Verbod Research chemicals en salvia divinorum in België

Discussion in 'Nieuws over drugs' started by FrankenChrist, May 27, 2005.

1. FrankenChrist

FrankenChrist Iridium Member

Reputation Points:
    567
    from belgium
    Ik ga zelf niet alle details opsommen, daar heb ik nu de tijd niet voor. Ik geef hier enkele links naar wetteksten over geneesmiddelen, drugs e.d. Dan kan je bvb. zien of een bepaalde Research Chemical (research chemical) illegaal is of niet.

Link 1: o.a. over de laatste toevoegingen TFMPP, BZP, bufotenine, 2-CI, 2-CT2-, 2-CT-7, TMA-2, salvinorine-A.

Link 2: Welke straffen staan je te wachten in het geval dat... ?

Link 3: Lijst met alle illegale RC's. Heb ik zelfs DMT en peyotl zien in staan denk ik.

Let wel: Deze teksten zijn vooral bedoeld voor ambtenaren, de rechtelijke macht, apothekers, ...

Ik ben geen advocaat, dus vraag me niet of dit nu ministeriële besluiten, omzendbrieven of wat dan ook zijn en wat dat dan betekent.
    Ik wil gewoon aantonen dat de wetgevende macht van dit land ook al gehoord heeft van deze chemicaliën en dat je dus niet zomaar mag aannemen dat het legaal is omdat je d'r zelf nog nauwelijks van gehoord hebt.
    Misschien zijn deze wetten voor sommige van deze middelen nog niet toegepast(m.a.w. nog niemand betrapt), maar wil je echt de primeur zijn? [​IMG]

De meeste links zijn naar pdf-documenten.

1. 3/5,
      Very useful.
      May 28, 2006
  2. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,178
    117 y/o from The Netherlands
    Heel erg bedankt voor deze info. Zou het woord salvorine-A een spelfout zijn? Ze kunnen moeilijk claimen dat Salvinorum A illegaal is als de stof niet in de wet voorkomt.

Dit document gaat over het Early Warning system van de EU. Het waarschuwd de EU over nieuwe synthetische drugs. De Belgische afdeling houd zich ook bezig met niet synthetische drugs.

http://www.iph.fgov.be/epidemio/epien/birn/EWS03.pdfEdited by: Alfa

3. P4nic