PM's van vreemden

Discussion in 'Over Drugs-Forum' started by xawego, Dec 20, 2005.

1. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Ik krijg regelmatig zomaar een PM van wanhopige mensen die hier nog nooit een bericht hebben gepost maar wel willen weten waar ik drugs of rc's koop, of juist deze aanbieden. Deze PM's gaan rechtstreeks naar de admins, dit soort mensen brengen jou of dit forum in gevaar.

Was eigenlijk nieuwschierig hoe jullie hiermee omgaan. Gaan jullie hier op in? Wat is jullie ervaring hiermee? Melden jullie dit soort PM's bij de admins? Waarom wel of waarom juist niet?

2. Ruud

Ruud Gold Member

Reputation Points:
    400
    35 y/o from The Netherlands
    Ik kreeg laatst ook een PM van iemand die mij GBL aanbood maar kom hem niet forwaden, waarschijnlijk omdat ze met het forum bezig waren. Maar heb verder nog geen spook pm's gehad. Gelukkig maar...

3. Ctraltdel

Ctraltdel Newbie

Reputation Points:
    21
    Ik krijg als mod soms ook PM's van mensen die niets hebben gepost maar wel vragen om bepaalde substanties. Heel triest! Dit is natuurlijk meteen einde oefening.

Let erop dat je op dit soort vragen NOOIT ingaat. Zoals ze in drugs nieuwsgroepen op Usenet wel eens zeggen bij zo'n vraag "Can't help you officer!"

4. FrankenChrist

FrankenChrist Iridium Member

Reputation Points:
    567
    from belgium
    Ik heb al twee maal ketamine aangeboden gekregen. Ik heb net zo'n bericht proberen forwarden.
    Edit: naar een moderator.

5. Equality

Equality

Reputation Points:
    182
    39 y/o
    Achja het is een beetje dubbel natuurlijk, je hebt een drugsforum waar je alles in de openbaarheid bespreekt, dan is het niet gek dat daar ook gehandeld gaat worden.

Voor het voortbestaan van het forum zou het schadelijk zijn, daar zit wat in. Ik forward nik als ik wat krijg, heb trouwens ook niks gekregen.

6. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    @ Equality
    Waarom zou je dat niet forwarden als ik vragen mag?

Als je niet kunt forwarden dan kun je altijd nog alles effe copieren. Die forwardfunctie is volgens mij nieuw...wel handig.

Ik had van de week dus ook een pm gehad over ketamine. Die shit is best lastig te krijgen en de verleiding is best groot...maar toch trap ik er niet in. Zoals Ctraltdel zegt heb ik dus in m'n achterhoofd: "Can't help you officer!"

Wie heeft er wel eens op zo'n aanbod gereageerd? Ben je daarmee op je bek gegaan? Of blijft er hardnekkig in je achterhoofd het gevoel dat er iets niet klopt knagen?

Last edited: Dec 20, 2005
  7. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,178
    117 y/o from The Netherlands
    Ons beleid tegen dealen houd ons behoorlijk bezig. Het gebeurd heel regelmatig dat we leden bannen, door dit soort dingen.

Uit de regels:
    Dit forum bevat software welke scant naar illegale activiteiten. Ook PM's worden gescant en verdachte berichten worden doorgestuurd naar de admins. Mocht je een verdacht bericht krijgen dan is de kans groot dat de admins hier van op de hoogte zijn. Ook het ingaan op illegale voorstellen leid tot opzegging van je lidmaatschap.

8. Equality

Equality

Reputation Points:
    182
    39 y/o
    Tja ik vind het niet mijn taak die mensen erbij te naaien, ik zal er niet op in gaan, en het bericht gewoon verwijderen.

Het feit is gewoon dat drugs liefhebbers/gebruikers elkaar hier treffen, uitwisseling van bronnen is daar een gevolg van, ga maar eens na zelfs de admins op dit forum hebben ergens hun bronnen vandaan.

Het gebeurt volop, danwel in code taal of wat dan ook. SWIM heeft ook zijn goede bronnen via via gekregen(niet dit forum!) en is daar zeer dankbaar voor, want sommige dingen zijn zo zeldzaam dat je het bij je dealer op de hoek kunt krijgen.

Ik vind het beleid prima en gericht op het voortbestaan van dit mooie forum, ik werk echter niet mee aan de actieve vervolging van diegene die dubieuze pm's sturen, daar zal de forumsoftware zijn werk gewoon moeten doen.

9. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Soms vind ik het best irritant...ik vraag niet om die pm's maar word er wel mee lastig gevallen...van die stille lui die niets posten maar wel pm'en doen me erg aan de smurfpolitie denken. Een tijdje was het erg bizar...mensen lazen dat ik veel posts had geplaatst in het ghbforum en gaan dan zitten vragen waar ik m'n gbl weghaal...of ze bieden het aan voor een belachelijke prijs...ik krijg dan heel snel het idee dat die pm wel eens van donner kan zijn en zie dan ook het liefst gebeuren dat zoiets aangepakt word. Als ik een source zou willen zoeken dan kijk ik wel in het sourcesforum.

