Wiet psychose

Discussion in 'Wiet & Hash' started by Weub, Feb 10, 2007.

1. Weub

Weub Newbie

Reputation Points:
    0
    Hallo,

Ik heb 2 jaar elke dag wiet gerookt.
    Op het laatste als ik nog eens wiet rookte kwam ik in een (wat het leek) kortdurende psychose terecht. (Zo lang als de wiet werkzaam was).

Ook laatst nog een geprobeerd maar weer die psychose... (was al anderhalf jaar gestopt ofzo).

Als het gebeurd lijkt de ruimte waarin ik zit steeds andere kleuren aan te nemen en het beeld zich zeg maar te verversen om de minuut. (heel moeilijk uit te leggen).

Als ik niet rook heb ik verder nergens last van maar ben wel gestopt om die reden moet er niet aan denken om in een echte psychose te belanden.

Mensen met een idee hierover, of soortgelijke ervaring?

2. Psych0naut

Psych0naut Platinum Member

Reputation Points:
    2,229
    from The Netherlands
    SWIM heeft precies hetzelfde. Hij blowde 3 jaar geleden een jaar lang iedere dag, 5 blows 's avonds. Hij is daarna erg geminderd maar blowde nog steeds af en toe. Een half jaar geleden is hij er helemaal mee gestopt voor een paar maanden, en heeft daarna weer af en toe geblowd. Als hij dan blowde werd hij zelfs van een paar trekjes als psychotisch. Hij zag dat iedereen hem aan zat te kijken, en als hij door een straat fietste zag hij iedereen omkijken en hem nakijken. Toch was hij zo stom om nog wel eens te blowen, en iedere keer werden de psychose verschijnselen erger, het was ook duidelijk aan hem te zien, hij zag er echt als een lijk uit. Hij begon ook vaak stemmetjes te horen, schaduwen te zien "leven", en hij dacht dat er mensen achter hem aan zaten. In dezelfde periode deed hij ook wel eens psychedelische drugs als paddo's, LSD, 2C-E enz. maar daarbij had hij geen enkel last van psychotische symptomen. Hij probeert nu voor zover het lukt met blowen te stoppen, maar af en toe is zijn wil nog te zwak en geeft hij er toch aan toe, waarna weer de typische symptomen naar boven komen.

3. Weub

Weub Newbie

Reputation Points:
    0
    Hmm, interessant om te lezen.

Door deze verschijnselen blowt SWIM helemaal niet meer, heeft hij geen plezier meer van.

Daarom is hij nu ook huiverig voor lsd en dergelijk..

4. Psych0naut

Psych0naut Platinum Member

Reputation Points:
    2,229
    from The Netherlands
    SWIM snapt dat You er huiverig voor is, en hij kan beter geen risico's nemen, maar SWIM heeft ook absoluut geen last van psychotische gedachten als hij psychedelische drugs neemt, niks van de nare dingen waar hij last van heeft als hij blowt. Vaak blowt hij ook als hij 2C-E doet, halverwege de piek om het gevoel te versterken en dan heeft hij ook geen enkel last van psychotishe verschijnselen, blowen werkt dan alleen positief, het versterkt de 2C-E dan op een fantastische manier.

