heeft gegeven opiod strijdlustige eigenschappen te bevatten, evenals diepgaande pijnstillende effecten. Studies waar ratten bij betrokken waren hebben gesuggereerd dat 7-hydrohydroxymitragynine beduidend efficiënter is met achting aan pijnstillende effecten dan morfine.
    7-hydrohydroxymitragynine schijnt ook oraal beter te worden opgenomen dan morfine. Het is hoogstwaarschijnlijk dat 7-hydrohydroxymitragynine een significante rol speelt in het effect van de Kratom plant wanneer deze gebruikt word. Kratom bevat ook alkaloïde paynanthine, speciogynine en verscheidene minder overvloedige alkaloïde.

Effecten.

Kratom beïnvloedt de geest en het lichaam net zoals opiaten. De fysieke gevolgen omvatten samentrekking van de pupillen, constipatie, verhoogde bloeddruk, versnelde hartslag, analgesia, misselijkheid en, in hoge dosissen, kan een kater voorkomen.
    De geestelijke gevolgen omvatten euphoria, stimulatie, kalmerend, gevoel van warmte, en in sommige gevallen, depressie. Zoals met alle psychoactieve substanties, kunnen de gevolgen zeer verschillen van persoon aan persoon.
    Wanneer het gedronken word als thee, kunnen de effecten van Kratom in ongeveer 20 minuten worden opgemerkt. Over het algemeen, wordt een gevoel van stimulatie en ontspanning genoteerd, evenals een groeiend gevoel van euphoria. Velen worden gezelliger, en willen graag een gesprek aangaan.
    Met de tijd, verdwijnt langzaam de stimulatie en een sterke kalmering wordt opgemerkt. Dit verdovende effect kan overweldigen, en velen zullen gaan liggen en proberen te slapen. Dit kan resulteren in de wakkere droomstaat vaak bereikte door opiaten.
    Deze effecten kunnen, over het algeheel genomen, tussen 2 tot 5 uren duren. De extracties neigen langer te duren om effect te geven als zij worden gegeten, maar de effecten kunnen voor een langere tijd worden opgemerkt.

2. xpr´k

xpr´k Newbie

Reputation Points:
    42
    tot zover deze boodschap van algemeen nut[/comentator stem]

;)

Als je met vragen ofzo zit over het spul, ik heb er geringe ervaringen mee en er zal hier nog wel ander volk zitten dat erover kan meepraten.

3. HandyMan81

Reputation Points:
    446
    from The Netherlands
    Het gebruik van Kratom, speciosa Mitragyna

Het gebruik van Kratom, speciosa Mitragyna

Doseringen.

De typische doseringen Kratom verschillen sterk afhankelijk van dergelijke factoren zoals kracht en tolerantie van de gebruiker. Sterke Kratom is op de markt gebracht als "premium Kratom" en het is vaak effectief bij het nemen van een gemiddelde van 3 tot 5 gram bladmateriaal. Sommige nieuwe gebruikers kunnen de effecten al merken bij 2 gram terwijl de ervaren gebruiker zich pas comfortabel zou kunnen voelen na het nemen van 10 gram sterke Kratom.
    Zwakkere Kratom word verkocht onder de namen "extra sterk en commerciële rang Kratom". Minder sterke commerciële Kratom zou doseringen van 20 gram kunnen vereisen om effecten te bereiken, soms zelfs meer. Aangezien de kracht van Kratom zo sterk kan verschillen, adviseert men dat de nieuwe gebruikers met kleinere doseringen beginnen en de doseringen langzaam opwerken om het risico van misselijkheid te verminderen.Grote hoeveelheden commerciële Kratom staat erom bekent voor het geven van krachtige katers als grote doseringen worden geprobeerd.
    Kratom wordt soms Ge-extract en eveneens verkocht. De ruwe uittreksels kunnen bij kleine doseringen zoals 1 gram al van kracht zijn. Sommige gebruikers beweren zelfs dat het extract al met doseringen van onder een gram van kracht is. Net zoals Kratom zelf, kunnen de extracts ook sterk in kracht verschillen afhankelijk van methodes om te extracten en de potentie van het gebruikte Kratom. Sommige goedkopere exctracts is gebleken zijn pas effectief bij het gebruik van 12 gram.

Hoe Kratom te gebruiken.

