Salvia divinorum ervaringen

Discussion in 'Kruiden & cactus' started by Atrofy, Apr 25, 2005.

1. Atrofy

Atrofy Newbie

Reputation Points:
    0
    Beste medeforumjunkies,
    Dit weekend heeft SWIM voor het eerst Salvia gerookt(x5 extract, 1/8 gr) dmv een waterpijp... 3 grote hijsen, lang ingehouden en uitgeblazen... Een minuutje na de eerste hijs begon het te werken, de ruimte waar SWIM in zat was veranderd en bewoog, en hij had het gevoel totaal ergens anders te zijn. praten was extreem moeilijk, en alles ging totaal langs hem heen! de luxaflex leken net slangen, en hij dacht dat hij leefde in water. zo vreemd! maar toch enig sinds vertrouwt...

Het was een totaal andere ervaring dan hij zich had voorgesteld, en het is met niets te vergelijken(misschien alleen paddo's) maar veel heftiger...

Een paar minuten later kon hij weer praten en kwam hij weer terug in de ruimte waar hij zat... een maat van hem zat erbij en had zijn trip opgenomen! Na het terugzien van die film kon hij de dingen die hij gezien had tijdens de trip relativeren!

De natrip was net alsof hij extreem stoned was, dus dat beviel wel...

Dit wilde hij ff met jullie delen!

Last edited by a moderator: Dec 10, 2006
  2. noky

noky Silver Member

Reputation Points:
    19
    from The Netherlands
    Dan heb ik die 2 x dat ik het gekocht en gerookt heb toch iets niet goed gedaan.
    Iedere x zo'n 1/4'e van zo'n potje genomen flinke hijsen inhouden tot ik blauw werd, maar ben er alleen een beetje stoned van geworden.Hoe kan dat nou ?
    Was trouwens ook 5x extract.Snap er helemaal niks van.

3. Amphetamientjes

Amphetamientjes Titanium Member

Reputation Points:
    218
    Hallo, ik heb het er toch maar op gewaagt en ook salvia gekocht 5x
    extract. Aan te raden dosering was 0,05 tot 0,1 gram dus ik d8 ik ga
    dat wel even serieus nemen. Nou mooi niks gemerkt van dat trippen, ik
    heb net 0,2 gram middels een waterpijp (klein pijpje is veel te zwaar
    voor mijn longen) gerookt en ik ben alleen een beetje suf, alsof ik
    geblowt heb ofzo. Snap er niks van vind het zonde van mijn geld.

edit: Ohja ik was vergeten dat ik het wel even 30 sec ofzo super warm kreeg, het zweet stond echt op mijn voorhoofd verder niks.

Edited by: Amphetamientjes

4. smokemore

smokemore Newbie

Reputation Points:
    0
    het werkt niet bij iedereen heb ik ook al gemerkt.
    bij werkte het al direct eerste keermaar was toen maar zwak effect(gewone bladeren geen extract).
    telkens als k het meer deed werd het effect sterker.
    ben er achter gekome dat ik heel gevoelig ben voor salviamoet zelfs geen extract roke of geen ganse gram bladeren(komt lekker goed koop ui).het is egt een super hevig middel als je geluk hebt.veel heviger als paddo's.je komt in een zeer rare wereld alles is super raar je voelt precies dat je iets heel anders ben in een sprookjes wereld.heb het zelfs al eens gehad dat ik egt helemaal weg was.wist nie meer wie ik was wist niks meer van deze wereld en leefde gewoon in een rare droom en ik had over nix controle.was naderand wel vet maar wist van de ervaring bijna nix meer.paddo's zijn toch stuk fijner ook al is dit vaak super vet.nu eigelijk gestopt met alle ecodrugs en tripmiddelen[​IMG]nu is het meer andere dingen

5. Amphetamientjes

Reputation Points:
    218
    Ja ja dus eigenlijk raad jij me aan: Smokemore?[​IMG]

6. toyking

toyking Newbie

Reputation Points:
    2
    33 y/o
    Wat gebeurt er nadat je trip over is.. de komende 3 uur zeg maar. Ben je alleeen maar super stoned, of blijf je lang stoned??

wie zou er iets over kunnen vertellen?

7. wann

wann Silver Member

Reputation Points:
    66
    from The Netherlands
    Nadat mijn trips over zijn ben ik laten we zeggen een kwartiertje tot
    misschien maximaal een uur nog een beetje in de ban van de trip; ik
    voel me lichtelijk stoned en ik kan wat rust dan wel waarderen. Langer
    dan een uur na een trip heb ik nooit iets gemerkt.

8. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Keb me er een tijdje terug ook maar eens aan gewaagt. Een kennis had het eerst geprobeert, die was gelijk in een andere wereld zodra hij de rook uitblaasde. Hij gleed door de tafel en werd door midden gescheurd en opeens was hij een muur geworden, errug vaag, toen begon hij te brabbelen het leek wel gescrambled haha kon er niets van maken. Duurde maar een paar minuten en toen was hij terug. Hij noemde dit spul SATANSKRUID en wil het nooit weer hebben.

Paar weken later was ik toch erg nieuwschierig en heb toch maar een beste pijp volgestampt. Inderdaad erg snelwerkend...blaas de rook uit en toen kwam er een blauwe krul uit de televisie golven zo recht op mij af [​IMG] Dus ik zeg zo: dit is absurt...m'n vriendin kijkt me aan en begint om mij te lachen waardoor ik een enorme MEGALACHKICK krijg...poehe...de rest is te vaag en te moeilijk om het hier te formuleren in woorden.

We hadden besloten om het niet tegelijk te roken, elk om de beurt. Vriend die naast mij zat was toen aan de beurt, hij blaast de rook uit en grijpt naar z'n hoofd en durft ons niet meer aan te kijken. Bleek later dat hij dacht dat z'n hoofd veranderde in die van een ooievaar. Whaha lol....

Ik zou het zo weer gebruiken maar wil er wel bij vertellen dat ik dit niet vaak in m'n leven roken wil. Is leuk om meegemaakt te hebben.

9. Amphetamientjes

Reputation Points:
    218
    @ Xawego:

kun je misschien iets meer vertellen over jou salvia ervaring? Was het
    een extract en zo ja hoe sterk. Hoevel heb je gebruikt etc etc

Word toch wel nieuwschierig als je ervaring zo lees.

misschien geef ik het nog wel weer is een kans [​IMG]

10. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Ik ben 'n vrij stabiel type en ik weet dat als ik zoiets neem dat alles nep is en van die shit komt (gaat tot nu toe goed dan...hoop niet dat mij ooit overkomt dat ik dat niet meer weet en in paniek raak!).

Het gaat om Salvia 12x extract. Heb m'n pijp flink volgestampt, denk dat er wel 1 gram in zat. Best veel maar ik zou deze dosis zo weer nemen. Vrienden van mij vonden deze dosis te heftig...en sommige vonden deze dosis goed. Iemand die gevoelig is voor drugs kan zich maar beter aan de voorschriften houden!

Ik heb tussen het hoesten door zo'n 4 beste hijsen binnen gekregen.

Van de meeste tripmiddelen word bij mij alles ruimer en breder in m'n hoofd, met salvia was het toch heel anders, het werd juist wat krapper en 2D is de juiste benaming. Zaten een science fiction film te kijken en op het moment dat ik die rook uitblaasde staat me bij dat er een stuk of 8 blauwe lampen naast elkaar stonden in die film. Het licht van een van die blauwe lampen kwam zo uit de tv golven recht op mij af en raakt mij met volle kracht en zo ineens weet ik dat ik die blauwe golf geworden ben...in m'n achterhoofd wist ik toch dat dit nep was en toch voelde het zo vreselijk echt dat ik die blauwe golf geworden was. Zo'n salviatrip gaat te snel om te beseffen of iets echt of nep is, het is heftig en ik weet nog niet hoe ik de rest van mijn ervaring hier neer moet typen...te bizar en kan de juiste woorden echt niet vinden om het jullie duidelijk te vertellen. Ik hou sinds kort een schriftje bij met mijn eigen tripreports, de pagina met m'n salvia trip is erg leeg...kweetnie hoe ik het opschrijven moet. Ik denk dat er vast meerdere salviarokers zijn die begrijpen wat ik bedoel.

Als je meer wilt weten dan vraag het maar [​IMG]
    Edited by: xawego

11. Amphetamientjes

Reputation Points:
    218
    Ja ikke!

een 12 x extract heb ik nog nergens te koop zien staan, is dit home
    made? Ik heb het salvia topic doorgelezen en het moet echt heel erg
    simpel zijn om zelf een extractie te maken. Opzich wel cool als je een
    paar planten in de vensterbank hebt staan. Af en toe wat blad afknippen
    etc etc en vliegen maar [​IMG]

12. big-lester

big-lester Gold Member

Reputation Points:
    274
    from The Netherlands
    bij mij werkt die salvia nooit, vorige keer 10x extract gekocht, deed
    wat in mn pijpje, nam diepe hijse en hield het zo lang mogelijk in,
    smokede het tot het op was en nix.

dan nog maar een pijpje vullen, weer hetzelfde gedaan en weer nix. het
    blijft tot nu toe bij mij alleen maar een verspilling van mn geld[​IMG]

13. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    De 12x extract heb ik uit Duitsland by the way.