5. bobbyducttape

bobbyducttape Silver Member

Reputation Points:
    8
    swim heeft 4 jaar lang, elke dag, de hele dag sticks gerookt. op een gegeven moment begon hij de ervaring een stuk minder prettig te vinden. hij ging eerst dingen allemaal uitermate negatief inzien, maar na niet al te lang werd hij bang voor vrijwel alles. I had een psychische afhankelijkheid, dus bleef tegen beter weten in doorstomen, tot het punt dat de stoppen doorsloegen. I was een angstpsychose rijker. hij keek uit het raam, zag een vliegtuig en werd bang, was bang voor bepaalde hoeken van zijn vriendins kamer, en bovenal bang voor robbie williams (lang verhaal). daarnaast had swim ook stemmen in z'n hoofd. niet stemmen zoals je hoort zoals je muziek of een conversatie hoort, maar meer onvrijwillige gedachtes. dan nam hij 's ochtends zijn pillen en 'hoorde' hij in een plat amsterdams accent "jawel, hij neemt ze alletwee tegelijk". aanvankelijk kreeg hij haldol voorgeschreven, maar werd hiervan extreem depressief, een zombie, nog psychotischer (en las achteraf dat dat ook het geval is bij een zeker deel van de patiënten die haldol voorgeschreven krijgen bij een psychose), verloor zijn eetlust en was flink onrustig. I am ook depressief geweest en toen was het "laat mij maar lekker in m'n bed liggen, valt de wereld mij niet lastig, val ik de wereld niet lastig" wat de klok sloeg. dit keer was er een onbeschrijvelijke onrust; swim moest in de auto rijden, lopen of fietsen om nèt op de veilige helft van het grensgebied te blijven dat zinnigheid van krankzinnigheid scheidt. nu is swim zo'n drie kwartalen al gezond, dankzij zyprexa. maar hij is actief op muziekgebied, en zyprexa heeft de creativiteit volledig de kop ingedrukt. nu heeft swim het geluk dat er twee non-psychotische, althans sterk verminderd psychotisch, wietjes zijn pad hebben gekruisd (amnesia haze en nyc diesel) en kan hij weer teksten schrijven als hij die rookt. maar zonder gaat het echt niet. I am wel al aan het afbouwen van zyprexa. ok. mahalo.

6. dutch-marshal

dutch-marshal Palladium Member

Reputation Points:
    497
    30 y/o from afghanistan
    swim merk zelf ook dat ik nu naar 1 jaar flink blowen!
    dus iedere dag sieoso 2x blow... en in het weekend een zak van 25 euro..

ik word paranoide...een soort van mensenvrees maar dan anders...kan het niet goed uitleggen..
    heb last van depressies..en noem ma op...
    iemand tips hiervooor?

7. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,178
    117 y/o from The Netherlands
    De beste tip die ik kan geven is stoppen met sterke wiet roken. En indien dat niet helpt, helemaal stoppen met blowen. I had hetzelfde, maar heeft na een tijd niet meer blowen, weer optimaal genot van een jointje. Maar nog wel met mate. SWIM rookt nu een paar keer per maand.

8. lestar

lestar Newbie

Reputation Points:
    0
    from belgium
    Hallo allemaal,

Ik was dit aan het lezen, en herkende een aantal punten.

Ik heb een tijd lang geblowd, sterke wiet en ook welleens hasj, totdat ik voor de 3e keer een badd trip kreeg en besloot dat ik het niet meer waard vond om door te gaan. Alleen die derde keer bad gaan was verschrikkelijk, ik had al redelijk wat alcohol op en nam toen één trekje, al bijna meteen wist ik dat het niet goed ging en ik kreeg een hele warm gloed ofzo door mn hele lichaam.. Sinds dien ben ik gestopt. Alleen nu als ik bij vrienden ben die nog wel blowen krijg ik weer die hele warme gloed door mn lichaam, en ben ik meteen heel bang dat ik weer bad ga, en ben dan enorm angstig, en moet ik daar ook zo snel mogelijk weg..

IK wil weten of dit symptonen zijn van een psychose want ik wil het namelijk liever niet aan mn ouders vragen..

Ook wil ik weten omdat ik vandaag bij mensen stond die sigaretten aan het roken waren (ik heb 3 jaar vast gerookt). En toen kreeg ik weer die warme gloed en dat angsige gevoel in mn buik.. ik ben toen geleik weggelopen.. ik wil eigenlijk zometeen een sigaret gaan roken om te kijken of ik bad ga? want dat ik tog niet mogelijk? ik ben alleen zo angstig geworden.. word er helemaal para van..

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen

9. Omarr

Omarr Newbie

Reputation Points:
    0
    from The Netherlands
    Hallo,

Ik ben 6 dagen geleden in een acute psychose geslipt.
    Ik rookte 4.5 gram per dag, 60-70 joints per week.
    Ik heb nooit iets van een psychose gemerkt, maar na het roken van een miezerig jointje (vergeleken bij wat ik rookte) ben ik bijna out gegaan. en sindsdien ben ik niet helemaal bij bewustzijn.

ten eerste op wiet kan je niet bad gaan, het namelijk geen trip het is namelijk een zeer lichte tijdelijke verandering van de gedachtegang. je kan er wel angstig op reageren. de lichaams eigen stoffen die je produceert tijdens angst onderandere adrenaline kunnen je wel een bad tripperig gevoel geven.

Na het lezen van jouw verhaal kan ik de conclusie trekken dat jij NIET een psychosen hebt. je bent alleen zeer intolerant (zwak) voor THC (de werzamestof in cannabisproducten).
    Ik heb wel een psychosen en loop sinds 6 dagen bij een psychiatrische crisis dienst.

Mijn symptomen van de psychose zijn :
    1) Geen grip hebben op je gedachtes
    2) Niet weten wat je doet, pas vlak nadat je wat heb gedaan/gezegt weet je pas wat je heb gezegt.
    3) verzwakt gevoel voor tijd
    4) om de minuut mentaal wegzakken en tog spraakzaam zijn,
    5) ineens (om de minuut) beseffen dat je in het hier en nu leeft en beseffen dat je zeer afhannkelijk bent van het onderbewustzijn.
    6) hallicunaties- objecten golven, nemen toe en af in groote, en versmelten. geluiden produceren een echo of vervormingen
    7) verzwakte coordinatie- als ik me hoofd opzij beweeg lijkt het alsof de kamer meedraait.
    8) verwarring - moeilijkheden bij het doen van 2 of meer handelingen tegelijk.
    9) ongelovelijke drang tot spreken, geen einde aan een gesprek kunne maken (om mentaal wakker te blijven , dat is een natuurlijke reactie.
    10) slaapproblemen, overdag moe zijn en savonds springlevend.
    11) angst en paranoia, ineens een ruimte of gebouw uitlopen door paniek, zweten en met verwijde ogen voor je uit staren
    12) verschrikt reageren, als iemand ineens voor je staat kan je reageren als een kind die net betrapt is op iets fouts.
    13) het niet gelijk lopen van denken en uitvoeren, in mijn geval doe ik eerst en denk ik pas daarna.
    14) ernstige stemmings wisselingen - het ene moment houden van het leven en het andere moment fantaseren over een pijnloze zelfdoding, in mijn geval een kogel door mijn schedel raggen.
    15) het gevoel van flauwvallen om de 5 tot 15 minuten

Geloof mij jij hebt geen psychosen ,, ik zeg dit met zekerheid omdat ik al eens eerder dacht dat ik een psychosen had , maar dat was dus totaal niet het geval een psychosen is veel heftiger dan je je heb voorgesteld.
    Als je een psychosen heb vraag je het jezelf niet af ,, je weet het direct !

Tip ; als je 6 of meer van mijn syptomen herkend in jou leefstijl, tip dan je ouders, dit is belangrijkj e wilt niet wegzakken in een hel terwijl niemand het weet. er moet iemand zijn die weet dat je de draad (bijna) kwijt bent.

Dit was Omar die door het roken van gem 33 gram wiet per week zijn hele gedachtegang heeft verstoord en inziet dat het faking zonde is omdat ik ooit een onschuldig spelend gelukkig kindje was.

Ik (Omar) denk dat jij een zeer lichte verstoring heb in de werking van je hersen die niet langer dan 5 dagen tot 3 weken duurt,.

PS : HOOP DAT JE HIER WAT AAN HEBT WANT EEN PSYCHOSE IS FUCKED UP SHIT DUUD. hou je sterk en geloof erin dat je geen psychosen heb (dat heb je ook niet) op die manier bevorder je het zelfherstellend vermogen van de hersenen

Omarr added 6 Minutes and 11 Seconds later...

PS : Ik van het bericht hierboven heb de gebruik dinds 6 dagen de medicatie : Haldol, akineton en oxazepam

Omarr added 5 Minutes and 30 Seconds later...

Tip 1 : Zet een doel van 4 weken niet blowen, als je daarna toch de drang heb, rook dan een klein jointje en dan zal je zien dat het toch echt van wiet komt

Tip 2 : probeer er niet aan te denken, en geloof in je eigen gezondheid en besturings vermogen. als je niets te doen heb ga dan NIET denken : hoe zit het eigelijk met me mentale gesteld heid ? want die gedachte veziekt het genezings process, HET IS NET ALS EEN VLEESWOND, ALS JE IEDERE KEER AAN HET KORSTJE GAAT PULKE OM TE KIJKEN HOE HET ERMEE GAAT DAN GENEEST HET NIET.

ex-herbalist.

