Slikken en spuiten

Discussion in 'Diverse drugs gerelateerde forums' started by Alfa, Oct 26, 2005.

1. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,298
    117 y/o from The Netherlands
    'DRUGSGEBRUIK OP TV IS ONGEWENST'

DEN HAAG - Minister Donner van Justitie vindt het ongewenst dat BNN een televisiepresentator harddrugs laat gebruiken. Ook ziet de minister dit niet als "een methode om jeugdigen over drugs voor te lichten". Donner acht het gebruik van drugs op televisie bij wijze van 'test'

maatschappelijk risicovol en daarmee ongewenst.

Donner schrijft dit in antwoord op vragen van het CDA-Tweede-Kamerlid Joldersma over het BNN-programma Spuiten & Slikken. Daarin ervaren twee verslaggevers zelf wat het is om verschillende drugs tot je te nemen en seksueel te experimenteren.

Donner geeft in zijn antwoorden aan dat hij het programma niet kan voorkomen, omdat er tijdens de uitzending niks strafbaars wordt gedaan en BNN de uitzendregels in acht neemt. Spuiten & Slikken wordt niet voor 22.00 uur uitgezonden.

De minister schrijft verder dat het Openbaar Ministerie de uitzendingen nauwgezet blijft volgen. Daarbij wordt gelet op het eventueel plegen van strafbare feiten die voor vervolging in aanmerking komen.

BNN-directeur L. Drillich zegt dinsdag dat het niet aan de minister van justitie is om te bepalen of een programma ongewenst is of niet. "Wij hebben er een andere mening over en vinden niet dat we een grens zijn overgegaan in dit programma. We zoeken het randje op, dat wel, maar we vinden dat het doel de middelen heiligt."

Volgens Drillich worden jongeren, ook buiten de Randstad, vaak geconfronteerd met drugsgebruik als ze uitgaan. Zijn omroep wil daarom op een BNN-manier aandacht besteden aan de gevolgen van drugsgebruik en daarnaast een leuk en informatief programma maken over seks en drugs.

"Het programma wordt niet voor niets na 23.00 uur uitgezonden.

Maandagavond hadden we op dat late tijdstip toch nog 500.000 kijkers, dus het programma wordt goed bekeken. Op onze internetfora krijgen we reacties als: 'leuk dat jullie die drugs uitproberen, dan hoef ik dat niet te doen'. Dat zegt toch ook wel wat."

2. Alfa

Reputation Points:
    14,298
    Minister Dönner word hier door het buitenland flink op aangesproken. Het programma heeft overal in het buitenland naam gemaakt. Bovenstaand is de reactie van Dönner.

3. Freak_

Freak_ Titanium Member

Reputation Points:
    116
    from Germany
    I love Spuiten & Slikken. TV-Show Maandag ~22:00 Uur on Nederland 2.

A Show like this is only possible in the Netherlands. I love the Netherlands.

In this TV-Show they talk about Sex and Drugs (Cocaine, Paddos, MDMA, LSD and so on and a tester has a try, too.)

4. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Heb over dit programma gemengde gevoelens. Aan een kant is het wel leuk en informatief maar aan de andere kant vind ik de testpersoon nogal krom. Elk mens reageert namelijk anders op drugs. Zoals de testpersoon hard gaat wil nog niet zeggen dat jij het net zo zal ervaren. Daarnaast heb je nog de overheid die zit te azen op producten die mensen een prettig gevoel geven...op de een of andere manier gund de overheid ons dat niet [​IMG]

5. Ruud

Ruud Gold Member

Reputation Points:
    400
    35 y/o from The Netherlands
    Kan het niet echt een informatief programma vinden, als iemand een goed
    antwoord wil geven dan kapt de presentatrice het weer af. Beetje
    jammer, wel een goed initiatief maar niet echt informatief

Last edited by a moderator: Dec 10, 2005
  6. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Je kunt het ook zo zien: Iemand die bijvoorbeeld nog nooit paddo's heeft gehad kan dan met eigen ogen iemand anders zijn ervaring zien...zo kan diegene alsnog beslissen om het wel of niet te doen. Die persoon weet waarschijnlijk niet dat 'ie er heel anders op kan reageren...maar heeft dan wel een beetje een idee van de werking van die drugs.

7. mopsie

mopsie Gold Member

Reputation Points:
    260
    from Brazil
    B]'Drugs uitproberen op tv is ongewenst'[/B]

Van: Nu.nl
    Datum: 18 oktober 2005

DEN HAAG - Minister Donner van Justitie vindt het ongewenst dat BNN een televisiepresentator harddrugs laat gebruiken. Ook ziet de minister dit niet als "een methode om jeugdigen over drugs voor te lichten". Donner acht het gebruik van drugs op televisie bij wijze van 'test' maatschappelijk risicovol en daarmee ongewenst.

