Medicatie in combinatie met drugs

Discussion in 'Diverse drugs' started by MDB, Dec 14, 2006.

1. MDB

MDB Newbie

Reputation Points:
    0
    Excuseer me als dit in de verkeerde sectie staat ofzo maar ik zou niet direct weten waar ik het anders zou moeten zetten..

Als SWIM aan medicatie zou zitten zoals Seroquel (750mg per dag) Redomex, Piracilam en Efexor, en psychotisch/schizofreen zou zijn, zou dit dan een slechte reactie vertonen met Skullcap, Kratompoeder of Leonurus sibiricus (marihuanilla)?

Srry als het een domme vraag is:eek:

2. Psych0naut

Psych0naut Platinum Member

Reputation Points:
    2,229
    from The Netherlands
    Het is een goede vraag, en in het gepaste forum geplaatst, MDB. Alle drugs veranderen het bewustzijn, de een stimulerend, de ander verdovend, en de ander halucinerend.
    Drugs kunnen de psychose/schizofrenie verergeren doordat het het bewustzijn veranderd, en gebruik ervan wordt dan ook ontraden.
    Het maakt naar my mening wel veel uit wat voor soort drug het betreft, een hallucinogeen als LSD is een stuk riskanter dan een opiaat, of een drug die een zelfde soort effect heeft, zo als kratom bijvoorbeeld.
    Skullcap is ook een ontspannend middel dat ook een vergelijkbare roes als kratom geeft, al is het wel een stuk zwakker.
    Ook marihuanilla is ontspannend, maar ook enigzins vergelijkbaar met cannabis qua effect, en mensen in een psychose of die schizofreen zijn moeten cannabis sterk vermijden, SWIM raad marihuanilla dan ook af om deze reden.
    Wat betreft interacties tussen yous medicijnen en deze drugs, kratom heeft een bedrukkende werking op het zenuwstelsel, door zijn werking op de mu-opioïde receptoren, en kan daarom in grote doseringen, gecombineerd met yous medicijne mogelijk riskant zijn.
    Omdat de bedrukking van het zenuwstelsel van kratom gellukig vrij licht is, in verhouding tot opiaten(er is nog niemand dood gegaan aan een overdosis kratom) kratom erg veilig, en een lichte tot gemiddelde dosis kan met yous medicijnen waarschijnlijk geen kwaad.

3. carat

carat Newbie

Reputation Points:
    24
    37 y/o
    Swim heeft een vriend die reeds enkele malen een psychose heeft gehad.
    Hij neemt ook die Seroquel in combinatie met Temesta en nog een ander product, maar die naam weet Swim niet direct uit zijn hoofd.

Hij heeft zijn eerste psychose gekregen op de leeftijd van 19 jaar door veelvuldig speedgebruik vanaf zijn 14 jaar. Na zijn eerste psychose heeft hij enkele maanden niets meer van drugs genomomen tot hij op een gegeven moment besloot om eens coke gaan te gebruiken. Na herhaaldelijke malen coke gebruikt te hebben is hij terug in een psychose geraakt. Na de tweede psychose heeft hij terug enkele maanden niets meer van drugs genomen
    tot hij - net als vorige keer - terug besloot om coke te gebruiken. Dit keer ging hij het in minder grote dosissen nemen.
    Dit heeft een 3 à 4 maanden geduurd vooraleer hij een derde psychose kreeg. Tijdens deze hele periode samen heeft hij ongeveer een jaar doorgebracht in afkickcentra en ziekenhuizen. Vorig jaar heeft hij nog een lsd-tripje genomen. I had tegen hem gezegd om het niet te doen aangezien dit hoogstwaarschijnlijk ging resulteren in een 4de psychose. Maar door het feit dat hij wist hoe leuk zo'n trip kon zijn, kon ik het hem niet uit z'n hoofd praten. Tot Swim's grote verbazing heeft hij geen ernstige problemen gehad door dit tripje. De dagen nadien was hij wel wat verstrooid maar verder heeft hij er niets aan over gehouden.

