'project Tegen Gebruik Coke'

Discussion in 'Nieuws over drugs' started by Alfa, Oct 23, 2006.

1. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,178
    117 y/o from The Netherlands
    'PROJECT TEGEN GEBRUIK COKE'

EINDHOVEN - Burgemeester Sakkers van Eindhoven wil een project opzetten om het gebruik van cocaone in het uitgaansgebied van de stad terug te dringen. "Uitgaan kan ook zonder coke", reageerde hij gisteren op de resultaten van het dinsdag gepresenteerde rapport van Novadic/Kentron.
    Sakkers is 'geschrokken' van het rapport, waaruit onder meer blijkt dat iin op de vijf jongeren die uitgaan op het Stratumseind, wel eens coke
    (heeft) gebruikt. De burgemeester zegt in het college van B en W aandacht te gaan vragen voor het onderwerp. Hij gaat daarbij ook pleiten voor een integrale aanpak. "Een samenwerking tussen alle partners in handhaving en de zorg.

Ook een meerderheid in de Eindhovense gemeenteraad wil het hoge gebruik van cocaone op de politieke agenda, bleek gisteren uit een rondgang langs de grote partijen.

Het is geen verbazingwekkende, maar wel een slechte ontwikkeling", aldus fractievoorzitter P. Leenders van het CDA. "Het gaat hier niet over jointjes, maar over harddrugs. We moeten eens goed gaan kijken hoe de samenwerkende partijen op het Stratumseind hier op kunnen reageren.

Al teveel wil Leenders hier nog niet op vooruitlopen, maar hij denkt onder meer aan een centrumverbod voor personen die betrapt zijn op dealen. "Echter: dit probleem moet zeker niet alleen aan de aanbodkant worden aangepakt.

H. Jacobs, raadslid voor de VVD, is wel 'geschrokken'. "Ik wist nog niet dat zoveel mensen gebruiken, en al op zo'n jonge leeftijd. Dit moet zeker een politiek item worden. Ik wil weten wat we hier tegen kunnen doen." Jacobs pleit alvast voor meer onderzoek, om te weten te komen of het cokegebruik in andere uitgaansgebieden in de stad ook hoog is.

Hoewel het SP-raadslid B. van Kent bekend was dat coke ook in Eindhoven populair is, noemt hij het rapport op een aantal punten 'schokkend'.
    "Dan doel ik vooral op het hoge aantal van 250 probleemgebruikers en de frequente combinatie met alcohol. We moeten niet vergeten wat er allemaal al gebeurt, maar wellicht is het tijd om nieuwe accenten te leggen in het preventiebeleid." Raadslid J. van der Meer (PvdA) liet dinsdag al weten het onderwerp op de agenda te willen zetten.

Source: Eindhovens Dagblad, NL
    Pubdate: 20 oktober 2006

2. walend

walend Newbie

Reputation Points:
    0
    35 y/o from belgium
    ik denk wel dat er meer coke word gebruikt als enkel tijdens het uitgaan hoor