Lachgas / n2o

Discussion in 'Diverse drugs' started by legalize!, Dec 23, 2005.

1. legalize!

legalize! Titanium Member

Reputation Points:
    99
    from The Netherlands
    Ik ben erg nieuwsgierig naar dit goedje, heb het al vaak willen proberen maar ben er nooit aan toe gekomen. Hoe voelt het en wat doet het nou eigenlijk met je lichaam? Mensen ervaring?

2. Ctraltdel

Ctraltdel Newbie

Reputation Points:
    21
    Effect lachgas

Yep, ik gebruik het af en toe.

Bij de Makro heb ik een slagroomspuit gekocht en van die kleine metalen patronen. Zo'n patroon gebruik je normaal om 1 fles slagroom van te maken. Je kunt ze in grote verpakkingen kopen van 100 patronen.

Vervolgens koop je wat ballonnen en het feest kan beginnen. Die ballonnen zijn nodig omdat je niet het koude gas zomaar rechtstreeks uit de slagroomspuit kunt nemen. De hoeveelheid die mensen prettig vinden varieert maar ik zelf pak per ballon 2 patronen, sommige vriendinnen vinden 1 patroon per ballon genoeg. Je stopt het patroon in de spuit, houdt de ballon aan het spuitstuk van de fles en laat de inhoud in de ballon lopen.

Je gaat ergens zitten en zet de ballon aan je mond. Rustig in en uitademen. Je kunt ook best klein beetje 'gewone lucht' erbij inademen. Na zo'n 10 a 15 seconden begin je het effect te merken. Je wordt ontspannen en wordt heel snel, high. Je lichaam voelt heel ontspannen aan en in je oren hoor je een heel karakteristiek geluid...(waaaw..waaaaw...waaaww....damn het is moeilijk een geluid te omschrijven). Meestal beginnen mijn vrienden en ik heeeeeel hard te lachen maar sommigen worden juist heel stil. Iedereen geniet op zijn eigen manier. Je bent heel even van de wereld. Soms drijf ik bijna weg van mijn lichaam. Rare is dat iedereen het leuk vindt maar moeilijk kan omschrijven wat het nu precies met je doet. Veel moeilijker dan met andere drugs.

Binnen 30-60 seconden ben je weer terug op aarde en na een paar minuten voel je er helemaal niets meer van. Geen kater of niets.

Het is verleidelijk om vervolgens door te gaan met het nemen van ballonnen. Zelf doe ik dat niet en stop na 5-6 keer. Schijnt dat je ontzettende koppijn kan krijgen als je een hele avond doorgaat (door o.a. zuurstoftekort).

Ik vind het zelf een leuke drug, vaak om een avond mee te beginnen of te eindigen. Zou het ook wel een keer tijdens een paddotrip willen proberen.

3. FrankenChrist

FrankenChrist Iridium Member

Reputation Points:
    567
    from belgium
    Toen ik erom vroeg in winkels (doe-het-zelf, groothandel keukenmateriaal, enz) hadden ze er zogezegd nog nooit van gehoord. Die slagroomspuiten zijn wel vrij te verkrijgen.

4. mrPartypictures

mrPartypictures Gold Member

Reputation Points:
    87
    from The Netherlands
    als je lachgas gaat gebruiken moet je dat echt gaan doen MET muziek erbij, want als het goed inslaat dan blijft de muziek enorm galmen alsof je in een enorme grote ruimte bent, en het lijkt ook ff alsof de tijd stil staat :confused: ..... een heel byzar gevoel dat toch erg prettig aanvoeld ....

het is inderdaad moeilijk te omschrijven maar een absolute aanrader om het een keer (het blijft meestal niet bij 1 ballon hoor ;) ) te gaan proberen!

persoonlijk vind ik het ut prettigst om eerst helemaal uit te ademen en dan de hele inhoud van de ballon (1 capsule) inademen en dan net zo lang in te houden totdat ik volledig van de wereld ben :eek: .... schijnt niet gezond te zijn maar geeft wel de heftigste ervaring ... alsof je met de snelheid van een raket uit je eigen lichaam de ruimte word ingeschoten ....

helaas is het een vrij korte vlucht want na een minuutje ben je weer terug op aarde, en na een paar minuten merk je er niets meer van ... daarom word het ook vaak na een party op de parkeerplaats word gebruikt want je kan na een paar minuten weer normaal autorijden !

