Kunstenaarspartij: Legaliseer Alle Drugs

Discussion in 'Nieuws over drugs' started by Alfa, Feb 27, 2006.

1. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,298
    117 y/o from The Netherlands
    KUNSTENAARSPARTIJ: LEGALISEER ALLE DRUGS
    AMSTERDAM - Als drugs legaal waren, waren er op klaarlichte dag geen schietpartijen in de straten van Amsterdam. ,,De liquidaties in het criminele milieu zijn...
    ...een gevolg van het Nederlandse drugsbeleid,'' zegt Peter Klashorst, die als lijsttrekker van de kunstenaarspartij Huisje Boompje Beestje woensdag zijn programma presenteerde. ,,Het huidige drugsbeleid crekert onze eigen mafia en prostitutie.'' Alle drugs moeten worden gelegaliseerd, is het standpunt van de schilder waarmee hij op 7 maart in de Amsterdamse gemeenteraad wil komen. ,,Mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen,'' vindt Klashorst. ,,Mensen die zich lekker en gezond voelen, gaan niet aan de drugs. Alleen mensen die zich verdrietig voelen en problemen hebben, en die moet je helpen.''
    Drugs moeten natuurlijk wel gewoon verkrijgbaar zijn voor recreatief gebruik. ,,Ik heb vrienden die een straaljager hebben, maar nog steeds met een scooterjongen moeten bellen om dat spul te krijgen.''
    Legalisering van drugs leidt volgens de schilder meteen tot meer blauw op straat, is een ander standpunt van de partij. ,,De politie is nu ontzettend veel tijd kwijt met het oplossen van drugsgerelateerde misdrijven. Met sns drugsbeleid heeft de politie veel meer tijd om op straat te patrouilleren.''
    Op alle gebieden hebben burgers hun eigen verantwoordelijkheid en vrijheid om te doen en laten wat ze willen, is de grondgedachte van Huisje Boompje Beestje. ,,We zijn niet links, niet rechts, maar creatief.''
    Ondanks de naam richt de partij zich niet op mensen die thuis achter de geraniums samen met hun huisdier naar hun mooie tuin willen kijken.
    Klashorst: ,,De naam is symboliek. Het huis staat voor Amsterdam, de wereld in een notendop. De bomen staan voor aarde, lucht en water. En het beest is het dier in de mens. Of de mens in het dier.''

2. mopsie

mopsie Gold Member

Reputation Points:
    260
    from Brazil
    persoonlijk vind swim ook dat alles zou moeten gelegaliseerd worden .voorbeeld in een apatheek kopen of ja bepaalde schops " maar wel een bepaalde gebruikers hoeveelheidé" men zou er een een flink stuk van de belastingen mee kunnen verminderen .maar ja dat is voor de politiekeres van dienst maar ja dat is swim zen meening!

3. big-lester

big-lester Gold Member

Reputation Points:
    274
    from The Netherlands
    Dat hele probleem over die drugs, We kunnen tog ook met alcohol leven waarom dan niet met bijvoorbeeld een onkruid. Ook alle mensen die door de handel van illegale drugs vermoord worden of wiens leven verwoest worden. Als ze nou gewoon beginne met goede voorlichting en goede hulp voor mensen die er niet goed mee om kunnen gaan dan zou iedereen voor zichzelf kunnen bepalen wat ie in zn lichaam kost en niet door een paar guys achter een bureau. Ik snap niet dat sommige mensen zo simpel kunnen zijn, om nou weer alcohol als voorbeeld te nemen niet iedereen zuipt zich tog dood of zuipt zich elke avond kapot terwijl dat makkelijk kan. Ik snap niet dat we niet gewoon kunnen inzien dat we ons een hoop ellende besparen als we die shit gewoon legaliseren.

zoals peter cohen zei in slikken en spuiten (komt in iedergeval heel erg dicht in de buurt):
    "de overheid moet er niet zijn om mij te zeggen dat ik bijv. geen gasvoornuis mag kopen maar de overheid moet er wel zijn om ervoor te zorgen dat ik een gasvornuis koop en dat ik niet opeens geëlectrocuteerd word"

dat is mijn mening