Dit verklaart weer dat ieder mens anders reageerd op dergelijke stoffen. Maar in uw geval raad Swim het toch sterk af om deze producten tegaan gebruiken. Elke psychose die je erbij krijgt heeft een enorme inpakt op je hersenen alsook je lichaam. En aangezien je nog jong bent kan je best dergelijke risico's vermijden.

Last edited by a moderator: Sep 10, 2017
  4. radiance29

radiance29 Silver Member

Reputation Points:
    24
    ik veronderstel dat je piracetam bedoelt ipv piracilam.

Het gaat hier niet om een simpele psychose,
    Dat dieet dat je opnoemt stemt overeen met een serieuze behandeling voor schizophrenie en een bipolaire depressie.

SWIM zal dit waarschijnlijk voor de rest van zijn leven moeten slikken,
    en hij zal er niet mooi uitzien op zijn 50ste.

Het is volledige waanzin om hier nog eens andere stoffen mee te gaan combineren.

Leonuris heeft mogelijke 5-HT2 receptor affiniteit, welke een bewezen receptorcomplex is met invloed op schizophrenie.

kratom produceert sympatomimetische metabolieten (oa 7-hydroxymitragynine), welke mogelijk een manie kan tot stand brengen ism een SNRI (efexor).
    quetiapine (seroquel) kan in deze combinatie ook een aantal onprettige effecten veroorzaken, zoals een derealizatie/hallucinatie en angst aanval.

scutellaria (skullcap) heeft gedeeltelijke GABA receptor affiniteit welke in theorie niet veel invloed zou hebben, maar volgens mij is dit toch ook af te raden.

Ik stel voor dat SWIM deze serieuze/voorzichtig georchestreerde behandeling niet naar de knoppen maakt met andere stoffen.
    Deze situatie is waarschijnlijk gedeeltelijk te verantwoorden door voorgaans druggebruik.

Als SWIM behoefte heeft aan relaxatie stel ik voor dit met SWIM's arts te bespreken, deze zal je beter kunnen helpen,
    en je mischien een gesuperviseerde benzodiazepine voorschrijven.

groeten,
    terrence

5. Psych0naut

Psych0naut Platinum Member

Reputation Points:
    2,229
    from The Netherlands
    Het langdurige gebruik van benzodiazepines is inderdaad zeer sterk af te raden. Na 2 weken(de sterkere zelfs al na een week!) verliezen ze hun werking, en na een maand hebben de hypnotische benzo's(de slaapmiddelen) vrijwel geen werking meer, behalve dat het ontwenningsverschijnselen onderdrukt. Benzodiazepines horen slechts sporadisch gebruikt te worden, eens per maand, en maximaal 2x per maand of een keer een weekje achtereen in sommige gevallen. Er zijn ook andere alternatieven slaapmiddelen ipv benzo's, het gros werkt zelfs nog beter en geeft geen gewenning en verslaving, risperidon in kleine hoeveelheden bijvoorbeeld, of mirtazapine in een hele lage dosis.

6. kalininin

kalininin Silver Member

Reputation Points:
    3
    from belgium
    seroquel wordt ook wel als slaapmiddel voorgeschreven [in tamelijk lage dosering].
    swim heeft mogen merken dat het niet verslavend is en dat er geen tolerantie optreedt -> elke keer vertoont het zn mokerende kracht.
    I had t een of 2 keer per ongeluk overdag ingenomen en het was echt urenlang vechten tegen de slaap. bij een benzo als nitrazepam ga je dan gewoon lachend over tot de orde vd dag.

7. Willem_Vaag88

Willem_Vaag88 Newbie

Reputation Points:
    5
    from The Netherlands
    ikzelf krijg sereqeul en mirtazepine voor het slapen momenteel neem ik voor korte duur diazepam bij omdat het even allemaal teveel is. Maar ik had laatst een amfetamine terugval en heb de slaap medicatie weggelaten omdat ik weet ergens gelezen dat je dan ineens je bloeddruk hoog kan worden en je kan overlijden verder heb ik alles door elkaar gebruikt maar daar heb ik nu geen tijd om over te praten