paddo's waarin het beste mengen..?

Discussion in 'Paddo's' started by duchy, Jan 14, 2006.

1. duchy

duchy Gold Member

Reputation Points:
    15
    hallo even een vraagje en er is vast wel iemand die mij een antwoord kan geven.
    ik heb nu al een aantal keren paddo's of truffels gehad, moet zeggen het geeft een heerlijk gevoel en heb geen last van naweeën.
    maar nu: ik heb ze al gehad in thee, cup a soup, chocomel, en cola.
    maar hoe vaker ik ze neem hoe groter de neiging op kot...
    nu heb ik gehoord dat als je het in koude vla neemt je de minste smaak ervan hebt maar ook dat als je het warm consumeerd de werking sneller is.
    wie weet hoe ik het zo snel mogelijk naar binnen werk zonder kots neigingen maar toch een snelle werking hebben want het beste is kauwen zeggen ze maar van dat woord krijg ik dan al direct k... neigingen

2. Ctraltdel

Ctraltdel Newbie

Reputation Points:
    21
    Paddo's vind ik lekker in een sterke thee met bv. zoethoutsmaakje. De truffels vind ik prima te eten op een boterham met chocoladepasta.

Maar eerlijk gezegd vind ik het ook helemaal niet erg om gedroogde spullen zo op te eten. Ik merk wel dat vrienden van mij die het spul smerig vinden, het met allerlei combinaties nog steeds smerig vinden en bij die mensen lukt het nauwelijks om de afkeer van de smaak af te laten nemen.

Overigens vind ik de werking juist beter als ik van paddo's thee maak. Dus voor mij is kauwen niet per se de 'beste manier'.

3. duchy

duchy Gold Member

Reputation Points:
    15
    het is zelfs zo erg die afkeer, ik wilde laatst op het werk een kopje cup a soup nemen en wat denk je dat ik ruik.......? precies paddo's terwijl er niks in zat.
    zit gewoon tussen de oren ik weet het maar toch

4. Ctraltdel

Ctraltdel Newbie

Reputation Points:
    21
    ha ha ha....wel lullig ja! Ik ken het van een vriend van mij. En alleen de truffels op chocoladepasta vond hij te eten. Van de rest ging hij echt kokhalzen. Bij hem was ook alleen eraan denken al genoeg.

Stug dooreten/drinken, neus dicht en denken aan al het moois dat eraan komt!

5. FrankenChrist

FrankenChrist Iridium Member

Reputation Points:
    567
    from belgium
    Kan voos smaken, ja. Ik verkies thee, meest met zoethout. In één keer opdrinken.

6. duchy

duchy Gold Member

Reputation Points:
    15
    nou dan maar een pot nutella erbij kopen :) en dan gaan met die banaan ehhh truffels.....
    meer tips zijn van harte welkom

7. mopsie

mopsie Gold Member

Reputation Points:
    260
    from Brazil
    maak een omelet en voeg je paddos in kleine stukjes geknipt er aan toe en je hebt een paddo omelet voor mij smaakt het nog redelijk lekker

8. mopsie

mopsie Gold Member

Reputation Points:
    260
    from Brazil
    paddo bieten soep

1:2 fles bietensap van zonnatura
    natuurvoedingswinkel, maar ook veel supermarkts)
    1 sjalot
    1 ons oesterzwammen
    1 portie paddo's
    1 vleesbouillontablet
    75 ml crème fraîche
    eetlepel peterselie
    beetje citroensap (kan ook uit flesje)
    boter
    zout en peper

Oesterzwammen schoon borstelen, in hapklare brokjes scheuren en een paar uur in bietensap leggen.
    Eruit halen, laten uitlekken (bietensap bewaren: dat is de basis van de soep).
    Sjalot snipperen en in boter glazig fruiten en dan eruit halen. In zelfde pan Oesterzwammen en Paddo's bakken en als ze klaar zijn peper en zout op strooien.

Bietensap met bouillonblokje aan de kook brengen (laag vuur). Als bouillonblok in het sap is opgegaan ui en paddestoelen erbij doen. Eetlepel gehakte of fijngeknipte peterselie erbij met 1 theelepel citroensap (of paar druppels uit het flesje).

