Peyote en San Pedro cactus

Discussion in 'Kruiden & cactus' started by Allard, Oct 16, 2003.

1. Allard

Allard Silver Member

Reputation Points:
    11
    Een betrekkelijk nieuw fenomeen in de smartshop wereld is de zogenaamde ethnobotanische cactus. De twee bekendste soorten zijn de San Pedro cactus (Trichocereus pachanoi of Echinopsis pachanoi), afkomstig uit Peru en de Peyote (Lophophora williamsii), afkomstig uit Mexico. Deze planten werden van oorsprong door lokale indianen gegeten voordat ze aan hun spirituele rituelen begonnen.

De alkaloiden (antivraat stoffen tegen dieren) en met name de mescaline in deze planten hebben een hallucinerend effect dat wel een uur of 10 kan duren.Tegenwoordig zijn alle Lophophora soorten verboden in de Verenigde Staten en is het bezitten van deze planten slechts toegestaan wanneer men lid is van de zogenaamde "Sacred Church". In Nederland en veel andere EU landen is het hebben van alle cactus soorten gewoon toegestaan tot op heden, ook al is het extraheren van de hallucinerende alkaloiden (mescaline) verboden.

[​IMG]Edited by: Alfa

2. P!MPJU!C3

P!MPJU!C3 Newbie

Reputation Points:
    17
    Ik ben benieuwd naar de status van dit soort cactus drugs in Nederland. Word het hier wel verkocht? Ik heb namelijk nog nooit gehoord van een san pedro drugsdeal ofzow.

3. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,298
    117 y/o from The Netherlands
    Ja hoor. Je kan zo'n stuk mescaline cactus gewoon bij de betere smartshop kopen. Er zijn verschillende manieren om ze te eten. De trip is veel heftiger en langer dan paddo's. Ook is de smaak van san pedro cactus heel bitter. Je moet er wel wat voor over hebben.

4. P4nic

P4nic Gold Member

Reputation Points:
    1
    Die cactussen kun je overal op Internet kopen hoor :)

Zijn die in de USA echt verboden ? pfff how lame, niet iedereen die cactussen kweekt gebruikt ze om zich te drogeren hoor :)

Iemand die zelf al een peyote gekweekt heeft of bezig is te kweken ?

5. ik_ben_gek

ik_ben_gek Newbie

Reputation Points:
    0
    heb laatst in de diertuin een super grote san pedro gezien die wa echt vet!!!!

Jammer dat je niet bij de cactussen in de buurt mog komen.

6. Gijs_b

Gijs_b Silver Member

Reputation Points:
    0
    cactussen vanaf zaad kweken is K**werk kan ik je vertellen...

7. Alfa

Reputation Points:
    14,298
    Ja dat klopt. Je kan beter vanaf stekken werken. Dat gaat veel sneller en makkelijker.

8. Paddomania

Paddomania Newbie

Reputation Points:
    5

Peyote is in de USA verboden, tenzij je lid bent van de Native American Church. De San Pedro daarentegen is in de VS wel legaal.

Gelukkig zijn ze in Nederland allebei legaal[​IMG]. Nu moet dat ook nog voor mescaline gaan gelden...[​IMG]

9. Growling_grover

Growling_grover Newbie

Reputation Points:
    0
    Hoel lang duurt het om 10-20 cm hogesan pedro's te kweken totdat je genoeg hebt om een paar trips mee te maken?

Iemand ervaring mee?

Ik ben al bezig met peyote uit zaad maar dat gaat nog 12 jaar duren geloof ik.

10. Alfa

Reputation Points:
    14,298
    2-3 jaar vanuit zaad.

11. Peyote

Peyote Gold Member

Reputation Points:
    29
    from The Netherlands
    Heb zelf ook een San Pedro cactus..Rond 30 cm en ben van plan hem dit jaar nog (lente/zomer) te gebruiken..

Mescaline al eerder gehad maar dat was niet zo'n succes..Het smaakt ontzettend smerig..Ik kon het net binnen houden, maar had uiteindelijk te weinig genomen..Wat ik voelde was wel machtig!

