Paypal als betaalmiddel

Discussion in 'Diverse drugs gerelateerde forums' started by FrankenChrist, Mar 13, 2005.

1. FrankenChrist

FrankenChrist Iridium Member

Reputation Points:
    567
    from belgium
    Heeft iemand (liefst uit België) ervaring met PayPal?

Ik heb geen kredietkaart. Zoiets is hier trouwens niet zo makkelijk te krijgen, ook niet voor meerderjarige studenten. Je moet een vast inkomen hebben of iemand moet borg staan. Het kan in andere landen wel voor studenten, waarom hier niet? Kleinburgerlijk klootjesvolk. Beseft er niemand van die fat cats dat er een gigantische markt gecreëerd wordt als jonge mensen (die n.b. meer dan oudere mensen het Internet vertrouwen) dingen on-line kunnen kopen?

Ik heb wel een bankrekening met betaalkaart. Nederlanders kunnen, voor zover ik weet, wel een bankrekening gebruiken om te betalen met PayPal. Voor Belgen? Vergeet het, heb ik net geprobeerd.

Weet iemand meer en/of beter?

2. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,178
    117 y/o from The Netherlands
    Volgens mij heb je altijd een creditcard nodig om paypal te kunnen gebruiken. Dit gaat veranderen hoorde ik. Credit Cards zijn vrij ongewoon in Nederland en Belgie. Ze zijn behoorlijk fraudegevoelig. Met je creditcard of creditcard gegevens kan al je geld in een keer gestolen worden. Gelukkig ben je voor de meeste fraude wel verzekerd. Het is dat het zo makkelijk is voor kopen via het internet anders zou ik geen creditcard willen hebben. Banken zijn al heel lang bezig met een nieuw online betalingssysteem om van credit cards af te komen. Als je een bankrekening hebt, dan kan je toch gewoon geld overmaken naar de shop waar je wilt bestellen? Anders kan je kijken of je gebruik kunt maken van western union ofnochex.

3. Wasteil

Wasteil Newbie

Reputation Points:
    0
    Voor paypal heb je op zich geen CC nodig (tenminste dat was altijd zo), alleen als je hem wil gebruiken op Ebay e.d. dan is het wel verplicht.

In Nederland is het idd mogelijk om m.b.v. een overschrijving geld te storten op je paypal rekening. Volgens de site van Paypal zou het gewoon mogelijk moeten zijn om geld over te kunnen schrijven.

Waar je ook naar kan kijken is de mogelijk die de bank jou bied. In Nederland kan je bijvoorbeeld bij enkele banken de mogelijkheid krijgen om een soort creditcard betaling te doen zonder dat je een creditcard hebt. Wat er dan gebeurd is dat je met een soort generator van de bank een rekeningnummer creert, expire date en het bedrag wat je wilt overschrijven. Dit is dan eenmaal te gebruiken. Je hebt dan ook niet een soort krediet, maar eenmalig een overschrijving gedaan.
    Misschien dat jou bank dat ook wel biedt. Ik weet niet hoe het in Belgie geregeld is met de inventiviteit van de banken.

4. Joaspah

Joaspah Newbie

Reputation Points:
    10
    misschien kun je een online rekening openen, heb er zelf ooit eens eentje gehad van Neteller.

Over paypal heb ik slechte verhalen gehoord; meer dan eens schijnt het gebeurd te zijn dat paypal er met een hoop geld vandoor is gegaan. Dit was bij relatief kleine bedrijfjes, namen weet ik niet meer.

5. FrankenChrist

FrankenChrist Iridium Member

Reputation Points:
    567
    from belgium
    Ja, dat kan bijvoorbeeld als je zaken doet met iemand die een gestolen kredietkaart gebruikt. Hoe moet je dat nu gaan controleren?

Ik zal eens bij de bank gaan.

Ik heb ook al een mailtje naar de helpdesk gestuurd waarin ik expliciet vermeldde dat ik geen kredietkaar heb, en dan zeggen ze gewoon wat er al op de site staat. Blabla credit or debit card bla..maar dan heb je de keuze tussen visa en mastercard. 2 kredietkaarten. Die ik niet heb.

6. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    PayPal geeft aan dat er een creditcard nodig is voor een aanmelding. Dit vanwege de identificatie en het tegengaan van fraude. Maar het is tot op een bepaalde hoogte wel mogelijk om zonder creditcard een PayPal rekening te openen. Je blijft dan een 'Unverified member' (niet-geverifieerd lid), sommige PayPal leden kunnen daar problemen mee hebben. Andere nadelen van een aanmelding zonder creditcard zijn is dat je maar $ 500 per maand mag overschrijven van je PayPal rekening naar je bankrekening. Daarnaast heb je een bestedingslimiet van $ 750, daarna kun je geen geld meer overschrijven vanaf je PayPal rekening naar andere PayPalrekeningen. Dit geldt alleen voor geld wat ontvangen is van andere PayPal leden. Je kunt wel gewoon geld blijven overschrijven vanaf je bankrekening en daarmee betalen. Dat wordt namelijk bij je bestedingslimiet opgeteld. Kortom het kan wel, maar het heeft een aantal kleine beperkingen. Voor de Belgische leden geldt helaas dat PayPal nog geen Belgische bankrekening heeft en dus kan er tot op heden nog geen geld overgeschreven worden naar de PayPal bankrekening. Er kunnen wel betalingen ontvangen worden en met dat geld kunnen ook aankopen gedaan worden.

Moet je effe op deze links rondneuzen
    http://home.quicknet.nl/qn/prive/k.hes/PPFAQ/paypal_faq.htm
    http://pages.ebay.nl/paypal/index.html