ZELF XTC KWEKEN IN JE GROENTENTUIN!?!

Discussion in 'XTC' started by xpr´k, Oct 5, 2005.

1. xpr´k

xpr´k Newbie

Reputation Points:
    42

http://home.versatel.nl/meegeren_genootschap/ecstasy/ecstasy .htm#afhurl

2. mopsie

mopsie Gold Member

Reputation Points:
    260
    from Brazil
    planten produceren ecstasy

Planten produceren Ecstasy

Het is bekend dat jongeren graag experimenteren met allerlei middeltjes die de geest verruimen en de gezelligheid bevorderen. De overheid is er vervolgens als de kippen bij om deze middelen te verbieden, maar veel geleerden vinden dat een volkomen verkeerde reactie. Het gevolg is n.l. dat er allerlei illegaal gefabriceerde middeltjes op de markt komen die door ondeskundige fabricage onbedoelde neveneffecten vertonen.[​IMG]
    Anderzijds zijn er wel natuurlijke middelen die dezelfde effecten teweegbrengen, maar die wil de jeugd weer niet omdat de werking niet heftig genoeg is.
    De bekende onderzoeker Dr. Juan Castaneda Ph.D (25) van de La Santa Dolores University te Mescalito, New Mexico denkt dat hij de oplossing voor dit probleem gevonden heeft. Het is bekend dat Indianen in het Amazonegebied behalve cocabladeren ook de zaden van een Hibiscus-achtige plant gebruiken voor godsdienstige rituelen met een feestelijk karakter. De werking is net als van coca opwekkend maar in tegenstelling tot het verdovende effect van coca veroorzaakt het langdurige gevoelens van opwinding en euforie. Alle pogingen deze plant buiten het Amazonegebied op te kweken zijn echter jammerlijk mislukt, en niemand heeft nog kunnen ontdekken waarom. Wel is het gelukt de chemische structuur van de werkzame stof te ontrafelen. Het blijkt 2,3,5-T te zijn, een stof die nauw verwant is aan de werkzame stof van de "love drug" XTC.
    Na ruim drie jaar experimenteren is Castaneda erin geslaagd het gen te isoleren dat codeert voor de aanmaak van 2,3,5-T en dit te incuberen in het DNA van de gewone tomatenplant. Met behulp van het bedrijf Genetic Pharminc is hij er uiteindelijk in geslaagd dit gen zodanig te manipuleren dat de tomaat een vaste hoeveelheid natuurlijke XTC bevat.
    Volgens Castaneda heeft dit veel voordelen. De XTC zit geconcentreerd in de zaadjes, die in gedroogde vorm gekauwd moeten worden, en de zaadjes van iedere tomaat bevatten precies dezelfde hoeveelheid XTC, zodat overdoses niet voor hoeven te komen. Weliswaar reageert ieder mens anders, maar het is nu een kwestie van een keer uitproberen om de goede hoeveelheid te kennen. Verder is de stof extreem zuiver en vrij van vervelende bijwerkingen. Bijkomend niet onbelangrijk voordeel is verder dat de overheid de teelt niet kan verbieden. De plant is alleen met geavanceerde scan-technieken van de gewone tomaat te onderscheiden en bevat nog geen XTC. Die stof wordt pas gevormd tijdens het afrijpen van de geplukte vrucht uit twee hulpstoffen die ieder afzonderlijk geen uitwerking hebben.[​IMG]

Daar kwam de Amerikaanse Drugs Enforcement Administration ook achter. Na een tip deden zij een inval in de kas van Genetic Pharminc en namen alle planten in beslag. Toen ze er echter na twee maanden nog niet in geslaagd waren om één enkele verboden stof aan te tonen moesten ze van de rechtbank niet alleen de planten teruggeven maar ook nog een half miljoen dollar schadevergoeding betalen. Sindsdien zijn ze begonnen met het systematisch screenen van tomatenplanten, maar daar tilt Castaneda niet zwaar aan. "Nu we de methode kennen kunnen we ook andere planten manipuleren. In het laboratorium is het ook al gelukt met de vlierbes en daar gaan we binnenkort in vivo proeven mee doen. Zelfs de DEA kan onmogelijk alle planten op dit continent gaan screenen", grinnikt hij.

