Kwaliteit van XTC pillen vroeger en nu.

Discussion in 'XTC' started by DMT!M, Mar 10, 2005.

1. DMT!M

DMT!M Newbie

Reputation Points:
    0
    Ik denk dat Peyote gelijk heeft dat je explosion toch niet helemaal met xtc kan vergelijken. Ikdenk namelijk ook dat er nogal een verschil in kwaliteit is met 'vroeger' qua xtc.. Toen ik voor het eerst xtc gebruikte (1996) was de uitwerking stukken heftiger dan met de huidige pillen.. Op een gegeven moment raakte toen de markt verzadigd,werden grondstof leveranciers aangepakt,werd er allerlei rommel ingeflikkerd en sindsdienishet wel weer wat beter geworden maar heeft het nooit meer z'n oudekwaliteit gehaald.

2. LadyJane

LadyJane Newbie

Reputation Points:
    0
    from The Netherlands

Daar ben ik het helemaal mee eens. De allereerste XTC pillen (Amerikaantjes, sammies, enz.) zijn helaas nooit meer geƫvenaard.

3. mr pronstar

mr pronstar Newbie

Reputation Points:
    0
    hmmm, de testcentra zijn nu juist uitermate tevreden met de hoge kwaliteit van de nederlandse xtc pillen. Ze zijn puur in de zin dat ze enkel mdma, bindmiddel en kleurstof bevatten. Nu zijn ze eerder huiverig door de toegenomen dosering in de pillen die steeds hoger wordt. Naar mijn mening waren de pillen van 1990 etc niet beter, mdma is mdma, maar zijn de gebruikers van toen hun magic gewoon kwijt. Ik denk niet dat t uitmaakt of je mdma van safrole of bmk p2p gemaakt wordt, molecuul blijft hetzelfde

4. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,288
    117 y/o from The Netherlands
    Je hebt d-mdma en l-mdma, harde pillen en zachte pillen, verschillende mate van zuiverheid. In gevallen van zuiverhied van bijvoorbeeld 98%, praat je dus over 2% waarbij het uitmaakt welke grondstoffen zijn gebruikt. De dosering van 10 jaar geleden lag vaak hoger dan de huidige. Lijkt mij goed dat we daar weer heen gaan, maar ook tricky voor diegenen die gewend zijn twee tegelijk en een zak vol op een avond te slikken.

5. LadyJane

LadyJane Newbie

Reputation Points:
    0
    from The Netherlands
    De pillen van toendertijd zijn beslist niet te vergelijken met die van nu en de afgelopen jaren. Ik gebruik maar heel af en toe een pilletje, dus tolerantie kan het bij mij niet zijn.

En de magic heeft daar niets mee te maken, vind ik, want die is bij paddo's en LSD bv. gewoon gebleven.

Er zat toen een bepaalde stof in, zegt men, die nuniet meer te verkrijgen is ivm strengere controle. Ze hadden iig 100% zeker een ander effect dan de pillen die daarna kwamen. Heel af en toe kwam er is een pilletje in de buurt, maar meestal waren ze beduidend minder.

6. mental defect

mental defect Newbie

Reputation Points:
    10
    Ja de pillen van nu zijn ook veel zuiverder en daar zit het hem juist in.

Vroeger zaten er nog andere stoffen in dat kon je duidelijk merken
    omdat de uitwerking heel anders was zat toen soms ook vaak zwaar te
    halucineren enz heb ik nu nooit meer :(

Verschillende pillen hadden toen ook verschillende effecten tegewoordig
    is het bijna alleen maar mdma wat er in zit misschien in de 1 meer als
    de ander maar uit eindelijk komt het op hetzelfde neer.

Maar het is ook wel in combi. met de magic van vroeger die krijg je
    gewoon niet meer terug en logische me was toen 15 en ja zo,n pilletje
    heeft nou eenmaal wat meer effect op de maagdelijke hersentjes van een
    15 jarige dan op die van een door gewinterde drugsgebruiker.

En wat nat. altijd zo is met alles wat je veel doet het wordt minder
    kwa beleving je weet precies wat je er van moet verw8 enzo.

Maar toch blijft het nog wel wat magie hebben WANT ZE BLIJVEN LEKKER[​IMG]

7. anjin

anjin Newbie

Reputation Points:
    240
    from cote_divoire
    Ja de pillen van nu zijn zuiverder dan ze ooit geweest zijn.

En qua sterkte doen ze ook niet meer onder van vroeger. Er zijn er steeds meer die tussen de 150-200 mg zitten.

Kwestie van gewenning, lost of magic en ouder worden denk ik.

8. DMT!M

DMT!M Newbie

Reputation Points:
    0
    Hmm ok dan zal het wel aan mij liggen(of aan de andere bovengenoemde oorzaken)want test resultaten liegen niet lijkt me.

Aan de andere kant,de mensen die pillen produceren en verkopen moesten ook wel wat,want die zagen hun afzetmarkt aardig krimpen.

9. mr pronstar

mr pronstar Newbie

Reputation Points:
    0
    De stof die jullie bedoelen die strenger gecontroleerd zou worden is safrole. Tegenwoordig maken de grote producenten gebruik van bmk p2p dat heel goedkoop gemaakt wordt door chinezen. Safrole wordt nog net zo streng gecontroleerd en is oa daardoor insane duur.