WIET IS NIET ONSCHULDIG : in de hippie tijd wel toen bevatte wiet gemiddeld 4% THC, tegenwoordingbevat wiet gemiddeld 17 % THC + de pesticiden en voeding van de plant voegen andere werkzame stoffen toe aan de al bestaande stof THC.

Last edited: Aug 24, 2010
  10. lestar

lestar Newbie

Reputation Points:
    0
    from belgium
    Hallo Omar,

Ik ben heel dankbaar voor je reactie, ik maakte me hier echt zorgen over, ik zal het even aankijken of het angstige gevoel weggaat, en echt proberen om tegen mijzelf te blijven zeggen dat het tussen mn oren zit. Ik wens je echt ontzettend veel sterkte met je psychosen het klinkt erg beangstigend. ik zal dit niet vergeten en wat je hebt gestuurd goed bewaren..

Ik wil je nogmaals heel erg bedanken voor je reactie en heel veel sterkte wensen

lestar added 22 Minutes and 9 Seconds later...

Hallo Omar

Ik wil je ontzettend bedanken voor je reactie, het klinkt misschien beetje zwak als ik zo hoor wat jij allemaal moet verduren nu, maar ik maakte me erg tog wel erge zorgen over. Ik zal dit bericht van je bewaren en het goed in mn hoofd opslaan.. Ik wil je heel veel sterkte wensen met waar je nu tegen vecht..

Last edited: Aug 24, 2010
  11. lestar

lestar Newbie

Reputation Points:
    0
    from belgium
    Hallo allemaal,

Ik heb een ong. 8 maanden voor het laatst geblowd, sterke wiet en ook welleens hasj, totdat ik voor de 3e keer een badd trip kreeg en besloot dat ik het niet meer waard vond om door te gaan. Alleen die derde keer bad gaan was verschrikkelijk, ik had al redelijk wat alcohol op en nam toen één trekje, al bijna meteen wist ik dat het niet goed ging en ik kreeg een hele warm gloed ofzo door mn hele lichaam.. Sinds dien ben ik gestopt. Alleen nu als ik bij vrienden ben die nog wel blowen krijg ik weer die hele warme gloed door mn lichaam, en ben ik meteen heel bang dat ik weer bad ga, en ben dan enorm angstig, en moet ik daar ook zo snel mogelijk weg.. Ik vraag mij nu dus af of je ook bad kan gaan als je alleen al in een kamer bent waar geblowd wordt. Zo niet waarom krijg ik dan dat angstige gevoel enzo? (als ik die angst voel opkomen ga ik ook gelijk weg, ik ben dan zo angstig dat ik gewoon echt weg moet. dus weet ook echt niet wat er gebeurt als ik wel gewoon blijf.)

IK wil weten of dit symptonen zijn van een psychose want ik wil het namelijk liever niet aan mn ouders vragen..

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen

12. FrankenChrist

FrankenChrist Iridium Member

Reputation Points:
    567
    from belgium
    Vraagje, Lestar. Voelt SWIM zich anders op zijn gemak bij die vrienden die roken?

13. lestar

lestar Newbie

Reputation Points:
    0
    from belgium
    Sorry ik weet niet wat je met ''SWIM'' bedoeld. Op het moment rook ik wel gewoon sigaretten. Maar als ik in een omgeving kom waar geblowd wordt, word ik heel angstig
    In ieder geval al bedankt voor een reactie

14. lestar

lestar Newbie

Reputation Points:
    0
    from belgium
    iemand??

lestar added 4 Minutes and 15 Seconds later...

Sorry ik weet niet wat je met ''SWIM'' bedoeld. Op het moment rook ik wel gewoon sigaretten. Maar als ik in een omgeving kom waar geblowd wordt, word ik heel angstig
    In ieder geval al bedankt voor een reactie

Read more: https://drugs-forum.com/forum/showthread.php?p=1045638#post1045638#ixzz1cUTPQ6hK

Last edited: Nov 1, 2011