@ big-lester
    Had je toen nog andere shit gebruikt?Edited by: xawego

14. Sniffles

Sniffles Newbie

Reputation Points:
    0
    swim heeft daarstraks gedroogde salvia bladeren gerookt, heel klein beetje in joint gerold(2 blaadjes ofzo). en opgerookt in waterpijp. Hij vond het wel lekker en erg sterk voor zo'n kleine hoeveelheid.
    Het voelt aan alsof je een erg sterke joint rookt die inneens inslaat en het duurt toch wel een goed kwartier.
    Hij werd er niet misselijk of wat dan ook wel een raar gevoel in de maag maar dat wijdt hij aan het feit dat hij niet roker is en niet gewoon is van tabak lang in de longen te houden.
    Zal dit zeker nog eens proberen miss iets meer volgende keer
    Is ook erg makkelijk te doseren.
    en best of all het is legaal

15. legalize!

legalize! Titanium Member

Reputation Points:
    99
    from The Netherlands
    Jaaa, nou moet ik ook weer even reaggeren he! Haha..

Vindt het heel boeiend verschillende ervaringen te horen en te lezen.
    Dat de trip zo erg van persoon kan verschillen bewijst maar weer dat iedere drug een andere werking heeft bij iedereen die zich er aan waagt.

Op de één of andere manier ben ik van mening(ook door mijn ervaring) dat Salvia een soort trigger is die je laat zien dat "leven" niet alleen maar uit 1 demensie bestaat.
    Klinkt ingewikkeld maar diegene die zich er in verdiepen zullen wel snappen wat ik bedoel(of ik ben gewoon knettergek!). :D

Mijn ervaring is dat het je openstelt bepaalde dingen in deze wereld te ervaren zoals alleen voorwerpen of andere wezens dit kunnen ervaren. Best belachelijk eigenlijk.

Het begon allemaal toen een vriend van me met Salvia 5x aan kwam zetten..

Setting: S'avonds, Thuis, Tv(muziek zendertje)

"dit is echt vaag spul.. moet je echt eens proberen!" zei hij.
    Hij had een zakje 5x extract en een metalen pijpje van de lokale smartshop bij zich. Wij vol anthousiasme de 5x extract in het pijpje gedaan, en een paar grote diepe hijsen genomen. Lang inhouden en wachten maar..
    Niet veel langer leek het alsof er iemand een touw om mij heen had gegooid en begon te trekken. Als of de zwaartekracht van links kwam.. ook voelde ik me wat grappig maar wist niet precies wat het was.
    Ik maar gaan zitten aangezien ik stond.. Dit duurde ong. een lange 3min.
    Het volgende uur voelde ik me RaAar stoned. Mijn vriend ervaarde het ook ongeveer zo.

Stelde allemaal niet zo veel voor dus. De 2e keer was beter..

De 2e keer hebben we samen 10x gehaald..

Setting: S'avonds, Thuis, Tv(muziek zendertje, alweer..)

Wij weer precies alles herhaald zoals de 1e keer, maar nu was het anders!

Na pakweg 30 sec na mijn eerste hijs ingehouden te hebben werd ik weer met een rotgang naar de andere kant getrokken. Ben gaan liggen op de bank en toen kwam de Salvia tot zijn recht.

"Daar zat ik dan.. in het voorste karretje van de grootste achtbaan die je je maar kan voorstellen. Met een rotgang schoot ik de baan af! Bocht naar links, bocht naar rechts.. hoppa.. berg op en nog een keer!"

Ik hield mijn voeten binnen de randen van de bank anders zou ik zo uit het karretje kunnen vallen en dat mocht natuurlijk niet gebeuren.

"Tering wat ga ik hard zeg". Ik kijk om me heen en zie wat bekende dingen om me heen. Huh?!? Ik ben thuis.. oh wacht ff.. Salvia?..thuis?(lampje ging branden). Ik schiet in de lach en kom er niet meer uit. Terwijl ik lach denk ik bij me eigen: "waarom lach ik nou weer?" nou ja boeie.. WHAAAHAHA..

Wat een lol, en dat om iets wat ik niet snap. Snapte er echt niets meer van..
    Op een gegeven moment kom ik een beetje bij.. helemaal bezweet van het lachen en een lichaams temperatuur die je alleen maar in de sahara zou verwachten. Ik staar wat naar de tv en op dat moment is die clip van Charlie Lownoise & Menthal Theo bezig waarin ze dansen op die londse dubbeldekker bus. Het is alsof de tv mij uitnodigd erin te kruipen en mee te feesten. Maar op de één of andere manier lukt dat niet. Opeens realiseer ik me dat mijn vriend er ook nog is. Kijk hem aan en in mijn gedachten ofzo vraag ik hem mee in de bus, maar hij wil niet? Echt heel bizar..
    Ik voel me chaggo worden dat hij niet mee kan of wil. Even later dringt het tot me door dat dit allemaal komt door de Salvia en draai weer bij(2e keer).