Er zijn vele manieren voor het gebruiken van Kratom, maar de meest voorkomende methode buiten Azië is door het koken van droge Kratom, thee te trekken en te drinken. De overgebleven vloeistof kan worden gekookt om extract te produceren, dat voor langere tijden kan worden opgeslagen. Het extract kan nog een keer worden gekookt of gebruikt worden door het door te slikken. Hoewel het gegeten extract langer duurt om effect te nemen, en niet krachtig is, kunnen de gevolgen voor een langere tijd worden opgemerkt.
    In Zuidoost-Azië, wordt Kratom het vaakst vers gekauwd in gehele bladvorm. Aangezien Kratom in Zuidoost-Azië groeit, kan het in een vrij snelle tijd worden geplukt en worden verkocht, zonder vrees dat het gaat rotten. Velen beweren dat verse Kratom een veel minder bittere smaak dan droog materiaal heeft. Kratom in Zuidoost-Azië word vaak eveneens gebruikt voor thee of voor het extract.

Recreatief.

Hoewel Kratom geen bekende substantie buiten Zuidoost-Azië is; word het verkocht voor zijn verdovende effecten over de hele wereld, hoofdzakelijk via Internet verkopers. Door de Delta opiod receptoren te beïnvloeden zoals opiaten, verstrekt Kratom kalme en ontspannende euphoria die dat van opiaten weerspiegelt. Kratom schijnt de hersenen op gelijkwaardige wijze als opiaten te beïnvloeden, maar veroorzaakt het nog geen verslavende afhankelijkheid die door regelmatig opiate gebruik wel wordt veroorzaakt. Een tolerantie wordt opgebouwd echter, en meer materiaal is nodig om de zelfde effecten te bereiken. Men adviseert dat de gebruikers Kratom niet meer dan twee keer per week gebruiken, zodat er geen tolerantie word opgebouwd. De kruistolerantie is ook genoteerd. Dit betekent dat een gebruiker Kratom kan gebruiken en een tolerantie voor zowel Kratom als opiaten op kan bouwen. Dit kan een probleem voor artsen geven om pijnstillers voor te schrijven aan iemand die regelmatig kratom gebruikt.

Geneeskrachtig.

Kratom word gebruikt in Zuidoost-Azië voor kleine ziektes zoals diarree. Wegens zijn pijnstillende eigenschappen, kan Kratom ook gebruikt worden door sommigen om pijn te behandelen. Er is wat onderzoek gedaan met achting aan het pijnstillende potentieel, maar noch Kratom noch zijn alkaloïde worden gebruikt in moderne geneeskunde. Mitragynine heeft minder pijnstillende effecten dan morfine, maar het veroorzaakt geen significante afhankelijkheid, wat het potentieel nuttig maakt in het behandelen van zachte tot middelmatige pijn. Over het algemeen is er een hoge hoeveelheid mitragynine in de kratom plant, wat het praktisch maakt te extracten. 7-hydrohydroxymitragynine heeft getoond om veel sterkere pijnstillende effecten te hebben dan morfine, maar het is minder overvloedig in de Kratom plant. Het zou niet praktisch zijn om deze alkaloïde uit de Kratom plant te extracten, maar als mitragynine in 7-hydrohydroxymitragynine kan worden omgezet, zou het als vervanging voor moderne opiate medicijn te voorschijn kunnen komen.

Opiate detox.

Kratom kan de strengheid van opiaten uitwerkingen verminderen met het veroorzaken van weinig verslaving. Dit geeft het een reusachtig voordeel over moderne behandelingsmethodes die dergelijke drugs inhouden zoals methadon. Hoewel het niet volledig bekent is over hoe Kratom opiaten uitwerkingen verlicht, zijn er sommige waarschijnlijke redenen. De opiaten neigen om aan mu en deltaopiodreceptoren in de hersenen te binden. Dit is de reden dat opiate gebruikers de krachtige euforische gevolgen ervaren. De verslaving, echter, is een resultaat van de band die met de mu opiod receptoren voorkomt. Kratom's actieve alkaloïde neigen om alleen met de delta opiod receptoren te binden, en deze bindende actie veroorzaakt weinig, eventueel geen verslaving. Het is mogelijk dat een kleine hoeveelheid binding met de mu receptoren voorkomt, maar dit zou op een te laag niveau zijn om gematigde verslaving te veroorzaken. Sommigen beweren dat de mu bindende actie vergroot kan worden als er grote hoeveelheden mitragynine worden gebruikt, maar dit is nog onduidelijk.

Opiate substituut.