5. mrPartypictures

Reputation Points:
    87
    from The Netherlands
    ohja, nog vergeten te vermelden dat ik altijd de capsules in een grootverpakking (dozen met 50 stuks) haal bij de SLIGRO, dat is een groothandel voor bedrijven & is net zoiets als de MAKRO.

6. Equality

Equality

Reputation Points:
    182
    39 y/o
    Daar kun je dus als partikulier niet kopen?

7. mrPartypictures

Reputation Points:
    87
    from The Netherlands
    ik weet niet wat de regels bij de Makro zijn, maar bij de Sligro kan je alleen een pas krijgen als je een inschrijving van de Kamer van Koophandel van je bedrijf laat zien, en particulieren kunnen daar dus niets kopen ....

8. legalize!

Reputation Points:
    99
    from The Netherlands
    Dat word binnenkort even naar de SLIGRO dan!! haha! Ben erg benieuwd als ik al die verhalen hoor. Zou het eventueel een goede combi kunnen zijn met XTC of is dit gevaarlijk?

9. Ctraltdel

Ctraltdel Newbie

Reputation Points:
    21
    Combi's leveren natuurlijk altijd meer gevaar op.

Heb het wel eens gedaan toen de xtc al aan het uitwerken was (aan het einde van de nacht). Toen was het fijn maar niet fijner dan met alleen lachgas. M.a.w.: ik merkte niet dat er een wisselwerking tussen de 2 drugs was.

10. Ruud

Ruud Gold Member

Reputation Points:
    400
    35 y/o from The Netherlands
    Deze week ook maar ff naar de Sligro, een maat van mij heeft een pasje daarvoor en 't zit dicht bij ons in de buurt en jullie krijgen deze week een tripreportje...

11. mrPartypictures

Reputation Points:
    87
    from The Netherlands
    Als je de capsules gaat halen let er dan op dat je de goeie haalt, want ze zijn er nl in 2 verschillende maten voor 2 verschillende soorten slagroomspuiten :eek: ...

Om lachgas tegelijk met (< XTC te nemen vind ik zonde van de XTC omdat het lachgas effect zo enorm heftig is dat je het gevoel van de XTC dan even kwijt bent. Zelf neem ik het zonder andere drugs erbij, of pas als de XTC bijna is uitgewerkt....

12. legalize!

Reputation Points:
    99
    from The Netherlands
    Ok, bedankt voor de tips. Ik ga eerst maar eens Lachas zonder X gebruiken en de rest zien we later wel.

Zou het eventueel opnieuw geintroduceerd kunnen worden op party's en dergelijke..? WatSkeBeurT met die rage?

13. mrPartypictures

Reputation Points:
    87
    from The Netherlands
    Ik denk dat ze er geen vergunning meer voor afgeven om lachgas op parties te mogen verkopen. Hoorde ook van iemand dat als je die flessen (waar dus medicinaal gas in zit) wilt vervoeren je daar ook een speciale transport vergunning voor nodig hebt :confused: !!!

Als er een smeris toevallig die fles in je auto ziet liggen, of je krijgt net een routine controle waarbij ze die fles vinden en je hebt dan geen vergunnig dan word die fles in beslag genomen en die krijg je dan niet meer terug :eek: en ben je ook je statiegeld (was lang geleden al 200 euro) van die fles kwijt ....