Genetic Pharminc laat vanuit het hoofdkantoor in Passadena weten dat ze bezig zijn een Low Countries Division op te zetten.
    Voorlichtster Dr. Claudia Monteverdi: " Uiteraard is Holland voor ons een te belangrijke markt om te laten lopen. Natuurlijk zouden we er niet aan beginnen als er geen mooie winst te behalen viel, maar in dit geval doen we er ook nog eens goed werk mee. Jongeren hoeven nu niet meer te experimenteren met mogelijk gevaarlijke chemische brouwseltjes uit illegale laboratoria. Misschien is geen enkel middel voor de volle 100 % veilig te noemen, maar onze "tomaten" zijn heel wat minder schadelijk dan alcohol. En je krijgt er ook geen kater van.Harald Saluta.

Last edited by a moderator: Jan 24, 2006
  3. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Hmmz....e-Bay maar eens in de gaten houden of daar palets tomaten te bestellen zijn [​IMG]

Dit klinkt wel VET COOL!!!!!!!!! Effe naar de groentewinkel om leip te worden...hehe. De overheid zal nu vast nog erger in de stress komen te zitten...alle geurmiddelen (dus ook wc-eend) verbieden...alle soorten groenten worden straks ook verboden...over 'n paar jaar kunnen we alleen nog rantsoenpakketten vreten aangeboden door de overheid...alle winkels dicht waar etenswaar verkocht word...stel je eens voor als er iets te koop is waar je leip van word...DAAAAAAAAAAAAAAAAAG OVERHEID...grijnzzzzzzzzzzz eindelijk iets waar we op zitten te wachten...jullie eigen schuld...moeten jullie maar niet alles gelijk gaan verbieden [​IMG]

Ik zou over dit artikel graag meer willen weten...klinkt te mooi om waar te zijn!

4. bbliep

bbliep Newbie

Reputation Points:
    0
    whaha hoe vet is dit maja eerst zien dan geloven

5. mopsie

mopsie Gold Member

Reputation Points:
    260
    from Brazil

dat zou pas de max zijn he kziet al voor mij :hallo groenten boer voor mij 10 speciale tomaten om mee te nemen

en het klink inderdaat te mooi om waar te zijn

6. Alfa

Alfa Productive Insomniac Staff Member Administrator

Reputation Points:
    14,288
    117 y/o from The Netherlands
    Hahahaha! Juan Castaneda?? De heilige Dolores universiteit? De plaats Mescalito? 2,3,5-Tryptamine gelijk aan XTC? Ik dacht het niet. We worden in de zeik genomen.

Wel leuk. Dit laat duidelijk zien hoe sceptisch je moet zijn met info van het internet. Iedereen kan wat verzinnen en het op het net gooien.

BTW: Castaneda is de schrijver van de Don Juan boeken. Mescalito is hoe men mescaline cactussen ook wel noemt. Tryptamines zijn totaal niet gelijk aan amphetamine achtigen, tenzij je in het geval van MDMA MDMT zou maken. MDMT is niet werkzaam.

7. xawego

xawego Gold Member

Reputation Points:
    106
    Hmmz...zijn we dus blij gemaakt met een dood vogeltje? [​IMG]

8. mopsie

mopsie Gold Member

Reputation Points:
    260
    from Brazil
    <H2>22/11Genetisch gemanipuleerde erwt veroorzaakt allergie bij muizen</H2>

Een project dat al een decennium loopt om genetisch gemanipuleerde erwten te ontwikkelen met een resistentie tegen ongedierte, is opgegeven nadat bij tests is gebleken dat muizen er schade van ondervonden.

Dat heeft het populair-wetenschappelijk blad New Scientist op zijn website gemeld. Het onderzoek draait rond de doperwt (pisum sativum) die te lijden kan krijgen van de erwtenkever. Het diertje kan hele oogsten vernietigen.

Onderzoekers van de CSIRO Plant Industry hadden gehoopt de doperwten resistent tegen de kever te maken door het eiwit alpha-amylase inhibator-1 eraan toe te voegen. Testen toonden effectief aan dat genetisch gewijzigde dorperwten bijna helemaal resistent waren aan de erwtenkevers.

Daarop werd onderzocht of er ongewenste neveneffecten zouden kunnen ontstaan bij muizen die de gewijzigde doperwt aten. Het antwoord was ja. Zij ontwikkelden specifieke anti-lichamen op het eiwit. De mogelijke verklaring is dat de moleculaire structuur van het eiwit lichtjes was veranderd nadat het in de doperwt was geplaatst.