10. Equality

Equality

Reputation Points:
    182
    39 y/o
    Jij wel, maar daar komt niet iedereen.

11. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Ja ok dat is waar. Toch blijf ik het griezelig vinden. Hmmz...dan ga ik de admins maar eens effe stalken hier met pm...keb nu effe niets beters te doen haha (geintjuhhhhhhhhh)

Kan me best voorstellen dat niet-goldmembers best nieuwschierig zijn naar de sourcesforum en iemand anders vragen of die wil kijken naar iets ofzo. Geduld is een schone zaak.

12. mrPartypictures

mrPartypictures Gold Member

Reputation Points:
    87
    from The Netherlands
    wat moet je eigenlijk doen om goldmember te worden??

veel postings plaatsen ofzo?

13. Ctraltdel

Ctraltdel Newbie

Reputation Points:
    21
    Een goede start is het lezen van de regels...daar staat het in.

Succes! ;-)

14. Remone79

Remone79 Newbie

Reputation Points:
    10
    from bahrain
    Geef die jongen toch gewoon antwoord....een beetje behulpzamer mag af en toe wel hier,komen er misschien ook nog eens wat andere gebruikers bij. Altijd dat officiele forum geneuzel, die forwards naar mods idem dito. " Lieve mod, wat ik vandaag toch meemaakte: etc"
    Iemand komt hier kijken, ziet mensen het uitvoerig hebben over ghb-produceren en kan altijd de gok wagen om het te vragen. Waarom meteen verraden en dus direct de lol van het forum wegnemen? Je kunt diegene ook wijzen op de regels misschien?

15. Alfa

Reputation Points:
    14,178
    Het is heel simpel: illegale activiteiten op dit forum (lees op deze server) betekend het einde van dit forum. Dat is een keuze die iedereen die hier lid wil zijn moet beslissen.
    Wat betreft het worden van Gold member, is het antwoord niet zo simpel: het komt neer op 2 maanden lidmaatschap en 150 informatieve berichten plaatsen. Aan wat dat inhoud is een heel topic gewijd. Het volgen van de regels is hier de beste start. Maar dit terzijde. Het gaat hier over PM's van vreemden.

Drugs verhandelen over het internet; het is mogelijk, maar uit ervaring kan ik je vertellen dat de kans is extreem groot dat je:

a) communiceerd met een politieagent. Als je mazzel hebt, met een Amerikaanse. Daar zitten er veel van op forums over drugs. Iemand zin in een enkele reis USA? Dat is geen bangmaken, maar de harde realiteit.
    b) dat je geript word.
    c) dat je van deze site afgegooid word, want je brengt mij, als eigenaar van deze site in direct gevaar.

Zoals je misschien doorhebt is het niet alleen een kwestie van zelfbescherming, maar ook van bescherming van de leden. Deze site mag niet de oorzaak zijn van rip deals of arrestaties. je moet verder kijken dan de begrijpelijkheid van het proberen om aan drugs te komen. Er zitten reƫle gevaren aan.
    Mijn opzet is dat we samen een leuke community kunnen opbouwen. Daar moet je dan wel aan meewerken. Zonder de hulp van veel leden over de afgelopen jaren, werd je hier nog steeds platgegooid met spam, illegale activiteiten en allerlei onzin. Waarschijnlijk bestond de site dan niet meer.

16. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    En terrecht dat deze regels er zijn. Deze is juist informatief bedoeld, anders had deze wel www.deal-forum.com ofzo geheten.

17. mrPartypictures

Reputation Points:
    87
    from The Netherlands
    Ctraltdel: dacht dat ik alle regels al had gelezen, deed dat als eerste maar kennelijk niet goed genoeg want ik kan me niet herinneren dat ik er iets over heb zien staan (anders had ik het niet gevraagd)... en lezen doe ik hier veel, heb bijna alle forums al helemaal doorgelezen.

Remone79: thanx, en ik ben het helemaal met je eens.

Alfa: thanx dat je me het toch even hebt verteld!! en ik wil je toch meteen een compliment geven over de manier waarop je deze stite & community in stand houd. Ik zet het hier maar neer, want anders zou ik je een PM moeten sturen om het je te laten weten en dat zou dan een "PM zijn van een vreemde" waar niemand op zit te wachten ;-)

18. Alfa

Reputation Points:
    14,178
    Ik heb geen probleem met PM's van 'vreemden'. Het gaat om de inhoud niet om de afzender.

19. mrPartypictures

Reputation Points:
    87
    from The Netherlands
    ... heb ik weer wat geleerd dan ... :eek:

20. Ctraltdel

Ctraltdel Newbie

Reputation Points:
    21
    En ik ook....ik ging ervan uit dat je de regels nog niet had gelezen en daarom leek het me een goed advies. Sorry, te snel geweest.

Veel plezier nog op dit forum en bedankt voor je bijdragen!