Donner schrijft dit in antwoord op vragen van het CDA-Tweede-Kamerlid Joldersma over het BNN-programma Spuiten & Slikken. Daarin ervaren twee verslaggevers zelf wat het is om verschillende drugs tot je te nemen en seksueel te experimenteren.

Donner geeft in zijn antwoorden aan dat hij het programma niet kan voorkomen, omdat er tijdens de uitzending niks strafbaars wordt gedaan en BNN de uitzendregels in acht neemt. Spuiten & Slikken wordt niet voor 22.00 uur uitgezonden.

De minister schrijft verder dat het Openbaar Ministerie de uitzendingen nauwgezet blijft volgen. Daarbij wordt gelet op het eventueel plegen van strafbare feiten die voor vervolging in aanmerking komen

Last edited by a moderator: Dec 10, 2005
  8. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Gewoon kutten (sorry) dus. Waarom gunnen ze gebruikers die lol niet? We vergiftigen ons lichaam toch met eigen verantwoording? Verbaast me niks dat Donner zelf een vieze gore vette coke en speed-junk is!!!

Eigenlijk vind ik dat er best wel wat documentaires over drugs op bijvoorbeeld Discovery Channel mogen komen, maar deze moeten wel neutraal zijn, dus niet anti drugs naar ze mogen ook weer niet aanzetten tot drugsgebruik (ivm die kloten-overheid die dan gelijk gaat verbieden)

9. Alfa

Reputation Points:
    14,298
    Donner is echt geen coke of speed junk. Lijkt me bijzonder stug. Dat er in het parlement flink gesnoven word is wel af te leiden uit de coke sporen op de wc. Tja, hoe moet je anders wakker blijven in de kamer? Volgens de lezingen van Donner zelf is hij in ieder geval niet vies van een flinke borrel.

10. Ctraltdel

Ctraltdel Newbie

Reputation Points:
    21
    Gebruik na Spuiten & Slikken?

Ik ben benieuwd of jullie anders zijn gaan gebruiken doordat je het programma Spuiten & Slikken hebt gezien!

11. FrankenChrist

FrankenChrist Iridium Member

Reputation Points:
    567
    from belgium
    Zit het op bittorrent? Ik kom er nooit toe om het op tv te zien.

12. Freak_

Freak_ Titanium Member

Reputation Points:
    116
    from Germany
    Mijn drugsgebruik is niet verandert door TV programma.

13. Caliform

Caliform Gold Member

Reputation Points:
    8
  14. Ruud

Ruud Gold Member

Reputation Points:
    400
    Die van mij ook echt niet, maar ik vind ook dat ze niet altijd de juiste informatie geven. Als iemand een goed antwoord wil geven dan kapt de presentatrice het weer af. Beetje Jammer...

15. oscar19681

oscar19681 Silver Member

Reputation Points:
    6
    37 y/o from The Netherlands
    Jah spuiten&slikken vindt ik persoonlijk een zeer informatief programma . Hoewel er eigenlijk niks aan het licht wordt gebracht wat ik niet al wist is het voor mensen die minder goed op de hoogte zijn een perfect voorlichtings programma ! Ik durf best te zeggen dat door dit soort programmas een hoop ellende kan worden voorkomen door de do,s and dont,s aan het licht te brengen. Dit soort programma,s is ook echt een trade-mark voor nederland . Ik zie zo,n programma niet snel opduiken in amerika laat staan in andere landen behalve nederland.

16. Caliform

Caliform Gold Member

Reputation Points:
    8
    Ik denk zelf dat S&S gewoon een jongerenprogrammaatje is, maar de weg opent voor groepen, websites, zelfs individuen die dit soort 'reports' willen maken en delen. Met internet best te doen en het levert genoeg hits op om het te financieren. Ik zie er ook veel animo voor, dus ook al is het onfeitelijk en onprofessioneel, slaat het zelfs de plank geheel mis, het is ge-wel-dig! Iedere beetje artistieke gebruiker in mijn omgeving is wel gemotiveerd iets ermee te doen als ze ermee geconfronteerd worden. Het potentieel is er, nu de inzet nog ;).

17. mrPartypictures

mrPartypictures Gold Member

Reputation Points:
    87
    from The Netherlands
    Ruud, welke player heb je nodig voor die asf files?

bij mij start de windows media player op maar kan het niet afspelen ...

18. Ruud

Ruud Gold Member

Reputation Points:
    400
    Url kopieren, dan naar media player gaan. Vervolgens ga je naar bestand-url openen, de url hierin plakken en voilla..

19. mrPartypictures

mrPartypictures Gold Member

Reputation Points:
    87
    from The Netherlands
    Thanx Ruud, op die manier doet ie het dan inderdaad wel !!