Omdat Kratom de hersenen heel erg beïnvloedt zoals opiaten; Kratom is een populair opiate substituut in sommige delen van Zuidoost-Azië geweest. Vele opiumverslaafden in Thailand kauwen Kratom bladeren als opium niet meer beschikbaar is. In de meeste gevallen, wordt Kratom enkel gebruikt als substituut tot meer opium kan worden verworven, hoewel sommige opiate gebruikers de twee drugs combineren.

Sexueel verhogend.

Sommige gebruikers beweert dat Kratom hen seksueel voor een veel langere tijd laat presteren dan normaal. Voor vele mensen, vermindert Kratom de gevoeligheid in de seksuele organen, waarbij meer tijd wordt vereist om een orgasme te bereiken. Kratom schijnt niettemin een negatief effect op seksuele prestaties te hebben. Velen rapporteren dat Kratom tijdelijke erectiele problemen veroorzaakt

Kanker preventie.

Er zijn sommige beweringen geweest dat Kratom de kansen kan verminderen om één of andere vormen van kanker te krijgen. Er is geen wetenschappelijk onderzoek om deze eisen te steunen. Hopelijk, ooit, zal er wat onderzoek beschikbaar zijn naar dit onderwerp.

4. Soko

Soko Silver Member

Reputation Points:
    51
    33 y/o from congo_democratic
    Ik heb dat een x gerookt dat kratom, maar dat werkt dus niet, of je moet echt een megajoint bouwen volgens mij.

Volgens mij kan je er het beste thee van zetten!

5. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,298
    117 y/o from The Netherlands
    Dan heb je toch echt de verkeerde Kratom gekocht. Een kratom joint werkt zeker wel.

Handyman; is er kans op de andere kratom pagina's.

6. Soko

Soko Silver Member

Reputation Points:
    51
    33 y/o from congo_democratic
    mij werd verteld dat het hele goede was, had 't van de sjamaan, die hebben altijd wel goede producten, zoals die salvia van hun, damn :D

7. HandyMan81

Reputation Points:
    446
    from The Netherlands
    Ja hoor Alfa, moet ik ze dan hier gewoon posten?

8. HandyMan81

Reputation Points:
    446
    from The Netherlands
    Ervaringen met Kratom, speciosa Mitragyna

Ervaringen met Kratom, speciosa Mitragyna

Gepost door Nicaine
    Dosis: Onbekend (' tweemaal opgevoerd ' met voorbereide klaargemaakte gekoelde thee). Mogelijke equiv. 20g premiepoeder.
    Begin: Ongeveer 1 uur om mijn huidige staat te krijgen.(zie verder)
    Piek: 1 uur.
    Duur: Onbekend (hulpdosissen in kwestie).

Blijkbaar heeft Kratom een piek, omdat ik momenteel mijn eerste overdosis Kratom ervaar. De symptomen omvatten: het intense/volledige jeuken van het lichaam, misselijkheid, duizeligheid, slaperigheid, zweten, urine onthouding, wazig kijken, droge mond, dorst, beven, ondiepe ademhaling, langzaame hartslag. Fundamenteel ben ik bewust dit gebeurt en enkel een douche met het intense drogen met handdoeken om mijn bloed te laten blijven circuleren (ook ben ik van plan en een paar blokken te lopen naar de winkel om wat kauwtabak te kopen, en om wakker te blijven tot de come-down). Ik ben nooit nog nooit zo high geweest van geen enkele opiaat, en ik deed heel wat opiaten in de jaren '80. Gelukkig geloof ik dat Kratom enigszins anders is, omdat als dit een waar opiaat was ik volledig uitgeteld en ademde ik waarschijnlijk niet meer.
    Zeer onplezierig en enigszins bang makend (wat goed is, de adrenaline helpt me om me beter te laten voelen). In tegenstelling tot opiaten, vind ik dat Kratom stiekem kan zijn... er is een zeer fijne lijn tussen een goede high en een staat van overdosis, en het kan zijn dat je niet tot het laatstgenoemde over gaat tot een uur ofzo voorbij is gegaan. Het schijnt dat Kratom zich ook kan opbouwen in uw bloedsomloop over de periode van een dag of twee, en plotseling inslaan op een manier die je niet had verwacht (aangezien ik dat te weten kwam toen slechts 2g van premie het poeder zeer hard aan kwam vorige week). Zoals ik verklaarde, geloof ik dat er genoeg verschil tussen Kratom en ware opiaten zijn om Kratom enigszins veiliger te maken als je te ver gaat. Maar, ik zou nooit te weten willen komen hoe het zou voelen om nog meer high te zijn dan dat ik nu op dit moment ben. Ik ben zeer dankbaar voor mijn gietijzeren maag, omdat braaksel schoonmaken mij niet veel doet. Ik denk ik een nieuwe eerbied voor dit materiaal heb gevonden (geen ongeplande verhogingen meer).
    Update (+ 15 min) -- Van de winkel teruggekeerd. Voel me nog steeds duizelig met intense verlangen om weg te dommelen (maar dat gebeurt niet). Een beetje meer ontspannen, nu ik weet ik niet higher word ga ik leven (lol). De controle in de spiegel toont nauwkeurig pinpoint pupillen. Probeerde om mezelf te laten braken en dat mislukte (me verdomde maag is gebouwd als een tank).
    Update (+ 2 uren) -- het jeuken is gezakt, maar de misselijkheid wil niet ophouden. Het voelt alleen maar slechter. Eindelijk gelukt om te braken.
    Update (+ 17 uren) -- de misselijkheid zakte eindelijk weg na +6 uur(ergste die ik ooit heb gevoeld) en ik sliep vandaag de hele dag. Dat was op het nippertje. Het is gewoon te gemakkelijk een overdosis te krijgen als je voorbereide thee heb liggen.

