tanden en speed

Discussion in 'Speed' started by kiddo, Jul 26, 2004.

1. kiddo

kiddo Newbie

Reputation Points:
    0
    Na het dagelijks gebruik van speed(veel te veel... weet SWIM ondertussen ook al) heeft hij verschrikkelijk veel problemen met zijn tanden, over de rest maakt hij zich niet zo druk. Maar z'n tanden staan los, komen spleetjes tussen en het lijkt of ze ook verschuiven, dan nog maar over de kleur gezwegen... I am zijn speed gebruik aan het minderen hoe moeilijk het ook mag zijn maar weet iemand wat SWIM moet doen om zijn tanden te houden? SWIM hoorde al melk drinken, water drinken om het half uur maar verder niets... SWIM hoopt dat iemand hem hier kan helpen! SWIM vertrekt binnen paar dagen op vakantie dus snelle reacties zeker welkom! grtz

Last edited by a moderator: Apr 10, 2007
  2. psyko_tripper

psyko_tripper Newbie

Reputation Points:
    0
    Heb je er al eens aan gedacht om hierovereen tandarts te spreken.

Misschien dat hij je kan vertellen hoe je je gebit het best kunt bewaren.

3. kiddo

kiddo Newbie

Reputation Points:
    0
    I am ondertussen naar de tandarts geweest. Zegt hij dat SWIM minder moet knarsen. SWIM gaat vooral niet zeggen waardoor hij dat doet. Maar SWIM doet het ook in z'n slaap. SWIM heeft een gel gekregen nu voor weet hij veel wat... :)

4. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,178
    117 y/o from The Netherlands
    De meeste tandartsen hebben echt wel door waar dat door komt. Ze krijgen genoeg xtc eters en speedgebruikers binnen. Verdienen ze dik aan.

5. Electronic

Electronic Newbie

Reputation Points:
    0
    LOL idd Alfa =)

Maar door speed ontkaklt je hele lichaam niet alleen je tanden :s ik denk dat je ECHT 100% moet stoppen en veel melk en kakl preparaten tot je moet nemen.

Al val je nu goed dan breek je 100% een bot, en weet niet hoe oud je bent. maar normaal gebeurd dit pas als je 70 ofzo bent. Gelukkig is het geen blijvend probleem op jonge leeftijd als je maar stopt met die speed shit, want buiten je kalk probleem zal je nog veel meer tegen komen nu of later.

En dat zal het vast niet waard zijn :)

Suc6

6. Alfa

Reputation Points:
    14,178
    Kalk word niet opgenomen zonder magnesium & fosfor. Dus enkel melk drinken heeft geen enkele zin. Sterker nog het leid zelfs tot nog slechtere botten.

7. Electronic

Electronic Newbie

Reputation Points:
    0
    :) in kalk-preparaten zit magnesium en fosfor natuurlijk ;)

8. P4nic

P4nic Gold Member

Reputation Points:
    1
    Die tandjes zijn verloren vrees ik, tenzij de tandarts met prothese's begint dan kun je terug een mooi gebit krijgen maar de echte tanden zijn hopeloos.

Idd die tandartsen weten heus wel waardoor dit komt, is op zich niet erg dat ze dit weten want voor zover ik weet hebben tandartsen ook wel zwijgplicht ?

BTW: Alfa is dit normaal dat ik na verloop van tijd mijn berichten niet meer kan editen ? En zou het ook niet nuttig zijn om een sub-forum hier te openen waar men de recepten van verschillende soorten drugs kan posten maar dan in het Nederlands want dikwijls is het engels niet echt duidelijk/verstaanbaar voor iedereen, ik vraag je dit hoor omdat ik het niet de moeite vond om hiervoor een nieuwe thread te openen.

9. Alfa

Reputation Points:
    14,178
    Er zullen langzaam meer NL subforums komen. Wanneer hangt af van de drukte op het Nederlandse forum. Ik heb nu een chemie forum gecreeerd.

Terug naar het onderwerp.

10. P4nic

P4nic Gold Member

Reputation Points:
    1
    In de apotheek kun je pilletjes kopen die normaal dienen voor kleine kinderen die te vlug groeien en waar hun botten niet mee kunnen, dus zullen wel helpen tegen het kalkgebrek in het lichaam, tanden helaas niet.

11. toyking

toyking Newbie

Reputation Points:
    2
    33 y/o
    Hoe zit het trouwens met jullie kaken? my kaken zijn dikker aan het worden door zijn speed gebruik, hij vind dit echt een kut bijwerking je krijgt er echt zo'n junkekop van. Hoe staan you's kaken erbij?

12. Synthe-heart

Synthe-heart Newbie

Reputation Points:
    0
    31 y/o
    denk wel dat ik weet wat je bedoelt, lijkt wel of je kaken wat opgezwollen zijn.. zou dit niets te maken kunnen hebben met uitdroging?

13. Xcrement1

Xcrement1 Newbie

Reputation Points:
    25
    from belgium
    Het zijn je kaakspieren die je met het bekkentrekken/knarstanden zodanig hebt getraind waardor ze dus ook opgezwollen zijn.