10. mopsie

mopsie Gold Member

Reputation Points:
    260
    from Brazil
    als ik eerlijk moet zijn de pillen van vroeger vonik beter ze sloegen meer aan in men kop[​IMG]

11. Tokkelboer

Tokkelboer Newbie

Reputation Points:
    0
    Een Jaar geleden zou ik het helemaal eens zijn dat de pillen minder sterk zouden zijn...

Maar de laatste paar maanden heb ik toch echtondervonden dat de juiste soort echt nog wel aanwezig is..
    Die neem ik dan nu ook nog wel eens af en toe tot me maar niet meer per hele maar per halve..
    Nu hoor ik jullie zekers al lachen (haahaha per halve) Nou op een hele sta je echt op je kop

dus ze zijn er nog wel.. Wel vind ik dat er tegenwoordig veel meer speedpillen te vinden zijn

12. Silonco

Silonco Mercury Member

Reputation Points:
    73
    from belgium
    vroeger waren ze inderdaad veel zwaarder, nu zijn er soms wel is pillen die echt zwaar zijn, maar ze zijn meer zeldzaam, vroeger was het normaal dat het allemaal zware pillen waren en vond je bijna niets anders. Ze hermaken dan ook bv. een soort van vroeger nog is na(zoals mitsubitchis) dat waren echt pillen waar je er maar eentje nodig had om te flippen, en nu heb je van die pillen en je blijft er maar van eten[​IMG]wil ik gewoon zeggen dat ik beter is pillen zou maken[​IMG]

13. noky

noky Silver Member

Reputation Points:
    19
    from The Netherlands
    Dat hoor je wel vaker dat vroeger alles beter was.
    Maar dat heb er vaak mee te maken dat toen nog alles nog nieuw was.Maar wat ik de laatste keer had toen ik een xtc nam was niet normaal.Het was gewoon een trip
    heb ze nog niet laten testen maar ben echt benieuwd.
    Wat zou er nou in hebben kunnen zitten?leek wel een beetje op dxm maar dat lijkt me zo sterk en was er ook niet zeker van.Maar was al met al zeker niet verkeerd,ga het deze maand toch eens laten testen want normaal is het natuurlijk niet.Maar hebben mensen een idee wat het nog meer zou kunnen zijn?

14. Silonco

Silonco Mercury Member

Reputation Points:
    73
    from belgium
    welke pillen waren het

15. Niro

Niro Newbie

Reputation Points:
    0
    Ik was al bang dat het aan mij lag. ;) Vroeger (v.a. 1994) voelde ik me benen niet meer bij goede pillen, als nu iemand mij vraagt hoe die is dan moet ik altijd zeggen dat het niet de gewenste uitwerking heeft... jammer. De roze Gabberton was IMHO de beste, dan maar een puist of drie extra.

Is dit puur om de kosten te drukken? (lees meer geld verdienen)

16. Tokkelboer

Tokkelboer Newbie

Reputation Points:
    0
    De roze harley davidson zijn op dit moment een rage. 190 mg zit er in.. (er zijn twee soorten zonder en met breeklijn zonder is 190 mg met is 150 mg)

zonderbreek lijn wordt niet meer gemaakt op dit moment.

Daar zijn nu de blauwe MC Donalds voor terug gekomen. hoeveel daar in zit durf ik niet te zeggen...Edited by: Tokkelboer

17. venom

venom Newbie

Reputation Points:
    33
    nu vind je vooral meer mdma in de pillen, terwijl er vroeger al vaak ff wat speed of mde of mda bijzat, wat de werking sterk kan beinvloeden :)

18. Amphetamientjes

Amphetamientjes Titanium Member

Reputation Points:
    218
    3 a 4 jaar geleden waren de pillen ook zeer zuiver maar de gemiddelde
    hoeveelheid mdma was 40 tot 60 mg per pil. Nu is die gemiddelde
    hoeveelheid flink omhoog gegaan.

Toch denk ik dat er meer van belang is dan alleen een berg mdma om gek
    te worden. Tis hier al eerder genoemd, leeftijd. Zijn altijd jonkies
    van 15 a 16 die helemaal weg lopen te kwijlen merkte het ook aan mezelf
    toen ik wat jonger en minder volwassen was werd ik gewoon veel lijper.
    en soms van minder goeie pillen maar dan nam je er 2 en dan was het nog
    goed.

19. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,288
    117 y/o from The Netherlands
    Onze receptoren zijn gewoon ongevoeliger geworden.

20. P4nic

P4nic Gold Member

Reputation Points:
    1
    Wat ik dikwijls gehoord heb is gewoon dat het nu big business is geworden.

Vroeger was het meer voor de "echte" liefhebbers, nu valt er veel mee te verdienen.

Middelmatige pil rapper uitgewerkt, dus rapper nieuwe nodig, dus meer omzet.

Maar soms maken ze ze echt bagger, ooit eens 8 op een avond genomen en als ik het vergelijk was ik niet eens zo waus als ik ooit van 1 was.