Gepost door LostInSpace: Man, +/- 95 kilo, 182cm lang
    Normale dosis SS poeder: 5-8 gram
    Blad: eerste keer, testen.

Gisteren Ontving ik Kratom blad.Nog nooit het blad geprobeerd, altijd het super sterkte poeder, maar vond op **** een goede deal, Dus besloot ik om 100 gram te bestellen. Het blad is vrij vochtig, zodat besliste ik met een klein beetje (2 en een half blad - ze zijn zeer groot BTW) te beginnen en hen te laten liggenom ze een beetje te drogen. Zodra ik hen kon fijn kruimelen met mijn handen en een aardige stapeltje troep (niet poederachtig - middel tot aan kleine vlokjes) had, zette ik water in een koffiekop, zette het in de magnetron, en verwarmde het tot het net aan kookte. Voegde de vlokken toe, en roerde en verpletterde de vlokken in de kop met een lepel ongeveer 15 minuten lang. Na dat, gebruikte ik een koffiefilter om de thee van de ene kop in een andere te filteren voor het drinken. De thee was de vertrouwde gele kleur, en rook als peterselie, met een soort zoete aroma. Dronk dit op in ongeveer 5 minuten, en had de vertrouwde tong en de achter in keel verdovende effect.
    Na ongeveer 20 minuten, begon het te komen, en bouwde nog op tot ongeveer 45 minuten daarna. Bij deze dosering, was ik ergens tussen de cola speed rush, en opiaat rustgevende effect. Alle zintuigen waren zich zeer bewust van alles, en ik was zeer "fysiek" gemotiveerd, toch kon ik mijn hersenen niet uit de eerste versnelling krijgen. Dit duurde ongeveer 4-5 uren, zoals wat ik verwachte tot aan de come-down waaronder de volgende gevoelens, slapeloosheid, pijnlijke nieren, en sommige rug en beenpijnen. Toch ondanks alles, een zeer goede ervaring om blad voor het eerst te gebruiken. Met deze partij zal ik wel even doen, het is het veel sterker dan welk poeder ook wat ik tot nu toe heb geprobeerd. Wat ik werkelijk perfect vind aan Kratom is het hebben van de capaciteit om in een "werkende" staat te zijn en ineens in de opiaat rustgevende comfortabele zone te komen. Ik vind het leuk om uit te vinden welke dosis het beste is om werk gedaan te krijgen, en welke dosis perfect is voor het ontspannen, op deze manier kan ik van mijn levering genieten, en nooit hoeven te gokken naar waar mijn "pret" niveau is wanneer ik het wil.

9. HandyMan81

Reputation Points:
    446
    from The Netherlands
    De gevaren van Kratom, speciosa Mitragyna

Kratom schijnt zeer veilig in recreatieve dosissen te zijn. Een persoon die teveel Kratom gebruikt zal misselijkheid ervaren en zal de gebruikte Kratom uitbraken voordat het lichaam genoeg alkaloiden¯zal absorberen om een overdosis te veroorzaken. Er zijn tegenstrijdige verklaringen afgelegd over de hoeveelheid alkaloiden die nodig zijn om een overdosis te veroorzaken. Sommigen zeggen bij 5 gram, terwijl anderen zeggen dat een klein beetje als 800 milligrammen al een overdosis kan veroorzaken. Bij het lezen van dit, is het belangrijk om te beseffen dat deze aantallen zuivere alkaloiden betreft en niet de plant zelf. 800 milligrammen van alkaloiden is vrij dichtbij 65 gram van de plant, afhankelijk van de kracht. Herinner ook, dat een overdosis niet altijd gelijk dood betekent, het is een kwestie waarin er beduidend hogere risico's voor levensbedreigende problemen zijn. Er zijn geen gedocumenteerde gevallen van overdosis geweest.

