Van zaad naar opium.

Discussion in 'Opiaten' started by Amphetamientjes, May 5, 2006.

1. Amphetamientjes

Amphetamientjes Titanium Member

Reputation Points:
    218
    Omdat ik zelf wel heel benieuwd ben naar die drugs die eeuwen geleden al een zeer grote invloed op bepaalde bevolkingen had open ik er een niewe thread over. Het is de bedoeling om hier meer duidelijkheid te scheppen over het groeiproces van de plant en over het uiteindelijke oh zo machische opium.

Een volkomen onbekend persoon heeft op een plek rond half april een heel zakje papaver somniferum gezaaid. Het is heel moeilijk te zien omdat er allemaal gras omheen groeid maar er zijn wat "pennen" te zien. Puntige stengels die duidelijk af wijken van het gras wat er omheen staat. Omdat het op dit moment niet zeker is of dit ook echt de papaverplant is heeft Swim besloten een nieuw zakje te kopen en thuis wat zaadjes op te laten komen zodat hij het kan vergelijken.

gewoon een leeg eierdoosje vullen met potgrond:

dat deze zaadjes verspreiden over de grond:

Het melksap uit de plant is giftig, jaja volgens mij zijn dit de goede zaadjes :D

de zaadjes zijn piepklijn wat het heel moeilijk maakt om ze mooi over de aarde te versprijden:

over de zaadjes een laagje aarde en dan goed bevochtigen met water:

Zo nu is het afwachten, zodra er iets te zien is horen jullie meer.

Groetjes Amph.

1. 3/5,
      Leuke thread & post. Vind het mooi dat er vanaf het begin van het groeiproces al foto's bij zijn geplaatst om alles extra toe te lichten
      May 5, 2006
  2. Ruud

Ruud Gold Member

Reputation Points:
    400
    35 y/o from The Netherlands
    Swim heeft ook zijn somniferums gezaaid en heeft dit afgelopen week gedaan(hopelijk niet te laat) jammergenoeg niet bij z'n huis omdat hij hier de ruimte niet voor heeft. Vorig jaar heeft swim dit ook al gedaan in een speciekuip maar omdat daar maar plaats genoeg is voor 3 a 4 planten is de opbrengst niet zo groot maar hij hoopt dit jaar een hogere opbrengst te behalen.

Foto's heeft swim niet maar dit gaat hij doen zodra de plantjes zichtbaar worden en ik hou jullie op de hoogte van swim's activiteiten hierover.

@Amph:

Offtopic.
    Die vop(volkomen onbekende persoon) heeft wel een goede smaak wat betreft z'n bier. Amstel als ik me niet vergis:)

3. Equality

Equality

Reputation Points:
    182
    39 y/o
    Hey leuk SWIM heeft ook de voor en achteruin volgegooid met zaden en er zijn al veel mini plantjes onstaan :D

4. Ruud

Ruud Gold Member

Reputation Points:
    400
    Swie moet wel ff in de gaten houden dat ze niet te dicht bij elkaar staan omdat dat de groei belemmerd, een afstand van ca. 15 cm is wenselijk.

5. Equality

Equality

Reputation Points:
    182
    39 y/o
    Hmmz ja maarja het zijn wel 1000mini plantjes nu zegt SWIM, misschien dat als de plantjes wat groter zijn er een stel moeten wijken.

6. Amphetamientjes

Reputation Points:
    218
    Heej ja leuk, nog meer met een soortgelijk experiment.
    Die afstand onderling is erg moeilijk om voor elkaar te krijgen aangezien de zaadjes zo piepklijn zijn dat je al heel snel meerdere op 1 plek gooit.

Hopelijk is het op de manier zoals ik laat zien mogelijk klijne jonge plantjes in potten te doenm, zodat je toch nog die onderlinge afstand creƫerd.

We zien wel, groeten Amph.

7. Amphetamientjes

Reputation Points:
    218
    Het lijkt erop dat het met de brandende zon van afgelopen week onmogelijk is om buiten zaad op te kweken. Elke dag was de aarde uitgedroogt en iedere avond heeft Swim de aarde weer bevochtigd.
    Maar zodra er iets boven de grond kwam is het meteen verbrand, hoe zou dit dan in Afghanistan gaan?

Annyway, Swim heeft het vanaf donderdag maar eens in de vensterbank geprobeerd en meteen de volgende dag waren er al hele klijne groene sprietjes te zien. Ik zal kijken of ik er een foto van kan posten.

Het is de bedoeling om deze sprietjes wat sterker te laten worden en dan als ze wat groter zijn alsnog naar buiten verplaatsen. Jammer van afgelopen week, was echt perfect weer geweest voor de plantjes maarja nu is het maar hopen dat het nog niet te laat is.