Als het klaar is gas uit, crème fraîche erdoor roeren en serveren met dik, stevig bruin brood.

9. duchy

duchy Gold Member

Reputation Points:
    15
    heb wat gevonden: vanilla vla. je moet de vla niet te lang laten staan anders smaakt vla naar blehhhhhhh.
    ik hoorde wel dat de suiker de werking kon beínvloeden maar het ging goed.
    moet wel zeggen dat het wel langer duurde voordat het begon te werken en tegen de tijd dat ik naar bed (een uurtje of 4 naar inname) wilde begon het pas echt in te slaan.

10. FrankenChrist

Reputation Points:
    567
    from belgium
    Truffels zijn, als ik me het goed herinner, niet zo smerig. Ze smaken een beetje naar nootjes, kan dat zijn?

[/zegt Swim]

11. duchy

duchy Gold Member

Reputation Points:
    15
    ja ze smaken idd naar nootjes, nou ben ik gek op nootjes van deze "nootjes" begin ik te kokken, als ik het ruik begint het al. zit gewoon tussen de oren denk ik maar het lijkt steeds erger te worden.

12. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Ik heb ze (paddo's) afgelopen zaterdag met appelmoes gegeten...was goed te doen...keb een supertrip gehad :)

13. < Rat >

< Rat > Newbie

Reputation Points:
    0
    49 y/o
    Ik eet ze steeds puur. De stones vind ik gedroogd zelfs lekker...

>;-)°

14. big-lester

big-lester Gold Member

Reputation Points:
    274
    from The Netherlands
    zure matjes, wikkel ze om je shrooms heen

15. E2B

E2B Newbie

Reputation Points:
    0
    Doe ze tusse je favo burger van de Mac Of BK ,. Dat is genieten :)

16. rhodes54

rhodes54 Newbie

Reputation Points:
    0
    Ik heb ook vanalles geprobeerd: Thee, vruchtensapjes, yokidrink maar dit werkt toch wel het beste:
    Allereerst eet ik ze altijd gedroogd omdat dat flink scheelt in volume.
    Ik snijd ze altijd met een mes in hele kleine stukjes.
    We hebben meestal van die finse rondo's in huis (te vinden bij de crackers in de supermarkt). De volkoren versie heeft een sterke smaak en als ik deze besmeer met wat jam en daar de fijngehakte paddo's bovenop.

De cracker geeft ook precies een kleine basis in je maag zodat ik er niet misselijk van word (ik word namelijk nogal snel misselijk van de honger. En wanneer ik paddo's gebruik weet ik niet of het door de paddo's of de honger komt...).

Vandaag waren de finse rondo's op en heb ik ze fijngehakt tussen een boterham met pure hagelslag opgegeten. Proefde er weinig tot niks van.:crazy

17. big-lester

big-lester Gold Member

Reputation Points:
    274
    from The Netherlands
    pizza tonno, in de oven, klaar, doormidden snijden, shrooms erover heen, dubbelklappen et klaar!!!!

Pizza calzone Tonno et Funghi

Proeft er geen zak van, werkt en kan je gebruiken als avondeten

18. Psych0naut

Psych0naut Platinum Member

Reputation Points:
    2,229
    from The Netherlands
    Bij een pizza funghi wordt zowel de smaak als het uiterlijk gemaskeert!

19. BuTTerfly

BuTTerfly Newbie

Reputation Points:
    0
    Kan het zijn dat als je paddo's fijnhakt met staafmixer en dan in de warme soep gooit dat de werking van de paddo's kapot gaat?
    Had laatst dit gemaakt, maar ik heb echt 2 uur zitten wachten zonder maar een of andere tinteling of verdraaid beeld te krijgen. Daarna nog portie gehaald, halve opgegeten maar nog niets... vreemde ervaring
    Dag erna ook helemaal niet ziek geweest ofzo, juist energieker en vrolijker dan normaal op een vroege zaterdagmorgen

20. FrankenChrist

Reputation Points:
    567
    from belgium
    Ten eerste kan je een tijdelijke tolerantie opgebouwd hebben indien je een dag ervoor ofzo al paddo's gegeten had. Of misschien een kruis-tolerantie met een ander middel?

Ten tweede kon je soep te warm geweest zijn.