Aaangehaald door de New Scientist, sluit Paul Foster van de Australische Nationale Universiteit in Canberra niet uit dat ook bij andere planten met andere genen verschillen in de eiwitsynthese kunnen optreden. "Elk nieuw genetisch gemanipuleerd voedsel dient dus zorgvuldig te worden geëvalueerd op potentiële effecten voor de gezondheid", luidt het.

weet niet dat het erbij past

9. Ctraltdel

Ctraltdel Newbie

Reputation Points:
    21

Wat is dit nou voor bericht? Wat is de link met de draad of zelf maar drugs? Ik snap het niet.

10. mopsie

mopsie Gold Member

Reputation Points:
    260
    from Brazil
    stel nu dat de tomaten toch kunnen dienen als xtc

een tomaat is gezond maar een gemanipuleerde tomaat is dat dan noch zo gezond

11. legalize!

legalize! Titanium Member

Reputation Points:
    99
    from The Netherlands
    Kan nou al niet meer wachten tot het moment dat ik z'n lekkere "love tomaat" naar binnen kan proppen haha..

12. spook

spook Newbie

Reputation Points:
    0
    dat zou leuk zijn......

Het klinkt allemaal heel aardig maar het lijkt me een hoax.
    Diegenen, die de boeken van Carlos Castaneda hebben gelezen zullen begrijpen waarom.

De onderzoeker heet "Jun Castaneda", hij werkt op La Santa Dolores University te "Mescalito".

De boeken van Carlos Castaneda gaan over een student die per toeval in de leer komt bij een Indiaans Mexicanse tovenaar (brujo) genaamd Juan Matis of Don Juan (Juan Castaneda).

Mescalito word in zijn boeken omschreven (als ik het me goed herinner) als een soort van kracht en/of leraar die in de peyote cactus schuilt. (de Universiteit te Mescalito).

Dat kan dus geen toeval zijn, ik betwijfel ook ten zeerste of er een plaats genaamd Mescalito bestaat.

13. robertone

robertone

Reputation Points:
    418
    Alle artikelen op de site van 'weetnet' zijn hoax, de link die door xpr'k gegeven wordt (met een foutje in de link, i.c. een spatie voor .htm) is slechts een frame die doorlinkt naar de website van weetnet. Er zitten ook veel meer grappen in de namen van het verhaal verborgen dan door 'Spook' al opgemerkt wordt.

Ik zou nog door kunnen drammen en naar betekenissen van namen en dergelijke verwijzen zoals dat Mescalito een verkleinende vorm van Mescal , i.c. Mescaltje, is, edoch het is het niet beter om de bedrieger maar gelijk te ontmaskeren? Van Meegeren Genootschap, wie is van Meegeren? Wel Han van Meegeren, meestervervalser! Zie de site van Wikipedia voor meer hierover.

Apropo naar mijn mening zijn zowel xpr'k (expert k?) als wel Spook beide genoten van het Van Meegeren Genootschap, als beiden al niet dezelfde persoon zijn (Spook's eerste en enige bijdrage is alhier).

Significant detail; tomatenzaden zijn een natuurlijke bron van melatonine (geen hoax), vraag me af of het genootschap hiervan op de hoogte was.

14. robertone

robertone

Reputation Points:
    418
    Sorry dat ik een spelbreker ben, de grap was wel leuk, maar ik ben nu eenmaal te serieus aangelegd. Of te wel dit is een serieus onderwerp dus laten we de lezer niet bewust op de verkeerde voet zetten.

Bij het controleren van de posten van xpr'k werd het mij al snel duidelijk dat hij een onverbeterlijke grappenmaker is die zich diverse malen van andere usernicks heeft bediend om zijn practical jokes meer gestand te doen of om de scherts te starten.

Of xpr'k inderdaad een genoot van het Van Meegeren Genootschap is, durf ik niet met kracht te beamen maar de schertsen van dat genootschap zijn echt wel leuk. Breng ze dus maar eens een bezoekje ---> http://www.weetnet.nl/index.htm

Last edited: Jan 23, 2006
  15. Alfa

Reputation Points:
    14,288
    Ik heb alletwee de topics over dezelfde onzin samengevoegd.

16. spook

spook Newbie

Reputation Points:
    0
    lol

Misschien maar, dan is het wel een geheim genootschap, ik ben zelfs eens niet op de hoogte van m'n eigen lidmaatschap! :smoking:

17. Alfa

Reputation Points:
    14,288
    Hebben ze je stiekem lid gemaakt. :crazy

18. xpr´k

xpr´k Newbie

Reputation Points:
    42

Inweiding bestaat uit een mystiek 5 uur durend ritueel meet veel mysterieus gezang, vrouwen ondergoed en verschijdene soorten kleinvee ;)