Volgens de verpakking mag het tot half juni gezaaid worden, moet goed komen dus :)

8. Amphetamientjes

Reputation Points:
    218
    zo zien ze er uit als ze net zijn opgekomen:

1. 4/5,
      goede foto
      Jun 12, 2006
    2. 4/5,
      Goede aanvulling op je openingspost!
      Jun 10, 2006
  9. legalize!

legalize! Titanium Member

Reputation Points:
    99
    from The Netherlands
    Bij mij komen ze nu ook tevoorschijn :)

10. Ruud

Ruud Gold Member

Reputation Points:
    400
    Bij swim komen ze nog steeds niet boven en dat terwijl swim zijn zaad nogwel bij een bekende smartshop weg heeft. Ook had swim nog zaadjes over van vorig jaar en die zijn ook (nog)niet boven gekomen. Het begint swim een beetje te frustreren.

11. Amphetamientjes

Reputation Points:
    218
    Hmm das vreemd Ruud, hoe staan ze? Binnen op de vensterbank lijkt het beste te gaan, ook niet te diep in de aarde. Gewoon op de aarde strooien en daaroverheen een heel dun laagje is genoeg. De zaadjes hoeven echt niet een centimeter onder de grond, een paar mm is al genoeg.

1. 4/5,
      zeer intressant topic
      Jun 7, 2006
  12. Ruud

Ruud Gold Member

Reputation Points:
    400
    Swim heeft het ook precies gedaan zoals jij zegt. Ook een klein laagje zand erover, ook heeft swim een paar zaadjes zo uitgestrooid zonder er aarde er bovenop te gooien maar die komen ook niet boven. Ik denk dat swim zijn plantjes gedoemd zijn te mislukken.

13. morris

morris Newbie

Reputation Points:
    10
    moet je echd de soort somniferum hebben want ik woon in belgie en ik weet niet waar ik die bepaalde soort moet vinden!??

1. 4/5,
      zeer goede vraag
      Jun 10, 2006
  14. legalize!

Reputation Points:
    99
    from The Netherlands
    Je kan somniferum in verschillende tuincentra vinden. Je hebt ze in verschillende soorten en maten.
    Ik zou voor giants gaan vanwege de grote zaadbol.

Succes!

15. legalize!

Reputation Points:
    99
    from The Netherlands
    Ja man, mijne zijn ook mislukt.. :( ..maarja volgend jaar beter!

16. Amphetamientjes

Reputation Points:
    218
    weken lang alleen maar regen
    5 dagen zon brandende hitte

3 bakken vol met (bijna) dooie plantjes :(
    Ben bang dat het gebeurd is met ze....
    Als ik mijn camara weer gevonden heb maak ik wel een pickie...

Balen man.

17. Ruud

Ruud Gold Member

Reputation Points:
    400
    En toch vraagt swim zich af hoe ze dit in Afghanistan doen.. Constant bevloeien met water misschien? Terwijl ze daar toch een schaarste hebben aan water lijkt me.

18. Smeerpijp

Smeerpijp Titanium Member

Reputation Points:
    34
    from The Netherlands
    Een laagje potgrond in een bakje doen,
    Deze een beetje aandrukken en bevochtigen,
    Zaadjes erop strooien,
    Losse potgrond eroverheen grote brokken klein maken,
    Voorzichtig aandrukken,
    Bovochtigen met bijvoorbeel plantenspuit,

Nu Truuk met vershoudfolie:

Span een of meerdere lagen vershoudfolie om het bakje heen en trek er een elastiek over zodat de randen goed sluiten.
    Op een warme plek in de zon zetten zodat er condens in het bakje ontstaat.
    Nu wachten tot er groei te zien is wanneer het zaad ontspruit af en toe een paar gaatjes in de vershoudfolie prikken zodat de atmosfeer in het bakje en buiten het bakje geleidelijk identiek worden.

Daarna planten in de volle grond en nadat de zon weg is water geven. Nooit water geven in de volle zon aangezien de planten dan verbranden.

1. 4/5,
      dat zijn goede kweek tips.!.
      Jun 14, 2006
  19. Equality

Equality

Reputation Points:
    182
    39 y/o
    Oke jammer dat het bij jullie mislukt maar SWIM heeft de hele tuin propvol staan met alweer wat grotere planten, sommigen hebben zelfs al knoppen.

SWIM heeft de Persian en Danish soorten.

1. 4/5,
      er nog wel ff wat foto's van plaatsen hoor.!.
      Jun 14, 2006
  20. mrPartypictures

mrPartypictures Gold Member

Reputation Points:
    87
    from The Netherlands
    @ Smeerpijp: dat zijn goede kweek tips.!. swim zal het volgend jaar waarschijnlijk nou ook een keer gaan proberen :)

@ Equality: er zullen nu wel een paar jaloers op je zijn hoor ;) , er nog wel ff wat foto's van plaatsen hoor.!.