14. mrPartypictures

mrPartypictures Gold Member

Reputation Points:
    87
    from The Netherlands
    Fluoride helpt tegen slijtage tanden

GRONINGEN (ANP) - Fluoride helpt niet alleen goed tegen gaatjes in de tanden, het kan ook een probaat middel zijn tegen slijtage van het gebit. Dat concludeert onderzoekster Ana Vieira van het Universitair Medisch Centrum Groningen.

Van de drie fluorideproducten die ze onderzocht, bleek fluoridelak het best te werken. De lak maakt een harde laag die beschermt tegen slijtage. Tanden zijn onderhevig aan erosie, de grootste boosdoener zijn zuren. Die zitten in frisdrank en vruchtensap, maar ook maagzuur kan het gebit aantasten. Vooral mensen die vaak overgeven, boulimiapatiënten en mensen die bepaalde soorten chemotherapie ondergaan, kunnen last krijgen van aangetaste tanden.

Als deze mensen ook nog hard poetsen, tandenknarsen of vaak met hun tong langs hun gebit wrijven, kan het gebit binnen enkele jaren ernstig versleten raken. Een studie met proefpersonen bevestigde laboratoriumonderzoek dat fluoridelak uitwees als het meest probate middel tegen tanderosie. Vrijwilligers kregen drie weken lang een plaatje met stukjes glazuur in hun mond.

De lak is niet in de winkel te koop, maar kan door de tandarts gebruikt worden. De fluoridelak die nu op de markt is, is geschikt om gaatjes te voorkomen, maar is nog te slecht bestand tegen slijtage door tandenpoetsen om afdoende bescherming te kunnen bieden tegen tanderosie. Ana Maria Ramires Dos Santos Vieira Carvalho promoveert 22 mei op haar onderzoek aan de Rijksuniversiteit Groningen.

1. 3/5,
      Dat van die lak wist ik nog niet, bedankt ! Equality
      May 12, 2006
  15. Equality

Equality

Reputation Points:
    182
    39 y/o
  16. mrPartypictures

mrPartypictures Gold Member

Reputation Points:
    87
    from The Netherlands
    @ Equality: bedankt voor die mooie link over fluor!!

Dat teveel fluor schakelijk is als je het via voedsel en water binnen krijgt word daar ook inderdaad bevestigd, en vandaar dat de fluoridelak ook niet in de winkel is te krijgen is en alleen door tandartsen gebruikt word.

Het voordeel van die lak is dat er een harde laag op de tand word gevormd en die beschermt het tegen verdere slijtage, en zo krijg je toch geen fluoride binnen.

Dat yoghurt de beste manier is om een gezonde mond/keelholte te houden is voor mij weer iets nieuws. Als je echter al versleten tanden hebt is het al te laat om aan de yoghurt te gaan en is die lak waarschijnlijk toch het laatste redmiddel voordat een kunstgebit de volgende stap zal zijn...

17. liquider

liquider Newbie

Reputation Points:
    33
    33 y/o
    kan mss raar klinke maar hier in antwerpe in het addic (afkickcentrum)

effe binne gaan en ze vergoede alle tandartskosten...

mss is da in andere afkickcentrums ook, voor in de 1000 euro's wil ik ok wel gewoon een weekje binnen gaan ze

18. liquider

liquider Newbie

Reputation Points:
    33
    33 y/o
    ik persoonlijk heb nooit last gehad van slechte tanden

1. 2/5,
      doe aub iets aan je spelling en geef alleen nuttige informatieve posts, Geen: vind ik ook. of: heb ik nog nooit last van gehad AUB
      Jul 11, 2006
  19. =Mobius=

=Mobius= Newbie

Reputation Points:
    59
    =speed & verzorgde tanden is een contradictio in terminis=

De belangrijkste oorzaak had dacht ik te maken met je tekort aan speeksel.

:eek:fftopic:

Enne Body Modification is gewoen bangelek as de noa Antwoarpe got, veural in de rosse cartier :crazy:crazy strandseksuelen à volonté

20. Meneer_Cactus

Meneer_Cactus Newbie

Reputation Points:
    19
    35 y/o
    I am heeft al ruim een jaar geen speed meer gebruikt, daarvoor gebruikte hij 2 jaar lang bijna elk weekend en het laatste half jaar ook vaak door de week.:snort:
    Op een gegeven moment kreeg SWIM heel erg veel last van pijn in zijn bek.
    Dus ging hij naar de tandarts en bleek dat hij 7 gaten in zijn tanden en kiezen had en een afgestorven wortel (van een afgebroken kies door gebruik).
    Dus heeft de tandarts bij hem 7 gaten moeten vullen en een wortelkanaalbehandeling verdeeld over drie afspraken :eek: .
    SWIM kreeg een tandarts rekening van 850 euro :mad: en was er niet voor verzekerd :eek: .
    Op een gegeven moment kon SWIM door omstandigheden nog maar moeilijk aan speed komen, hij was toen vaak wel erg teleurgesteld als het spul in het weekend niet voorhande was.
    SWIM heeft toen maar besloten er mee te stoppen voordat het een echt ernstige verslaving werd.
    Na een paar moeilijke eerste weken (vooral weekenden) ging dit gelukkig nog vrij makkelijk en hij herstelde snel.