Dit alles heeft 5 a 10min. geduurd..

We beginnen wat te praten over wat er is gebeurd maar krijgen er niet veel wijs uit.
    Voor de rest waren we nog een uurtje RaAar/zweverig stoned maar wel weer een beetje bij kennis.
    Hij heeft het niet zo ervaren als mij, maar zat wel in zijn eigen wereldje die hij nog steeds niet echt kan beschrijven..
    Ook had ik weleens dat als dat ik wat zei ik dacht: "zei ik dat nou?" Of als je iets denkt, je ook echt praat tijdens het denken.. heel vaag!

Je kan je ook verdiepen in allerlei voorwepen en dieren. Alsof je weet wat bijv. de tafelpoot denkt en waarom hij het doel heeft een tafelpoot te zijn. Dat je naar de kat kijkt en precies denkt te weten wat er allemaal in hem om gaat.

Vond het een erg leuke, leerzame en interessante ervaring.. Je kan het met NIETS vergelijken. Het heeft zijn eigen unieke vorm van bekend maken dat er meer is dan 1 demensie.
    Tijdens de trip snap je ook niet wie je bent, waar je bent, wat je bent, wat je doet, waarom je iets doet etc..(athans ik wel)

Zoals ik het ervaar: Je gaat op in je eigen ik!
    Daarom denk ik ook dat de Salvia trip zo erg kan verschillen van persoon tot persoon.

Een andere vriend van mij dacht dat hij de bank was en hij riep: "ik ben een plak! ik ben gewoon een plak!"
    Een paar andere vrienden ervaarden het weer meer als een lachkick of niet weten wat of wie ze zijn, wat ze voelen en wat ze moeten denken.

Na afloop heb ik ook meer research gedaan en kwam ik erachter dat je bijv. beter geen T.V aan kan hebben, of dat je beter in een wat donkerdere kamer met kaarslicht kan trippen. Dit voor een betere trip ervaring. Een toepasselijk muziekje kan ook geen kwaad..
    Ook heb ik van verschillende verhalen en reports mee gekregen dat je na elke ervaring steeds verder komt en steeds meer dingen ontdekt.

Wil ooit nog een keer 20x doen maar exprerimenteer voorlopig, als de tijd weer rijp is, met 10x

Happy Trippin en doe voorzichtig!

Last edited: Jun 27, 2006
    1. 4/5,
      Prachtig verhaal, heb erg gelachen! ;-)
      Nov 3, 2006
    2. 4/5,
      Zeer goed en leuk verslag!
      Jun 27, 2006
  16. legalize!

legalize! Titanium Member

Reputation Points:
    99
    from The Netherlands
    Heb volgens mij ook ergens eerder mijn trip beschreven, maar vindt het wel zo leuk om het wat uitgebreider te vertellen :D

17. Smarthead

Smarthead Gold Member

Reputation Points:
    540
    from The Netherlands
    Het lijkt me een goed plan om eens wat ervaringen met salvia divinorum te plaatsen, om een idee te krijgen wat salvia divinorum voor effect heeft. Mocht You ervaring hebben met Salvia divinorum, dan zou het leuk zijn als je die er bij plaatst. Ik knal er dan meteen een positieve beoordeling op.

Hier het trip report van spec87

Last edited: Sep 20, 2006
  18. Smarthead

Smarthead Gold Member

Reputation Points:
    540
    from The Netherlands
    De ervaring van [email protected]:

19. Smarthead

Smarthead Gold Member

Reputation Points:
    540
    from The Netherlands
    Hier de ervaring van Wim van Gelderen:

20. Free Spirit

Free Spirit Newbie

Reputation Points:
    341
    Interessante en ook soms heel grappige verhalen, heb een paar keer hardop moeten lachen! :crazy

Wat ik eigenlijk mis is hoe je je erna voelt, is er sprake van een 'hangover' of is het gewoon na een tijdje uitgewerkt waarna je je weer 'normaal' voelt (voor zover van toepassing). :D

Kun je gewoon gaan maffen bijvoorbeeld als het uitwerkt? En - inhakend op het verslag van spec87 - is er een manier om er uit te komen als iemand een 'bad trip' krijgt?

Thanx! :cool:

PS: Koyaanisqatsi is inderdaad een gave film (ook nuchter beoordeeld), het is echt al járen geleden dat ik die gezien heb. Volgens mij heb ik 'm zelfs nog ergens op video... toch 's ff snuffelen. Wel leuk om weer eens op te zetten. :cool:

awww.philipglass.com_images_films_koyaanisqatsi_f.jpg