Bijwerkingen:

De consumptie van Kratom heeft mogelijke bijwerkingen zoals misselijkheid, constipatie, slaapproblemen, en tijdelijke erectiele dysfunctie. Het uitgebreide gebruik kan sommige problemen zoals slapeloosheid, anorexia, gewichtsverlies, het verdonkeren van huid, en droge mond veroorzaken.
    Er zijn rapporten van een klein aantal gebruikers Kratom die in Zuidoost-Azià strengere problemen ervaren van hun uitgebreide consumptie van de plant. De problemen zoals hallucinaties, misleidend gedrag, agressie en schizofrenie schenen sommige gebruikers te teisteren. Sommige van deze gebruikers gebruikten eveneens ook drugs zoals alcohol, opiaten en amfetaminen. Elk van bovengenoemde drugs kan deze strenge symptomen veroorzaken, zodat het twijfelachtig zou zijn om te veronderstellen dat Kratom deze problemen veroorzaakte. Enkele mensen die andere drugs niet gebruikten toonden symptomen, maar dit waren lange tijd gebruikers, sommige langer dan 40 jaar en dagelijks grote hoeveelheden. Het schijnt onwaarschijnlijk te zijn dat de gebruikers buiten Zuidoost-Azià dezelfde risico's onder ogen zien, aangezien de meeste recreatieve gebruikers niet overal dichtbij de zelfde hoeveelheid Kratom komen dan mensen uit Zuidoost-Azià gebruiken. Men adviseert dat de nieuwe gebruikers Kratom met kleinere dosissen beginnen om potentiele negatieve gevolgen te vermijden. Vermijd het bedienen en besturen van zware machines. Wees voorzichtig met het mengen van psychoactivessubstanties met Kratom. Er schijnt geen informatie te zijn betreffend het gebruik van Kratom en interactie met MAOI.s en SSRI.s, maar als u MAOI.s, gebruikt gebruik dan geen Kratom. De mensen die SSRI.s nemen worden geadviseerd om voorzichtigheid te gebruiken met het nemen van Kratom. De meeste mensen die SSRI.s nemen melden geen problemen met Kratom.

Verslaving:

Voor zover de verslaving, bijna elke psychoactieve substantie kan een gewoonte vormen, en Kratom is geen uitzondering. In tegenstelling tot opiaten, echter, veroorzaakt Kratom geen sterke verslaving, vooral bij dosissen die over het algemeen buiten Zuidoost-Azià worden genomen. Hoewel een tolerantie gemakkelijk kan worden gebouwd, schijnt het lichaam niet te verlangen naar Kratom, alsmede als naar geen van zijn actieve alkaloiden. Na lang gebruik, kunnen sommige minder belangrijke ontwennings symptomen zoals lopende neus, agressie en lichte spierpijnen worden opgemerkt.

De rest van de paginas volgt morgen....

Last edited: Jan 30, 2006
  10. xpr´k

xpr´k Newbie

Reputation Points:
    42
    Persoonlijk heb ik geen goede ervaring met het roken van kratom ik werd er nerveus van en toen ik besloot te gaan slapen en ik sloot men ogen spookte er allemaal willekeurige onsamenhangende gedachten door men geest. Sommige zelfs redelijk visueel, ik ben na een tijdje gewoon TV gaan zien tot ik me wat rustiger voelde.
    Het drinken van de thee werkt wel gewoon bij mij.

11. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,298
    117 y/o from The Netherlands
    Je kan inderdaad best onrustig van kratom worden. Wat dat betreft is het een raar kruidje: zowel ontspannend als stimulerend. Ik heb zowel helemaal lam van Kratom onderuit gelegen als onder invloed van debiel sterke stimulatie rondgesprongen totdat zelfs de xtc gebruikers moe van me werden.
    Ik moet mijn eerdere uitspraak geloof ik wat bijschroeven. Mijn kratom joint van vanavond is lang niet zo indrukwekkend.