Cactus was ook niet goed voorbereid [​IMG]

12. Kevin

Kevin Newbie

Reputation Points:
    2
    from The Netherlands
    lijkt me zeker vet om een keer te proberen..op erowid lees ik bij peyote helemaal geen bad-trips? hoe komt dit? ik weet dat je peyote eigenlijk niet kunt vergelijken met paddos, maar toch zou ik graag wat verschillen willen horen...hoe zijn bijv. de visuals vergeleken met een paddotrip? hoe voel je je lichamelijk tijdens een peyote trip? verlopen je gedachtes ook op een totaal andere manier als met paddos? of vertel gewoonje ervaring met mescaline[​IMG]

13. Peyote

Peyote Gold Member

Reputation Points:
    29
    from The Netherlands
    Niet te vergelijken imo...

Totaal verschillend, ook al heb ik maar "drempelwaarde" van mescaline gevoeld...Tjah ben zelf ook heel benieuwd naar full effects of mescaline :)

14. Ctraltdel

Ctraltdel Newbie

Reputation Points:
    21
    Over de leeftijd; ik heb een San Pedro van een jaar of 16. Mijn smartshop gaf aan dat een SP vanaf 15 jaar genoeg is om mee te trippen en dat je na 30 jaar een cactus hebt met een mooie hoeveelheid mescaline.

Ik kreeg er netjes een paar blaadjes bij over historie, het verpotten en het chemisch bewerken van de catus zodat je het mescaline poeder kunt maken (scheelt een hoop geknauw). Alleen moet je dan met allerlei chemicalie├źn gaan werken.

Ach...deel van de fun zit in het plezier vooraf en het feit dat je zo'n knots van een catus in de vensterbank hebt staan. Alleen jammer dat ie zo heeeeel langzaam groeit!

;-)

15. Amphetamientjes

Amphetamientjes Titanium Member

Reputation Points:
    218
    Ik heb een paar maand geleden een stek gekocht maar hij is idd nog geen
    cm gegroeid, was van plan om hem deze zomer te nuttigen maar als ik dit
    zo lees kan ik dus beter nog een paar jaar wachten. Bij onze smartshop
    kun je ook stukken kopen, maar de winkelier had zelf geen idee van
    hoeveel hij me precies moets verkopen, ik geloof dat ik 15 euro moest
    betalen voor een stuk van ong 10 cm. Kan zijn dat deze prijs niet klopt
    hoor. Maar toch een beetje vaag, verkoop je iets met een zeer heftige
    uitwerking maar je kunt er niks over vertellen[​IMG] heb het dus ook maar niet gekocht.

16. mr pronstar

mr pronstar Newbie

Reputation Points:
    0
    Dr is een goede site om cactussen te kopen in nederland, ben t adres vergeten, de gozer die ze kweekt heet allard, vraag t de topic opener, misschien is hij t.

17. Peyote

Peyote Gold Member

Reputation Points:
    29
    from The Netherlands
    Een San Pedro van een jaar of 16?? Je bedoelt Peyote?? Die San Pedro's zijn na 3/4 jaar al flink gegroeid (1,5meter tot 2)!

San Pedro of Peruvian Torch zijn de beste cactussen - groeien snel

Peyote - erg sterk maar duurt jaren voordat je het kan nuttigen

18. mr pronstar

mr pronstar Newbie

Reputation Points:
    0
    @ peyote, persoonlijk zou ik het zonde vinden om een peyote te nuttigen als je m al zo lang hebt laten groeien, vriend van me heeft een peyote van 15 cm doorsnede maar die gaat hij echt niet opeten, kun je beter een paar san pedro's nemen, zoals je zegt, groeien relatief snel.

19. Peyote

Peyote Gold Member

Reputation Points:
    29
    from The Netherlands
    Tjah, ik heb nu 2 Peruvian Torch's (7/8 cm)en een San Pedro (35 cm ongeveer) en vind het eigenlijk ook zonde om ze op te eten, lijkt net of ik een band heb met die cactussen [​IMG]

20. LadyJane

LadyJane Newbie

Reputation Points:
    0
    from The Netherlands

In de winter zijn cactussen in een soort winterslaap en dan groeien ze niet. Je hoeft ze dan ook heel de winter geen water te geven.

De cacti die je in de winkels koopt, zijn vaak nog heel klein en bevatten nog geen werkzame stoffen. Je moet hem echt een flinke tijd laten groeien.

De San Pedro groeit heel wat sneller dan de peyote.

Ik heb zelf nog geen cactus op, zie dus echt tegen die smaak op en de grote hoeveelheid die je ervan moet nemen, maar ik ga het zeker ooit een keer uitproberen. Verlopig tot die tijd, kunnen ze rustig verder groeien en potent worden.Edited by: LadyJane