14. robin_himself

robin_himself Gold Member

Reputation Points:
    771
    from The Netherlands
    ik krijg nooit meer dan 1 patroon in een balon, wat voor ballonnen gebruiken jullie? ik gebruik een slagroomkidde voor het vullen, maar elke keer als ik weer een patroon bij de ballon probeer in te spuiten komt het overal uit... hulp gevraagd :p

Robin

15. mrPartypictures

Reputation Points:
    87
    from The Netherlands
    Zelf heb ik in 1998 een fles van het merk ISI (komt uit Oostenrijk) met een 0,5 liter inhoud gekocht, en deze heeft een soort ventiel dat als het patroon leeg gelopen is in de fles je het patroon er vanaf kan halen en er nog weer 1'tje bij kan doen zonder dat de fles leegloopt. Meer als 3 doe ik er meestal niet in, en dan kan je in 1x een ballon volblazen [​IMG]

De ballon doe ik dan helemaal over het uitblaasventiel (zonder dat er het slagroomspuitstukje op zit met van die punten) en trek hem dan wat strakker aan zodat er geen N2O kan ontsnappen tijdends het vullen want dat is natuurlijk zonde [​IMG]

De ballonen haal ik in de zelfde zaak als de patronen, en koop deze in een zak waar 100 witte in zitten, ze zijn 11 x 6 cm groot (als ze leeg zijn) en zijn groot genoeg dat er zelfs 10 patronen in passen (in een gekke bui ga je zoiets toch een keer proberen [​IMG]). Ze zijn van het merk GLOBOS PAYASO en worden in Mexico gemaakt, en worden door ADIC B.V. uit Apeldoorn geimporteerd.

16. Ctraltdel

Ctraltdel Newbie

Reputation Points:
    21
    Ik krijg gemakkelijk 2 of meer capsules in een ballon:

1. eerste capsule in de spuit, ballon over het mondstuk. Goed vasthouden.
    2. eerste capsule leegspuiten. Ballon goed dichtknijpen.
    3. tweede capsule in de spuit.
    4. tweede capsule leegspuiten. Ballon eraf halen.

En gaaaaaaan! :crazy

17. Ruud

Ruud Gold Member

Reputation Points:
    400
    35 y/o from The Netherlands
    Gisteravond ook geprobeerd, 2 patronen leeggespoten in een ballon vervolgens ingeademd(lekker zoet smaakje trouwens). Hoordde ook dat waaaauww waaaauww geluid. Zelfde wanneer men een flinke dosis ketamine heeft gehad of wanneer je ether gesnoven hebt.

Wel ff een lekker gevoel maar duurt idd zeer kort. Vind het niet echt bijzonder maar wel leuk voor een keertje.

18. mrPartypictures

Reputation Points:
    87
    from The Netherlands
    Het duurd inderdaad heel erg kort, maar dat is juist weer het voordeel er van want je kan het altijd ff tussendoor nemen voor een snelle rush & 2 minuten later kan je alweer gewoon autorijden!!

19. Ctraltdel

Ctraltdel Newbie

Reputation Points:
    21
    Zo ervaar ik het ook. Met vrienden en dan allemaal tegelijk is wel erg leuk hoor! In je uppie is de lol minder. Vind het een beetje vergelijkbaar met het effect van poppers, alleen heb je niet zo'n 'kloppende' kop (alsof ie uit elkaar gaat barsten).

20. Sweet_Shadow

Sweet_Shadow Silver Member

Reputation Points:
    183
    from The Netherlands
    Lachgas

Ik heb alleen nog maar positieve ervaringen gehad met lachgas. Het gevoel dat het me geeft is heel fijn en lekker. Ik vind het jammer dat het zo kort duurt, haha.

Het voelt vaak of er een energiestroom door mijn lichaam gaat, en later lijkt het of lichaam en geest gescheiden zijn. M'n geest gaat met hoge snelheid door de ruimte terwijl m'n lichaam achterblijft.
    Vervormingen van geluid vind ik heel komisch, maar soms ook verwarrend. Laatst had ik een erg vreemd deja vu moment, en door de muziek (Manu Chao) dacht ik dat ik in een maf circus terecht was gekomen.

Vorige week had ik m'n spullen meegenomen naar een feestje, en iedereen vond het leuk. Lachgas is niet altijd lachen, maar als 1 iemand in een deuk ligt volgt de rest al snel :D

Tags: