XTC: Pre-/Postloading

Discussion in 'XTC' started by P4nic, Sep 2, 2004.

1. P4nic

P4nic Gold Member

Reputation Points:
    1
    Preloading: houdt in dat voor je aan de xtc gaat dat je je hersenen erop voorbereid en ze voldoende stoffen geeft (vooral zorgen dat er genoeg serontonine aanwezig is) dit kun je het best doen door vooraf veel vitamine c (5gr à 10gr mag wel, zoek in de kruidenierszaak achter 1000mg vitamine c tabletten) ook kun je er nog een paar multivitaminetabletten bijnemen. Hierdoor zal je XTC ervaring veel beter zijn doordat er veel serontonine aanwezig is en zal er ook minder schade aangebracht worden aan de hersenen.

Postloading: je hersenen terug van de nodig stoffen voorzien zodat je comedown niet zo erg is, dit kun je bereiken door bv: L-Tryptofaan of 5-HTP(wordt omgezet naar L-Tryptofaan in de hersenen)te kopen deze producten zijn te koop in de smartshop. 5-HTP is echter beter omdat L-Tryptofaan niet zo makkelijk in de hersenen geraakt (omwille van een of andere lichamelijk barriere die de hersenen beschermt van schadelijk stoffen, kom echter niet onmiddellijk op de naam)en 5-HTP wel.

Dit zijn enkele simpele voorbeelden van pre-/postloading je kunt het ook veel ingewikkelder doen maar daar weet ik niet het fijne van.

Ook weet ik nog dat het eten van bananen na een nacht op XTC ook een helende functie heeft in je hersenen.

2. hatiora

hatiora Newbie

Reputation Points:
    0
    Bananen bevatten vitamine B6 voor het korte termijngeheugen en vitamine B12 voor het lange termijngeheugen. Bovendien zijn bananen rijk aan magnesium die de opname van deze vitamine B verhoogt.

3. P4nic

P4nic Gold Member

Reputation Points:
    1
    Wil je overigens het klappertanden vermijden dan moet je een zeer hoge dosis magnesium slikken.

Idd Schizophrenic: voorts bevatten bananen ook L-tryptofaan, en het nut daarvan staat in mijn openingspost.

4. FrankenChrist

FrankenChrist Iridium Member

Reputation Points:
    567
    from belgium
    Ik heb het nog nergens zien staan als 5-htp. Is dit helemaal hetzelfde als L-tryptofaan?

Is L-tryptofaan wel te verkrijgen in België? In natuurvoedingswinkels, drogisterijen en apothekers in België hebben ze er nog nooit van gehoord.

Ik heb het wel al in smartshops in Sluis en Amsterdam gezien.

5. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,178
    117 y/o from The Netherlands
    Je kan het gewoon via webshops bestellen. 5-htp is sterker dan tryptofaan.

6. technochickie

technochickie Newbie

Reputation Points:
    0
    misschien een stomme vraag, maar ik slik dus dagelijks vitamine B6(pyridoxine) en vitamine B12(foliumzuur) omdat ik dit moet van de dokter omdat ik in het verleden trombose heb gehad(ik zie dit dus ook als tabletten niet als vitaminen supplementen). voorheen slikte ik deze tabletten nooit regelmatig, maar sinds een paar maanden neem ik ze trouw iedere dag in. nu ben ik al geruime tijd niet meer uit geweest en wil ik binnenkort weer eens de "bloemetjes buiten gaan zetten" en een x-je nemen. maar mijn vraag is, kan dat geen kwaad met mijn medicijnen? hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven. thnx!

greetz

7. indjuwandjuwa

indjuwandjuwa Newbie

Reputation Points:
    5
    l-tryptofaan (essentieel aminozuur)wordt omgezet in 5-hydroxytryptofaan (5-htp) dan in 5-hydroxytryptamide (5-ht= serotonine) of melatonine ( lichtstimmulans),... van melatonine gaat het nog verder over in .... ehhh ben het vergeten.

Bananen zijn overgins ook rijk aan kalium ( heel belangerijk voor de opname van stoffen in je cellen - nueronen(zijn zenuwcellen)) net zoals magnesium, natrium en cloor.

ik ben van mening dat preloading niet zo belangerijk is. gewoon goed gezond eten.Vlak na xtc gebruik is het wel belangerijk om je geleegde reserves bij te vullen.

Wat ik denkdat veel belangerijker is,...is ANTIoxidanten vooraf. Niet alleen vitamine c,... maar ook polyphenolen. (uit fruit / vruchten) Dit is belangerijk voor het beschermen van je nueronen die door MAO van de overvloedig vrijgemaakte serotonine en dopamine (voornamelijk) onstane vrije radicalen aangetast worden. Aangetaste of afgestorven nueronen herstellen zich helemaal niet of heelslecht.

Technochickie

b6 en b16 ... b6 is heel belangerijk voor synthese van amino zuren
    <H2 style="MARGIN-LEFT: 30px; MARGIN-RIGHT: 30px" align=justify>Vitamin B6 - pyridoxine - is required for</H2>
    Pyridoxine is required for the balancing of hormonal changes in women as well as assisting the immune system and the growth of new cells. It is also used in the processing and metabolism of proteins, fats and carbohydrates, while assisting with controlling your mood as well as your behavior. Pyridoxine might also be of benefit for children with learning difficulties, as well as assisting in the prevention of dandruff, eczema and psoriasis.
    It assists in the balancing of sodium and potassium as well promotes red blood cell production. It is further involved in the nucleic acids RNA as well as DNA. It is further linked to cancer immunity and fights the formation of the toxic chemical homocysteine, which is detrimental to the heart muscle.
    Women in particular may suffer from pre-menstrual fluid retention, severe period pains, emotional PMS symptoms, premenstrual acne and nausea in early pregnancy. Mood swings, depression as well as loss of sexual drive is sometimes noted when pyridoxine is in short supply and the person is on hormone replacement therapy or on birth control pills.
    -------------------------------
    B12 - even alleen het belangerijkste

B12 is also important in maintaining the nervous system. Nerves are surrounded by an insulating fatty sheath comprised of a complex protein called myelin. B12 plays a vital role in the metabolism of fatty acids essential for the maintainence of myelin. Prolonged B12 deficiency can lead to nerve degeneration and irreversible neurological damage.
    <O:p>---------------------</O:p>
    <O:p></O:p>
    <O:p>conclusie is ze zijn HEELokay zelfs goedbij 'E' gebruik zoals ik vermoede. gebruik niet meer dan 2 keer de DAH*zou ik zeggen tenzij je een topsporter bent.</O:p>
    <O:p></O:p>