xtc+ziektevancrohn

Discussion in 'XTC' started by kaaskop, Oct 19, 2004.

1. kaaskop

kaaskop Newbie

Reputation Points:
    0
    E jo 'n vriendin van mij het dus ziekte van crohn. Dat hebbe ze in t ziekehuis pas nog ontdekt en daar krijgt zenou medicijne voor. Ze heeft eerder wel s geknert en da ging altijd gewoon goed dus aan die ziekte zal t nie ligge. Vraag me alleen af of t wel same gaat met dr medicijne, weet iemand hier iets over??

2. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Daar weet ik niets van helaas.

Ik heb wel regelmatig m'n darmen van slag nadat ik die shit gebruikt heb, ik ken meer mensen die na xtc-gebruik (tijdelijk) darmproblemen krijgen. Het heeft dan denk toch wel invloed op je stoelgang. Weet niet of het verstandig is om dat samen te gebruiken. Zou je niet anoniem een apotheek kunnen bellen en dit vragen?

3. P4nic

P4nic Gold Member

Reputation Points:
    1
    Same shit for me [​IMG]
    Heb al coke,onrechtstreeks speed,weed,xtc,mdma-kristallen gebruikt en everything still fine....

Wel zou ik opletten met paddo's die zijn namelijk echt moeilijk verteerbaar en crohnpatienten hebben sowieso al problemen met dingen die moeilijk verteerbaar zijn.

4. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Ja ok, moeilijk verteerbaar, bedoel je dat je dan obstipatie kunt krijgen?

Veel mensen hebben na xtc gebruik last van darmkrampen, met gevolg dat er klein beetje slijmige (ja sorry, klinkt vies) ontlasting ontlasting uitkomt. Daar kun je behoorlijk misselijk van zijn en flink last van buikpijn krijgen. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is voor iemand met ziekte van crohn.

5. kaaskop

kaaskop Newbie

Reputation Points:
    0
    e jo bedankt hier heb ze denk ik wel wat aan en anders bel ik die apotheek of me huisarts nog wel ff.

6. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Als ik jou was zou ik gewoon anoniem een apotheek bellen, of eventueel de fabrikant van het medicijn. Gewoon vragen of het kwaad kan dat ze heel af en toe in het weekend eens 1 pilletje zou nemen. Zal vast meevallen.

Of vraag anders effe aan thadj (member van dit forum), hij studeert farmacie, misschien dat hij een antwoord op je vraag kan geven.

7. thadj

thadj Newbie

Reputation Points:
    51
    Over welke medicijnen hebben we het?
    Ik ga ervan uit dat je corticosteroiden bedoelt zoals
    Prednison.

Er is weinig bekent over dit soort dingen, aangezien niemand onderzoek doet om dit soort vragen te beantwoorden, het gaat immers om "hard-drugs" en wie ze gebruikt is zoiezo al ongezond bezig. (zeggen ze dan he ;))

Xtc zal vast zijn invloed hebben op het verloop van de ziekte en je put je lichaam natuurlijk uit, zodat het minder kracht over heeft voor de ziekte.

Het zou kunnen zijn dat xtc (MDMA) zorgt voor verlaagde prednisonspiegels in het bloed, zodat de werking vermindert. Dit zou kunnen aangezien efedrine dit effect heeft op prednison, en efedrine lijkt enigzins op MDMA.

Doe voorzichtig in ieder geval!

Groet

8. kaaskop

kaaskop Newbie

Reputation Points:
    0
    aight ik zal nog ff vrage welke medicijne da precies ware

9. kaaskop

kaaskop Newbie

Reputation Points:
    0
    e die medicijne heten pentasa