Wat te doen bij een bad trip of overdoses?

Discussion in 'Paddo's' started by drugskikkertje, May 1, 2007.

1. drugskikkertje

drugskikkertje Newbie

Reputation Points:
    0
    Ik wil graag een keer paddo`s proberen. Mijn vriendin vind dat prima maar zij is bang dat er iets mis gaat. Die angst vind ik niet geheel onterecht.:cool:
    Wat kan er mis gaan in een trip en hoe dient er gehandeld te worden?
    Verder behandel ik paddo`s net als xtc, liever te weinig dan te veel.(<

2. Psych0naut

Psych0naut Platinum Member

Reputation Points:
    2,229
    from The Netherlands
    Een bad trip kan een gevoel van neerslachtigheid en depressie veroorzaken, je voelt je kut en zit alleen maar te denken aan iets naars.
    Meestal is een bad trip niet echt erg, en door de hulp van iemand anders kan iemand meestal wel uit een bad trip gehaald worden.
    Vaak wordt een bad trip veroorzaakt door een nare gebeurtenis, of door iets onderliggends(daarom alleen trip als je stabiel op dat moment bent)
    Als er laatst een familielid of iets dergelijks is overleden en je gaat er aan denken tijdens je trip kan het een nare trip worden, dat je voortdurend alleen maar daar aan zit te denken, paddo's versterken je emoties, zowel positieve als nare.
    Set en setting is erg belangrijk bij paddo's en andere tripmiddelen, de locatie waar men gaat trippen moet bekend zijn en je moet je er op je gemakt voelen, ook is het erg belangrijk dat je met mensen bent die je vertrouwt en waar je je bij op je gemakt voelt.
    Als je je aan bovenstaande richtlijn houdt kan er in de praktijk weinig fout gaan, en als het fout gaat kunnen je mede trippers je helpen.
    Hier is een uitgebreide FAQ voor bad trips, het is overigens wel in het Engels.

3. chAos

chAos Silver Member

Reputation Points:
    205
    33 y/o from belgium
    Lees veel over de effecten van paddo's, hoe meer kennis je erover hebt hoe minder de kans dat je in een bad trip terecht komt (toch volgens vele trippers).

Je moet geen schrik hebben om een overdosis te nemen (technisch gezien dan :)) je maag kan het echt niet aan om genoeg paddo's binnen te nemen om het gevaarlijk te maken. Ik raad je aan om de eerste keer een half bakje 'mexicaanse' paddestoelen te gebruiken.

Voor de rest:
    Zorg dat er een ervaren tripper bij is (als tripsitter, de eerste keer is dat echt wel vrij belangrijk imo).

Als je begint te panikeren kan verandreing van omgeving/licht/muziek/mensen al dikwijls veel veranderen.

Probeer eraan te denken dat de effecten overgaan en paddo's niet gevaarlijk zijn als je zou beginnen panikeren :).

Have Fun ! :)

4. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,178
    117 y/o from The Netherlands
    Ook helpt het gerust stellen van de trippende persoon al heel veel. Het is vaak ook goed om de verzekering te krijgen dat de trip over een paar uurtjes al weer over is en vaak is een trip net zo gemakkelijk te veranderen zoals je de sfeer veranderd.

5. catch_a_fire

catch_a_fire Newbie

Reputation Points:
    15
    from The Netherlands
    Belangrijke punten zijn:
    - je moet onder vrienden zijn
    - zorg dat je ergens bent waar weinig tot geen mensen zijn, drukte is wel het laatste waar je zin in hebt
    - bij de eerste keer is het handig om iemand erbij te hebben die ervaring heeft
    - als je ze net hebt ingenomen niet na 10 minuten paniekerig worden waarom het niet werkt, het kan soms 3 kwartier duren dus gewoon rustig afwachten
    - als je eenmaal aan het trippen bent denk dan bij alles gewoon: het komt door de paddo's. Dus niet denken dat het fout gaat ofzo, het komt allemaal door de paddestoelen en het is over een paar uur over.

Dat was het zo'n beetje. Veel plezier alvast :)

6. big-lester

big-lester Gold Member

Reputation Points:
    274
    from The Netherlands
    Nog iets, je vrienden zijn echt heel belangrijk, Je moet met iemand trippen waarvan je echt weet dat je alles in zijn bijzijn kan doen. Ik wil altijd het liefst een beetje relaxede mensen om me heen, wat ik vaak heb op een bad trip is dat ik heeeeel erg gevoelig ben voor alles, geluid, licht, gevoel en vooral invloeden van buitenaf. Als je bevoorbeeld toegeeft dat je je kut voelt is het het onplezierig als je met iemand bent die reageerd zoals;'WAT! dat is kut man, shit wat moeten we eraan doen, oja ik weet het al! vitamineC! heb je vitmanine C!! Waar ligt het dan!'
    Ik vind het zelf echt het aller irrtantst als mensen mij ingewikkelde vragen gaan stellen als je je kut voelt zoals hoe voel je je?. Wat ik wil is gewoon bezig gehouden worden, het beste is om iets te vertellen. Alleen is het altijd lastig om iets uit te leggen wat een zwaar trippend mens begrijpt. Maar het beste is om zo vriendelijk mogelijk, ontspanne mogelijk en begrijpend mogelijk te zijn. Ga je niet druk maken als iemand bad gaat want dat maakt het echt erger. FF een rondje lopen buiten helpt bij mij ook heel goed maarrr, er zijn ook mensen die juist veel harder trippen als ze buiten komen, bij mij word alles juist rustiger. Maar persoonlijk geloof ik niet zo in die bad trip. Ik denk dat dat gewoon onze hersens ingestampt is. Want als je bijna elke beginner checkt is ie bang voor bad trips terwijl als iemand voor het eerst gaat zuipen is ie niet bang voor een 'bad trip' terwijl je met alcohol vrij snel je heel erg kut kan voelen. Persoonlijk heb ik me erger gevoeld op alcohol dan op shrooms maar ik ben dan ook geen expert met eigen bad trips. Een vriend van mij kreeg ze heel veel, iets zat in hem ofzo, en daar heb ik wel wat van geleerd. Heb zelf maar 2 keer kut gevoeld op shrooms en dat is meer dan een jaar geleden.
    Shrooms zijn echt je vrienden als je ze goed en verstandig gebruikt. Ze hebben mij op punten gebracht waar zelf 4.5 E pill me niet kan brengen en dat was geen 12gram cubensis, gewoon een halfe portie cubensis. De middelhoge dossiringen hebben het beste effect. Probeer zo nuchter mogelijk over alles te denken tijdens de shrooms. Zolang iets je niet pijn doet is het ook niet gevaarlijk en hoef je je er geen zorgen om te maken. Dat denk ik meestal. Ook bij momenten dat je niks begrijpt, die wel gewoon kunnen voorkomen, is het verstandig om niet te gaan stressen, gewoon lekker met jezelf bezig zijn en wat er allemaal gebeurt boeit niet zoveel.
    Maak je niet zo druk om bad trips, dat is juist hetgene waar je de minste aandacht aan moet schenken. Je moet alle aandacht schenken aan het voorbereiden van een ubertrip. Gewoon veel voorbereiden, plek regelen, shrooms regelen, mensen regelen, smoke regelen, muziek regelen, spacende voorwerpen zoals koleidoscopen en blacklights regelen en je ook mentaal voorbereiden. Als je het voorzichtig en verantwoord gebruikt kan er in princiepe niet veel mis gaan. Er kan sowiezo niet veel mis gaan.
    Concentreer je gewoon niet al te veel op die 'bad trips' en concentreer je meer op een geestveruimende levenservaring.

veel plezier